Dr Plus - Diatrofi

e-food άρθρα Αυτοκίνητο

Τεύχος 59. BMW: M2 Coupe

Η BMW ανεβάζει τα δεδομένα στη σειρά 2, παρουσιάζοντας την απόλυτα εντυπωσιακή, δυναμική και γρήγορη M2 Coupe.

Και μπορεί να μοιράζεται μεγάλο μέρος του τεχνολογικού της υπόβαθρου με την αντίστοιχη κορυφαία έκδοση της σειράς 4, παρόλα αυτά δείχνει διατιθεμένη να προσφέρει αντίστοιχες ή και ακόμη πιο δυνατές συγκινήσεις με αυτήν σε σημαντικά πιο προσιτή τιμή και κόστος. Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Η νέα σειρά M2 Coupe επιβάλλεται με τα τεράστια ανοίγματα για τις εισαγωγές του αέρα στο εμπρός μέρος, τη μικρή της απόσταση από το έδαφος, τα φαρδιά καπούλια στους πίσω τροχούς και φυσικά την κλασική M τετράδα των απολήξεων της εξάτμισης στο πίσω μέρος. Η τελευταία αναλαμβάνει την ενορχήστρωση ενός απόλυτα σπορτίφ ακουστικού φόντου, φτάνοντας μάλιστα στο σημείο της απομίμησης «σκασιμάτων» για την αύξηση της ακουστικής απόλαυσης των παρευρισκομένων, εκτός και εντός του αυτοκινήτου.

Οι τελευταίοι απολαμβάνουν το τυπικό για τη μάρκα Μ εσωτερικό, το οποίο περιλαμβάνει μπάκετ καθίσματα με ρυθμιζόμενη πλευρική στήριξη, M μικρό και χοντρό τιμόνι, επενδύσεις από αλκαντάρα και άβαφτα μέρη ανθρακονημάτων. Το ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης φέρει μεταβλητή υποβοήθηση, επιλεγόμενη από τον οδηγό και προέρχεται από την Μ3, αλλά έχει δεχτεί αλλαγές ώστε να προσαρμοστεί στο μικρότερο κατά 12 εκατοστά μεταξόνιο. Από την Μ3 προέρχονται επίσης η ανάρτηση και μέρη του κινητήρα, το κιβώτιο του διπλού συμπλέκτη των 7 σχέσεων, αλλά και αυτούσιος ο πίσω άξονας, δικαιολογώντας έτσι τα φουσκώματα των πίσω φτερών. Ελαστικά Pilot Super Sport της Michelin, διάστασης 245/35 ZR19 εμπρός και 265/35 ZR19 πσίω φροντίζουν για την επίτευξη κορυφαίων πλευρικών και μη τιμών πρόσφυσης, ενώ οι δίσκοι είναι διάτρητοι, διαμέτρου 280 και 370 χιλιοστών αντίστοιχα.

Με ένα, όχι και τόσο ευκαταφρόνητο, βάρος 1.570 κιλών (μόλις 2 λιγότερων από την Μ4), η M2 αντλεί τη ισχύ της από τον ειδικά εξελιγμένο τρίλιτρο σε σειρά εξακύλινδρο κινητήρα των 370 ίππων και 465 Nm ροπής, διαθέσιμων στην μέγιστη τιμή τους στις 6.500 σ.α.λ. οι πρώτοι και μεταξύ 1.400 και 5.600 σ.α.λ. τα δεύτερα. Για πέντε δευτερόλεπτα μάλιστα ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ακόμη 35 Nm σε λειτουργία Overboost. Με το Launch control από την M3, η Μ2 Coupe επιτυγχάνει το 0-100 χ.α.ώ. σε 4,5 δλ. ή 4,3 δλ. με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, ενώ η τελική ταχύτητα σταματά στα 250 χ.α.ώ. όταν περιορίζεται ηλεκτρονικά και τουλάχιστον στα 270 χ.α.ώ. με το έξτρα πακέτο Μ Driver Package. Αντίστοιχα η BMW δίνει τιμές κατανάλωσης 8,5 και 7,9 λτ./100 χλμ.

Μια BMW όμως δεν πρέπει να πηγαίνει μόνο γρήγορα, αλλά και να στρίβει σε αντίστοιχους ρυθμούς. Πέρα από ανάρτηση και τους άξονες της M3, η M2 Coupe φέρει και το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης της τελευταίας με δυνατότητα κλειδώματος 100% σε μόλις 150 χιλιοστά του δευτερολέπτου όταν ένας τροχός τείνει να χάσει την πρόσφυσή του. Την ίδια στιγμή το DSC επιτρέπει μεγαλύτερα περιθώρια ολίσθησης και συγχρόνως θεαματικότερα και μακροβιότερα… μπαντιλίκια με ή χωρίς συνοδεία καπνού. Ο τελευταίος αποτελεί και το βασικό ζητούμενο σε ένα ακόμη νεοτερισμό με το διαφωτιστικό τίτλο Smokey Burnout. Τον καπνό λοιπόν από τα ελαστικά της M2 Coupe θα είναι σε θέση απολαύσουν οι μελλοντικοί κάτοχοί της από τον Απρίλιο του 2016 και σε τιμές κοντά στα 57.000 ευρώ στην Ευρώπη.

Σχετικά με τον δημιουργό

Άρης Κόκκας / Δημοσιογράφος του ειδικού τύπου του αυτοκινήτου