Dr Plus - Diatrofi

Γενικά Διατροφή και ζωή Διατροφή και Υγεία

Χέρι βοηθείας για Όνειρα γλυκά 1

Ο Μορφέας είναι ο καλύτερος φίλος του σώματος. Κάποιοι όμως  δεν τα πάνε καθόλου καλά μαζί του, κι αυτό φαίνεται από τα συχνά κρούσματα αϋπνίας που ταλαιπωρούν πολύ κόσμο. Το παρακάτω κείμενο, είναι αφιερωμένο σε εκείνους.

Ως κακό ύπνο αναφερόμαστε σε ύπνο που δεν ξεκουράζει- αναζωογονεί. Έτσι μπορεί να μην μας παίρνει εύκολα ο ύπνος ή να είναι διακοπτόμενος ή να είναι λίγες ώρες ή να ξυπνάμε πολύ πριν το ξυπνητήρι ή να ξυπνάμε μετά από πολύωρο ύπνο και να μην νιώθουμε αναζωογονημένοι.

Ας πάρουμε τα πράγματα απ’την αρχή. –Γιατί κοιμόμαστε?

Την ώρα του ύπνου το σώμα μας κάνει επιδιόρθωση και αποκατάσταση των φθορών που  έγιναν την διάρκεια της ημέρας.

Παρακάτω παραθέτουμε κάποιους βασικούς λόγους που θα πείσουν τον καθένα ότι ο ύπνος είναι ένας από τους τέσσερις πυλώνες της υγείας. Οι άλλοι τρεις είναι η διατροφή, η άσκηση και η διαχείρηση του stress.

  1. Ελλιπής ύπνος σχετίζεται με αυξημένο ρίσκο ανάπτυξης παχυσαρκίας και αύξηση βάρους τόσο στους ενήλικες όσο και στα παιδιά

Sleep. 2008 May 1; 31(5): 619–626., PMCID: PMC2398753: Meta-Analysis of Short Sleep Duration and Obesity in Children and Adults

  1. Έλλειψη ποιοτικού ύπνου επηρεάζει τις ορμόνες (γκρελίνη και λεπτίνη) που ρυθμίζουν την όρεξη. Έτσι φαίνεται ότι άτομα με επαρκή ύπνο καταναλώνουν λιγότερες θερμίδες

Published online 2004 Dec 7: Short Sleep Duration Is Associated with Reduced Leptin, Elevated Ghrelin, and Increased Body Mass Index

  1. Καλός ύπνος μεγιστοποιεί την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και προάγει την λειτουργία της μνήμης. Αντίθετα ελλιπής ύπνος έχει αποδειχτεί ότι επηρεάζει τη δυσμενώς τη λειτουργία του εγκεφάλου

Brain Res Cogn Brain Res. 2002 Nov;14(3):317-24.: Cognitive flexibility across the sleep-wake cycle: REM-sleep enhancement of anagram problem solving

  1. Βραδινός ύπνος λιγότερος από 7-8 ώρες συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο καρδιακής νόσου και εγκεφαλικού επεισοδίου .

Eur Heart J. 2011 Jun;32(12):1484-92. :Sleep duration predicts cardiovascular outcomes: a systematic review and meta-analysis of prospective studies.

5.     Η στέρηση ύπνου μπορεί να προκαλέσει προ-διαβήτη σε υγιείς ενήλικες , σε μόλις 6 ημέρες. Πολλές μελέτες δείχνουν μια ισχυρή σχέση μεταξύ της μικρής διάρκειας του ύπνου και του κινδύνου διαβήτη τύπου 2 .

Lancet. 1999 Oct 23;354(9188):1435-9: Impact of sleep debt on metabolic and endocrine function.

Arch Intern Med. 2005 Apr 25;165(8):863-7: Association of sleep time with diabetes mellitus and impaired glucose tolerance.

6.     Κακές συνήθειες ύπνου συνδέονται στενά με την κατάθλιψη

J Clin Psychiatry. 2005 Oct;66(10):1254-69.: Sleep and depression.

7.      Όταν στο πρόγραμμα μας υπάρχουν τουλάχιστον 8 ώρες συνεχόμενου βραδινού ύπνου μπορεί να βελτιωθεί η λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος και να βοηθήσει στην καταπολέμηση του κοινού κρυολογήματος .

Arch Intern Med. 2009 Jan 12;169(1):62-7. doi: Sleep habits and susceptibility to the common cold.

8.     Ο ύπνος επηρεάζει τις φλεγμονώδεις αποκρίσεις του σώματος. Κακή  ποιότητα ύπνου συνδέεται στενά με φλεγμονώδεις νόσους του εντέρου και μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο υποτροπής της νόσου .

Gastroenterol Hepatol (N Y). 2013 Nov; Sleep and Inflammatory Bowel Disease: Exploring the Relationship Between Sleep Disturbances and Inflammation

9.     Ο ύπνος επηρεάζει το πώς νιώθουμε, τα συναισθήματα μας και  τις κοινωνικές μας αλληλεπιδράσεις.

Sleep. 2010 Mar;33(3):335-42.: Sleep deprivation impairs the accurate recognition of human emotions.

 Αποδεικνύεται περίτρανα λοιπόν ότι αν θέλετε να βελτιστοποιήσετε την υγεία σας ή να χάσετε βάρος, τότε το να διασφαλίσετε έναν επαρκή και ποιοτικό ύπνο είναι ένα από τα πιο σημαντικά – αν όχι το σημαντικότερο- πράγματα που μπορείτε να κάνετε 

(απόσπασμα από το Harvard university: sleep hygiene)

Γράφει: Μυλωνά Μυρτώ – Μαρία

Διατροφολόγος – Διαιτολόγος

Μέλος του European Institute of Nutritional Medicine

Lifestyle Medicine, Harvard

Master practitioner on eating disorders & obesity

Health coach

photo from

Σχετικά με τον δημιουργό

Μυρτώ-Μαρία Μυλωνά/ Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

Η Μυλωνά Μυρτώ –Μαρία γεννήθηκε στην Αθήνα το 1981 και αποφοίτησε από το τμήμα Διατροφής της Θεσσαλονίκης το 2003.
Από το 2005 διατηρεί ιδιωτικό γραφείο στο Χαϊδάρι και εργάζεται ως διατροφολόγος και σύμβουλος προσωπικής ανάπτυξης (Wellness Coach) βοηθώντας άτομα και ομάδες να πετύχουν αλλαγές στον τρόπο ζωής τους (Lifestyle Medicine), ώστε να γίνουν πιο υγιείς και πιο ευτυχισμένοι. Η προσέγγιση της είναι ολιστική και εστιάζει στους 7 τομής ευεξίας: Διατροφή, Άσκηση, Ενέργεια και Στρες, Βάρος, Πνευματική και Συναισθηματική Ευεξία, Υγεία, Ικανοποίηση Ζωής. Εργάζεται κάνοντας ατομικές και ομαδικές συνεδρίες. Θεωρεί το επάγγελμά της συναρπαστικό, γιατί έχει την ευλογία να παρακολουθεί την πρόοδο, την αλλαγή και το ταξίδι μεταμόρφωσης των ανθρώπων και μέσα από αυτό και την ευγνωμοσύνη που δέχεται, την ωθεί να εξελίσσεται και η ίδια.
Πάθος της η συνεχής προσωπική εξέλιξη και για αυτό η εκπαίδευση είναι μια διαδικασία που μέσα στα χρόνια δεν έχει σταματήσει. Το 2007 παρακολούθησε τέσσερις κύκλους σεμιναρίων ψυχολογίας για την παχυσαρκία και για τις διατροφικές διαταραχές στο Λονδίνο (National Center for Eating Disorders). Επίσης υπήρξε για ενάμισι χρόνο ενεργά διαιτολόγος στην Μονάδα Εφηβικής Υγείας του νοσοκομείου Παίδων Αγλαΐα Κυριακού και έκτοτε παραμένει επιστημονικός συνεργάτης.
Έχει συμμετάσχει στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα “COSI”, το οποίο είναι ένα ερευνητικό πρόγραμμα σχετικά με τη συχνότητα της παιδικής παχυσαρκίας και διεξήχθη από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (WHO)
Έχει ολοκληρώσει την εκπαίδευση European Institute of Nutritional Medicine (EINuM) και μπορεί να διαχειριστεί χρόνια προβλήματα υγείας, χρησιμοποιώντας την προσέγγιση των μεταβολομικών εξετάσεων και της διατροφικής ιατρικής. Έχει πιστοποιηθεί να αξιολογεί μεταβολομικές εξετάσεις και να χορηγεί κατάλληλη αγωγή συμπληρωμάτων διατροφής καθώς και εξειδικευμένη διατροφή.
Έχει ολοκληρώσει σπουδές στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών στο τμήμα της προσωπικής συμβουλευτικής , Life Coaching, και αυτό μόνο σαν εισαγωγή γιατί το βασικό πτυχίο στο χώρο του Coaching, το οποίο είναι και μια από τις πιο απαιτητικές εκπαιδεύσεις Coaching στο κόσμο, είναι από τον ACSM (American College of Sports Medicine). Οι Wellcoaches της απένειμαν τον τίτλο του Certified Health and Wellness Coach και πιστοποιούν την καταλληλότητα της για την διαχείριση ατόμων που θέλουν να κάνουν αλλαγές στα 7 πεδία ευεξίας.
Επειδή όλα είναι θέμα επικοινωνίας για να διευρύνει και να κατανοήσει καλύτερα τα περιστατικά που αναλαμβάνει, έχει εκπαιδευτεί σε τεχνικές του NLP (νευρογλωσσικό προγραμματισμό). Τέλος, είναι πιστοποιημένη μέντορας του ινστιτούτου HeartMath, εκπαιδεύει και κάνει πρακτική τεχνικές, που είναι ίσως οι πλέον αποδεδειγμένα αποτελεσματικές στη διαχείριση του άγχους – στρες.
Είναι περήφανο μέλος του πανελλήνιου συλλόγου Διαιτολόγων - Διατροφολόγων Ελλάδος, μέλος του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Διατροφικής Ιατρικής (EINuM), μέλος του επιστημονικού κέντρου μελισσοθεραπείας Ελλάδος, του Ινστιτούτου Διατροφικών Μελετών Ελλάδος (ΙΔΜΕ) και του HeartMath institute.
Επίσης είναι επίσημη εκπαιδεύτρια του ΚΕΑΔΔ (Κέντρο Αντιμετώπισης Διατροφικών Διαταραχών)
Είναι παντρεμένη και ζει με τον άντρα της, δυο παιδιά, τον σκύλο και τη γάτα της προσπαθώντας να ζει με πάθος & έμπνευση την κάθε ημέρα, κάνοντας καθημερινή πράξη αυτά που διδάσκει.
Additional Info
Διεύθυνση: Αγωνιστών Στρατοπέδου 39
Περιοχή: Χαϊδάρι
ΤΚ:
Τηλέφωνο: 2105322383
Κινητό: 6974735376
Email: mylona.myrto@gmail.com
Ιστοσελίδα: