Dr Plus - Diatrofi

Διατροφή και ψυχή Καθημερινή Διατροφή

Τροφές για την καταπολέμηση του άγχους

katapolemisi-agxous

Γνωρίζουμε πολύ καλά όλοι μας τη συμβολή της διατροφής στην προάσπιση της υγείας μας.

Αυτό που ίσως δεν γνωρίζουμε καλά είναι το πόσο η σωστή διατροφή βοηθάει στη διατήρηση της ψυχικής μας υγείας.

Μείωση κινδύνου κατάθλιψης

Αρκετές επιστημονικές μελέτες δείχνουν πως μια διατροφή πλούσια σε θρεπτικά συστατικά μπορεί να μειώσει κατά το ένα τρίτο τον κίνδυνο κατάθλιψης σε αντίθεση με μια διατροφή πλούσια σε επεξεργασμένα τρόφιμα και ζάχαρη.

Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και σε καταστάσεις άγχους και στρες!

Στην ουσία, το άγχος οφείλεται σε ανισορροπία νευροδιαβιβαστών στον εγκέφαλο, οι οποίοι εμπλέκονται στον έλεγχο των συναισθημάτων και της διάθεσης.

Μια διατροφή πλούσια σε θρεπτικά συστατικά όπως αντιοξειδωτικά , βιταμίνες και καλά λιπαρά έχει σαν αποτέλεσμα την ισορροπία των νευροδιαβιβαστών στον εγκέφαλο και στη μείωση των συμπτωμάτων του άγχους.

 Παρακάτω υπάρχουν κάποια τρόφιμα τα οποία συμβάλουν σημαντικά στη μείωση του άγχους και βοηθούν στη διατήρηση της καλής ψυχικής υγείας.

zimarika

Ζυμαρικά

Ο εγκέφαλος συνθέτει σεροτονίνη, η οποία είναι αντικαταθλιπτική ορμόνη, όταν η διατροφή βασίζεται σε υδατάνθρακες.

Τρόφιμο πλούσιο σε  σύνθετους  υδατάνθρακες είναι τα παρεξηγημένα ζυμαρικά.

poulerika

Πουλερικά

Και κυρίως γαλοπούλα, η οποία περιέχει τρυπτοφάνη, ένα αμινοξύ με ισχυρή χαλαρωτική δράση.

Η τρυπτοφάνη προωθεί την παραγωγή σεροτονίνης, νευροδιαβιβαστή της χαράς και της καλής διάθεσης.

solomos

Σολομός

Πλούσιος σε Ω3 λιπαρά οξέα τα οποία ωφελούν την καλή λειτουργία του εγκεφάλου και ολόκληρου το νευρικού συστήματος γενικότερα, ενώ προστατεύουν και από την κατάθλιψη.

mauri-sokolata

Μαύρη σοκολάτα

Η μαύρη σοκολάτα και γενικότερα το κακάο έχουν αντιοξειδωτικές ουσίες οι οποίες βοηθούν στη μείωση του άγχους.

Μια μικρή ποσότητα μαύρης σοκολάτας είναι ικανή να μειώσει τα επίπεδα του στρες στον οργανισμό.

esperidoeidi

Εσπεριδοειδή

Πλούσια σε βιταμίνη C η οποία χρησιμοποιείται από τα επινεφρίδια για να ρυθμίσουν τα επίπεδα της κορτιζόλης (ορμόνη του στρες) στον οργανισμό.

Αυξημένη πρόσληψη βιταμίνης C έχει συσχετιστεί με μείωση του στρες και του άγχους.

brokolo

Μπρόκολο

Πλούσια σε βιταμίνη C η οποία χρησιμοποιείται από τα επινεφρίδια για να ρυθμίσουν τα επίπεδα της κορτιζόλης (ορμόνη του στρες) στον οργανισμό.

Αυξημένη πρόσληψη βιταμίνης C έχει συσχετιστεί με μείωση του στρες και του άγχους.

avokanto

Αβοκάντο

Τρόφιμο με υψηλή περιεκτικότητα σε μονοακόρεστα λιπαρά οξέα και αντιοξειδωτικά, τα οποία βελτιώνουν την κυκλοφορία του αίματος.

Περιέχει επίσης φυλλικό οξύ, βιταμίνη Β6 και κάλιο τα οποία παίζουν σημαντικό ρόλο στη ρύθμιση των συναισθημάτων.

oats

Βρώμη

Σημαντικό και ωφέλιμο τρόφιμο για την ψυχική υγεία καθώς είναι πλούσιο σε μαγνήσιο.

Σχετικά με τον δημιουργό

Νάντια Δεληγιάννη Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

Η Νάντια Δεληγιάννη γεννήθηκε και ζει στον Βόλο. Είναι πτυχιούχος Διαιτολόγος - Διατροφολόγος του Ανώτατου Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Θεσσαλονίκης (ΑΤΕΙΘ), με μεταπτυχιακές σπουδές και εξειδίκευση στη Διατροφική και Ψυχολογική Αντιμετώπιση Διαταραχών (Master Practitioner in Eating Disorders & Obesity - Εθνικός Οργανισμός για τις Διατροφικές Διαταραχές της Μεγάλης Βρετανίας – NCFED ). Αυτό της έχει δώσει την δυνατότητα να μπορεί να αντιμετωπίσει διατροφικά και Ψυχολογικά Διαταραχές όπως η νευρική ανορεξία, η νευρική βουλιμία και η ψυχογενής παχυσαρκία . Επιπλέον έχει παρακολουθήσει πλήθος συνεδρίων που αφορούν στην παιδική παχυσαρκία και την αθλητική διατροφή ενώ η ίδια έχει μιλήσει για την παιδική αθλητική διατροφή .Έχει αρθρογραφήσει σε τοπικά περιοδικά και εφημερίδες (Thessaliki press, Εφημερίδα Ταχυδρόμος). Παράλληλα είναι επιστημονική συνεργάτης στον τοπικό αθλητικό σύλλογο ενόργανης γυμναστικής ‘’Ιάσων’’ καθώς και στο γυμναστήριο Gym way. Έχει συμμετάσχει σε ομιλίες σε σχολεία καθώς και στην ημερίδα της Κοιν.Σ.Επ. με θέμα: «Ένταξη, Προσβασιμότητα, Παραγωγικότητα ΑμεΑ» όπου μίλησε για τη συμαντικότητα της διατροφής σε Άτομα με Αναπηρία. Είναι μέλος της Ένωσης Διαιτολόγων Διατροφολόγων Ελλάδος και διατηρεί γραφείο στο Βόλο από το 2014 όπου παρέχει ανάλυση σύστασης σώματος και εξατομικευμένα προγράμματα για αύξηση και απώλεια βάρους σε φυσιολογικές και παθολογικές καταστάσεις, διατροφικές διαταραχές, διατροφή αθλητών, διατροφή παιδιών και εφήβων, εγκυμοσύνη και θηλασμό.