Dr Plus - Diatrofi

Διατροφή και ζωή Παιδί

Διασκεδαστικές ασκήσεις για τα παιδιά στο σπίτι!

diaskedastikes-askiseis-gia-ta-paidia-sto-spiti

Σε αυτό το άρθρο δε θα μιλήσω μόνο σαν Διατροφολόγος. Αλλά και σαν κλόουν-εμψυχώτρια που είναι η δεύτερη μου επαγγελματική ιδιότητα περισσότερα χρόνια μάλιστα. Οπότε η εμπειρία μου με τα παιδιά είναι μεγάλη!

Καραντίνα με παιδιά μέσα στο σπίτι;

Ευτυχώς, το lockdown που είχαμε λόγω του κορονοϊού έχει τελειώσει. Όμως καλό είναι πάντα να υπάρχουν ιδέες για παιχνίδια με τα παιδιά μας στο σπίτι. Αν τυχόν ξαναέρθει μια καραντίνα στη ζωή μας, να είναι οι μαμάδες προετοιμασμένες για το πώς μπορούμε να περάσουμε τον ελεύθερο χρόνο μας μαζί τους. Η αλήθεια είναι ότι η καραντίνα με μικρά παιδιά μέσα στο σπίτι δεν είναι εύκολη υπόθεση!

Δε θα αναφερθώ σε ασκήσεις γυμναστικής που είναι και αυτή μια πολύ καλή δραστηριότητα και ίσως η πρώτη που θα μας έρθει στο μυαλό. Θα συνδυάσω λίγο τις 2 ιδιότητες μου, δηλαδή την διατροφή με την εμψύχωση!

Η πυραμίδα της διατροφής και η λίστα με τα ψώνια

Αρχικά, μπορούμε να ξεκινήσουμε λέγοντας κάποια πράγματα, για τη γνωστή σε όλους μας, πυραμίδα της διατροφής.

Μπορούμε να δώσουμε στα παιδιά να καταλάβουν πώς φτιάχνεται, βρίσκοντας τρόφιμα που συνήθως έχουμε όλοι στα ντουλάπια και στα ψυγεία μας ή ακόμα και παίζοντας με πλαστικά λαχανικά και φρούτα που συνήθως διαθέτουμε όσοι έχουμε μικρά παιδάκια.

Επίσης, μια όμορφη δραστηριότητα είναι, να γράψουμε μια λίστα από ψώνια-προϊόντα που θέλουμε να αγοράσουμε από το σουπερ μάρκετ. Όταν τα πάρουμε σπίτι, να βάλουμε τα παιδιά να τα διαχωρίσουν σε καλάθια ανά κατηγορίες τροφίμων που:

  • πρέπει να μπουν στο ψυγείο
  • μπορούν να αποθηκευτούν σε κάποιο ντουλάπι
  • είναι για ανακύκλωση και μη
  • είναι ρευστά, στερεά, κλπ.

Μουσική και χρώματα

Συνεχίζοντας, θα συνδυάσουμε τη μουσική με τα χρώματα, με τους αριθμούς και τα τρόφιμα!

Βάζουμε μουσική και παιδικά όμορφα τραγουδάκια που αρέσουν στα παιδιά μας. Αρχίζουμε να χορεύουμε, έχοντας ήδη μπροστά τους κάποια τρόφιμα. Όταν σταματήσουμε τη μουσική, τους λέμε να πιάσουν ένα τρόφιμο από αυτά που βρίσκονται μπροστά τους που να έχει πχ το χρώμα μωβ.

Συνεχίζουμε να χορεύουμε μέχρι να ξανασταματήσει η μουσική, οπότε έτσι γίνεται πιο διασκεδαστικός ο χορός μας και το ίδιο μπορούμε να κάνουμε με αριθμούς αντί για χρώματα. Για παράδειγμα, όταν σταματήσουμε τη μουσική να τους πούμε να πιάσουν πχ 3 λαχανικά ή 2 φρούτα και πάει λέγοντας.

Το φαγητό, ο φύλακας μας

Ένα όμορφο παιχνίδι είναι να τους μάθουμε πως το φαγητό είναι φύλακας καλής υγείας του σώματος & του μυαλού.

Φανταζόμαστε πως υπάρχει ένας μυστικός φίλος που του αρέσει να τρώει σάντουιτς, χάμπουργκερ, πατατάκια, γλυκά. Όλα αυτά δηλαδή που ξετρελαίνουν τα παιδιά.

Μάλιστα, του αρέσει να περνά ώρες μπροστά στην οθόνη της τηλεόρασης ή να παίζει ηλεκτρονικά παιχνίδια, ενώ ταυτόχρονα απολαμβάνει όλες αυτές τις λιχουδιές. Η συνέπεια είναι να έχει πολλά περιττά κιλά, να έχει χαλασμένα δόντια και να δυσκολεύεται να συμμετάσχει στο μάθημα της γυμναστικής!

Όλοι, λοιπόν, εμείς ως ειδικοί Διατροφολόγοι θα πρέπει να συλλέξουμε τις πληροφορίες σχετικά με την υγιεινή διατροφή και να τον συμβουλέψουμε!

Το ταξίδι της τροφής

Επιπλέον, αν βρούμε από το διαδίκτυο μια αφίσα με το ανθρώπινο σώμα και τα όργανα του, μπορούμε να δείξουμε στα παιδιά πως ταξιδεύει η τροφή σε όλο το σώμα.

Με τη βοήθεια της αφίσας, παρατηρούμε το ταξίδι της τροφής στα διάφορα μέρη του σώματος όπως χέρια, πόδια, μαλλιά. Παράλληλα, ανακαλύπτουν τα παιδιά τα ζωτικά αυτά σημεία. Μπορούν να φανταστούν ένα τρόφιμο ή και περισσότερα που θα ήθελαν να φάνε και να ξεκινήσει έτσι το ταξίδι της τροφής!

Το στομάχι του γίγαντα

Ένα ακόμη ωραίο παιχνίδι με μουσική, είναι το «στομάχι του γίγαντα».

Βάζουμε μουσική να χορέψουμε, δείχνουμε που είναι το στομάχι μας, διαλέγουμε τροφές που θέλουμε να φάμε και λέμε πως τρώμε σαν γίγαντες! Κουνιόμαστε σαν το στομάχι του γίγαντα, όπου τα τρόφιμα χορεύουν μέσα σε αυτό και φυσικά όλοι μαζί με τη μουσική!

Οι συνδυασμοί των τροφίμων

Τέλος, εκτός από το να μαγειρέψουμε όλοι μαζί στην κουζίνα μπορούμε να μάθουμε στα παιδιά να συνδυάζουν τα τρόφιμα όπως:

  • μακαρόνια με κιμά
  • αγγούρι με ντομάτα
  • γάλα με δημητριακά
  • ψωμί με βούτυρο

Επίσης, γιατί όχι να μην τους πούμε τις ομάδες των τροφών ανά συστατικά. Δηλαδή, ποια ανήκουν στους υδατάνθρακες, ποια στις πρωτεΐνες κλπ.

Σχετικά με τον δημιουργό

Χαρά Κορομπίλη / Διαιτολόγος-Διατροφ...

Η Χαρά Κορομπίλη γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη.
Σπούδασε στο Τμήμα Διατροφής & Διαιτολογίας του Αλεξάνδρειου Τεχνολογικού Ιδρύματος Θεσσαλονίκης (Α.Τ.Ε.Ι.Θ.) και έπειτα μετεκπαιδεύτηκε πάνω στην Ανθρώπινη Διατροφή (Human Nutrition) με εξειδίκευση στην Κλινική Διατροφή (Clinical Nutrition) στο Πανεπιστήμιο της Γλασκώβης (University of Glasgow).

Πραγματοποίησε την πρακτική της άσκηση ως βοηθός εργαστηριακών και ερευνητικών διατροφικών προγραμμάτων μέσα στο τμήμα Διατροφής & Διαιτολογίας (Α.Τ.Ε.Ι.Θ.). Όσο ήταν προπτυχιακή και μεταπτυχιακή φοιτήτρια παρακολούθησε κλινικά περιστατικά σε αντίστοιχα νοσοκομεία της Θεσσαλονίκης και της Γλασκώβης.
Επίσης, αρθρογραφεί σε διάφορες ιστοσελίδες για θέματα υγείας και διατροφής, όπως τα www.diatrofi.gr, www.mydietips.gr, medidiatrofi.gr, www.newsit.gr , tlife.gr κ.α.

Εξειδικεύεται στις Διατροφικές Διαταραχές και στην Παχυσαρκία [Master Practitioner – Κέντρο Εκπαίδευσης και Αντιμετώπισης Διατροφικών Διαταραχών (ΚΕΑΔΔ, www.keadd.gr) ] που λειτουργεί υπό την πλήρη εποπτεία και συνεργασία με το Εθνικό Κέντρο Διατροφικών Διαταραχών της Μεγάλης Βρετανίας (NCFED, www.eating-disorders.org.uk) και τελεί υπό την αιγίδα του Βρετανικού Συλλόγου Ψυχολόγων (British Psychological Society – BPS).

Συμμετείχε σε εκπαιδευτικά προγράμματα του Παιδικού Μουσείου Αθηνών με θέμα «Διατροφική Αγωγή και Υγεία» που παρουσιάστηκαν σε χώρους της Θεσσαλονίκης. Με αυτό τον τρόπο δόθηκε η ευκαιρία σε μαθητές νηπιαγωγείου και δημοτικού μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, παιχνίδια ρόλων και παρατήρησης, να εφοδιαστούν με γνώσεις μέσα από μια ευχάριστη και πλούσια εμπειρία.
Συμμετείχε και συμμετέχει σε ενημερώσεις σχολείων της Θεσσαλονίκης για διατροφικά θέματα και ενημερώνεται η ίδια συνεχώς μέσα από σεμινάρια και ημερίδες διατροφής που λαμβάνουν χώρα σε διάφορα μέρη της Ελλάδος.

Συμμετείχε στο πρόγραμμα «Σκέψου Δια-Τροφή» που πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Ι.Δ.Μ.Ε. (Ινστιτούτο Διατροφικών Μελετών και Ερευνών) στον πολυχώρο του Μύλου στη Θεσσαλονίκη. Σεμινάρια σχεδιασμένα από το Ινστιτούτο Διατροφικών Μελετών και Ερευνών ενημερώνουν τα παιδιά για την διατροφή, προβάλουν σχετικά video και τους δίνουν την ευκαιρία να λύσουν μέσα από διάλογο με ειδικούς, ερωτήματα για τις διατροφικές τους συνήθειες.

Είναι Μέλος της Ένωσης Διαιτολόγων-Διατροφολόγων Ελλάδος, Μέλος του Ινστιτούτου Διατροφικών Μελετών & Ερευνών (Ι.Δ.Μ.Ε.), Επιστημονική Συνεργ. του Medidiatrofi και Μέλος της επιστημ.ομάδας Διατροφή.

Στόχος της είναι η σωστή ενημέρωση του κόσμου γύρω από τα θέματα της διατροφής και η αποφυγή παγίδων, μύθων και παραπληροφόρησης που δυστυχώς συναντώνται πολύ συχνά στις μέρες μας.

Από το 2010 ασκεί το επάγγελμα του διαιτολόγου ιδιωτικά στην περιοχή της Μπότσαρη με Παπαναστασίου μέσα στο εμπορικό κέντρο Civitas.

• Απόφοιτος Πτυχιούχος του Τμήματος Διατροφής-Διαιτολογίας. Σχολή Τεχνολογίας Τροφίμων & Διατροφής, Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλονίκης.
• Μεταπτυχιακό πάνω στην Ανθρώπινη Διατροφή με εξειδίκευση στην Κλινική Διατροφή από το Πανεπιστήμιο της Γλασκώβης, (Msc in Human Nutrition with specialization in Clinical Nutrition-University of Glasgow).
• Εξειδίκευση στις Διατροφικές Διαταραχές και στην Παχυσαρκία [Master Practitioner – Κέντρο Εκπαίδευσης και Αντιμετώπισης Διατροφικών Διαταραχών (ΚΕΑΔΔ, www.keadd.gr) ] που λειτουργεί υπό την πλήρη εποπτεία και συνεργασία με το Εθνικό Κέντρο Διατροφικών Διαταραχών της Μεγάλης Βρετανίας (NCFED, www.eating-disorders.org.uk) και τελεί υπό την αιγίδα του Βρετανικού Συλλόγου Ψυχολόγων (British Psychological Society – BPS).
• Συνεχής δραστηριότητα ως εμψυχώτρια (clown) και συμμετοχή στην οικογενειακή επιχείρηση διοργάνωσης εκδηλώσεων «Μαγικός Κόσμος», αναλαμβάνοντας διάφορα events, happenings, κλπ. καθώς και παρακολούθηση διαφόρων σεμιναρίων μουσικοκινητικών παιχνιδιών, εργαστηριών δημιουργικής απασχόλησης, θέατρο δρόμου, κλπ που αφορούν στο παιδί. Με αυτό τον τρόπο καταφέραμε να ενημερώσουμε σωστά και διασκεδαστικά τα παιδιά για το θέμα της διατροφής.