Dr Plus - Diatrofi

Αυτοκίνητο

Τεύχος 63. Renault: Scenic 2016

H Renault δίνει στη δημοσιότητα τις πρώτες φωτογραφίες και πληροφορίες της νέας, τέταρτης, γενιάς του Scenic.

 

Το μικρομεσαίο πολυμορφικό της γαλλικής εταιρείας θα παρουσιαστεί επίσημα στην επερχόμενη έκθεση της Γενεύης, υιοθετώντας πρώτα από όλα τη νέα σχεδιαστική προσέγγιση που είχε εξαγγείλει, τρόπο τινά, η Renault με την παρουσίαση, εδώ και μια πενταετία, της σπουδής R-Space.

Να θυμίσουμε εδώ, ότι το Scenic αποτελεί από τους παλιότερους εκπρόσωπους της κατηγορίας των πολυμορφικών και ήταν αυτό άλλωστε που εγκαινίασε, με την πρώτη του γενιά του 1996, το χαρακτηρισμό MPV καθιερώνοντας τη συγκεκριμένη κατηγορία. Διατηρώντας έναν κύκλο ζωής 6,5 ετών κατά μέσο όρο, δημιούργησε μαζί με το επταθέσιο Grand Scenic, που παρουσιάστηκε με τη 2η γενιά το 2003, το δικό του χώρο, αφήνοντας μάλιστα και πεδίο δράσης σε δύο ακόμη εκδόσεις, το μικρότερο Modus και το μεγαλύτερο Espace. Η Renault δεν δίστασε μάλιστα να δοκιμάσει και κάποιες SUV εκδοχές του, την RX4 για την πρώτη, την Conquest στη 2η και την Xmod, πριν αποφασίσει να προχωρήσει στην παραγωγή αυτόνομων SUV προτάσεων.

Παραδοσιακά το Scenic κατασκευάζεται πάνω στην πλατφόρμα του Megane, αυτή τη φορά, όμως, θα ήταν πιο σωστό να πούμε ότι μοιράζεται την ίδια μοιράζεται την ίδια παραμετροποιήσιμη CMF πλατφόρμα του ομίλου Renault Nissan και η οποία εξασφαλίζει υψηλότερα όρια στρεπτικής ακαμψίας, αποτελεσματικότερη απορρόφηση των δυνάμεων που αναπτύσσονται σε μια σύγκρουση, όπως επίσης και μείωση του βάρους, που στην προκειμένη περίπτωση υπολογίζεται στα 50 περίπου κιλά, πάντα σε σχέση με την προηγούμενη γενιά του μοντέλου. Οι εξωτερικές διαστάσεις αναμένονται αντίστοιχες, παρόλα αυτά η νέα πλατφόρμα εξασφαλίζει μεγαλύτερο μεταξόνιο και κατά συνέπεια μεγαλύτερη προσφορά σε χώρους στο εσωτερικό. Τα καθίσματα του πίσω μέρους μπορούν να βυθιστούν στο δάπεδο εξασφαλίζοντας έναν επίπεδο χώρο φόρτωσης, ενώ η σχεδίαση του εσωτερικού ακολουθεί τη λογική αυτής του Megane, όπως άλλωστε και αυτή του αμαξώματος, εξασφαλίζοντας στο νέο πολυμορφικό έναν μια σπορτίφ χροιά.

Από άποψη κινητήρων τα πράγματα είναι περισσότερο δεδομένα μια και τα ράφια του ομίλου είναι γεμάτα από νέα και σύγχρονα σύνολα βενζίνης και πετρελαίου, απόδοσης έως 200 ίππους στην πρώτη περίπτωση και ως 160 στη δεύτερη. Από το 2017 αναμένεται και μια υβριδική