Dr Plus - Diatrofi

Αυτοκίνητο

Τεύχος 50. BMW: 320d 184PS

auto50 01

Δοκιμάζουμε μια από τις πιο πολυτελείς εκδοχές της BMW σειράς 3, την 320d Sport με το Μ πακέτο εξοπλισμού.

 

Μπορεί η BMW να έχει αυξήσει κατακόρυφα τη γκάμα των μοντέλων που διαθέτει και συνεχίζει να το κάνει, τουλάχιστον μέχρι να βρει την οροφή, κάτι που φαίνεται να συνέβη με την άλλη της… κόρη, τη Mini όπου ανακοίνωσε την άρση της παραγωγής των Mini Roadster και Coupe, η Τριάρα, όπως έχει επικρατήσει να αναφέρεται στην καθομιλουμένη, θα συνεχίζει να κερδίζει το ενδιαφέρον μεγάλου μέρους του αγοραστικού και μη κοινού της μάρκας. Άλλωστε μέχρι σήμερα έχει καθορίσει πολλές φορές το ύψος του πήχη, όχι μόνο στην κατηγορία των μεσαίων αυτοκινήτων, αλλά και των premium. Στην προκειμένη περίπτωση να θυμίσουμε ότι μιλάμε για την έκτη σειρά του μοντέλου με τον εσωτερικό κωδικό F30, ένα μοντέλο που παρουσιάστηκε το 2011 με το βαρύ φορτίο να αποδειχθεί ακόμη καλύτερη από την προκάτοχό της E90, ένα από τα πιο επιτυχημένα, αλλά και καταξιωμένα μοντέλα της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.

Η αύξηση των διαστάσεων πρόσθεσε χώρους, η σύγχρονη τεχνολογία συνέβαλε στη μείωση του καθαρού βάρους, αλλά κυρίως στην εξασφάλιση πρόσβασης σε νέες λύσεις και ευκολίες για την καθημερινή, αλλά και πιο… προσωπική χρήση. Με βάση το εξαιρετικά άκαμπτο πλαίσιο, την τέλεια κατανομή των βαρών μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα, την καλοδουλεμένη γεωμετρία των τροχών, στην προκειμένη περίπτωση με τις Μ ζάντες των 18 ιντσών και τα ελαστικά διάστασης 225/45, και το, παραδοσιακά, ακριβές σύστημα διεύθυνσης, η 320d συνεχίζει να είναι αυτό που γνωρίσαμε και στο παρελθόν, ένα απόλυτο μηχάνημα οδηγικής απόλαυσης.

Το εμπρός μέρος ακολουθεί πιστά τις εντολές του οδηγού, διαθέτοντας πάντα μια τάση να ορμά στο εσωτερικό της στροφής, χωρίς δισταγμούς και ασάφειες και το υπόλοιπο αμάξωμα να ακολουθεί με μια εξαιρετική άνεση και ευκολία, καθιστώντας την όλη διαδικασία αυτονόητη και εξαιρετικά απλή. Σε περίπτωση υπερβολής στην είσοδο της στροφής, η υποστροφή έχει επιλεγεί ως αρχική αντίδραση, ώστε να ενημερωθεί για το λάθος του ο αδαής πριν επέμβει κατασταλτικά ο ηλεκτρονικός έλεγχος, ενώ η δυνατότητα απενεργοποίησής τους απευθύνεται σε περισσότερο έμπειρα και απαιτητικά χέρια. Παρά τα υψηλά όρια της πρόσφυσης, η δημιουργία τάσεων υπερστροφής είναι κάτι παραπάνω από εφικτή και σε αυτή την περίπτωση η απόλαυση φτάνει στο απόγειό της.

Την μετατροπή της πρόσφυσης των πίσω τροχών σε ολίσθηση υποστηρίζει η υψηλή ροπή των 380 Nm του δίλιτρου, διπλά υπερτροφοδούμενου πετρελαιοκινητήρα των 184 ίππων, ο οποίος, ειρήσθω εν παρόδω, ετοιμάζεται να παραχωρήσει τη θέση του στη επόμενη γενιά του των 190 ίππων. Το περιορισμένο εύρος των στροφών μειώνει τη διάρκεια της πλαγιολίσθησης, συγκριτικά τουλάχιστον με έναν αντίστοιχο βενζινοκινητήρα, εκτός αν φυσικά οι συνθήκες του δρόμου επιτρέψουν την αλλαγή σχέσης στο χειροκίνητο mode του κορυφαίου αυτόματου κιβωτίου των 8 σχέσεων της ZF.

Το κιβώτιο αυτό εκμεταλλεύεται με τον καλύτερο τρόπο την γραμμική απόδοση του κινητήρα από πολύ χαμηλά, επιλέγοντας άμεσα και αποτελεσματικά την καταλληλότερη σχέση, ακόμη και σε απόλυτα απαιτητικές συνθήκες, όπως για παράδειγμα άμεσης απαίτησης ροπής σε απότομη ανηφόρα από πολύ χαμηλή ταχύτητα.

Η περιγραφή θα μπορούσε να ταιριάζει γάντι σε ένα σπορ κι όχι σε ένα οικογενειακό μοντέλο, όπως είναι εν κατακλείδι η σειρά 3, αλλά αυτή ακριβώς είναι και η ουσία της 320d, ιδιαίτερα μετά τη συνεχή μείωση του κυβισμού των αυτοκινήτων του είδους. Αν και ο συγκεκριμένος κινητήρας διάγει πλέον το τελευταίο διάστημα της καριέρας του, συνεχίζει να πείθει με την απόδοσή του, με τις επιδόσεις που εξασφαλίζει, όχι όμως και με την κατανάλωσή του, η οποία σε πραγματικές έως υπερβολικές για καθημερινή χρήση συνθήκες θα ξεπεράσει τα 8 λτ./100 χλμ., με πιο ήπια οδήγηση θα πέσει και πιο κάτω, κοντά στα 7 λτ./100 χλμ. Περιθώρια βελτίωσης υπάρχουν στην χροιά και το θόρυβο που παράγει, ιδιαίτερα στις πιο υψηλές στροφές. Αυτό είναι, άλλωστε, ένα από τα ελάχιστα αρνητικά σχόλια που μπορεί κανείς να προσάψει στην καλογυαλισμένη και ιδιαίτερα όμορφη συνολική εικόνα του αυτοκινήτου.

Ο ρόλος του οικογενειακού αυτοκινήτου υποστηρίζεται στην μεγάλη προσφορά σε χώρους στο εσωτερικό, αλλά και για αποσκευές, αν και μερικές φορές το σχετικά περιορισμένο άνοιγμα του πορτμπαγκάζ δυσκολεύει την εισαγωγή ογκωδών αντικειμένων. Τα επίπεδα του θορύβου παραμένουν χαμηλά ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες, ενώ η προαιρετική M sport ανάρτηση κυριολεκτικά ξαφνιάζει με τον τρόπο που αποσβένει τις ανωμαλίες των ασυντήρητων ελληνικών δρόμων, όντας συγχρόνως τόσο σφικτή και υποστηρικτική γρήγορων ρυθμών κίνησης. Το γνώριμο ποιοτικό εσωτερικό περιβάλλον αναπαράγεται και εδώ, αυτή τη φορά με τις όμορφες και δυναμικές νότες της Sport Edition, γαρνιρισμένης με το M τιμόνι και εκπληκτικά Μ καθίσματα, συνθέτοντας ένα εσωτερικό απόλυτα όμορφο, δυναμικό, πρακτικό και σε τελική ανάλυση ιδιαίτερα ποθητό.

Η όλη απόλαυση έχει το κόστος της και στην προκειμένη περίπτωση δεν είναι καθόλου ευκαταφρόνητο. Ούτε λίγο, ούτε πολύ η τελική τιμή του αυτοκινήτου της δοκιμής ανέρχεται στα 62.716 ευρώ και διαμορφώνεται ως εξής: Η αρχική τιμή προ φόρων και επιπλέον εξοπλισμού ανέρχεται στα 29.373 ευρώ, ενώ η προσθήκη του Sport Line πακέτου, που προσθέτει πληθώρα σπορ χαρακτηριστικών επιβαρύνει την τιμή κατά 1.597 ευρώ. Ο υπόλοιπος εξοπλισμός ανέρχεται στα 15.032 ευρώ και μεταξύ των στοιχείων που περιλαμβάνει επισημαίνουμε το αυτόματο οχτάρι κιβώριο με Steptronic στα 1.975 ευρώ, τα πακέτα Driving Assistant (436,97€), Advantage (1.790€), Business (2.430€), Drive Comfort (1.000€), Innovation (1.433€) και τις ζάντες ελαφρού κράματος 18 ιντσών με διπλές ακτίνες (672,27€), αλλά και το ιδιαίτερα απολαυστικό Head up Display.

Σχετικά με τον δημιουργό

Diatrofi.gr | Διαχειριστής

Από τη συντακτική ομάδα της επιστημονικής ομάδας Διατροφή. Σύντομα θα συμπληρωθούν τα συνολικά στοιχεία του δημιουργού.