Dr Plus - Diatrofi

Αυτοκίνητο

Citroen: C4 Cactus Blue HDI 100

Δοκιμάζουμε το πρωτότυπο σε σχεδίαση crossover C4 Cactus Blue HDI με τον κινητήρα των 100 ίππων της Citroen.

Επειδή ήδη έχουν γραφεί πολλά για την ομολογουμένως πρωτότυπη εμφάνιση, τόσο του αμαξώματος, όσο και του εσωτερικού θα σταθούμε μόνο στα σημεία, όπως το μήκος των 4,16 μέτρων που το κατατάσσει στα μικρομεσαία SUV και στο σχετικά μειωμένο για όχημα της κατηγορίας ύψος των 1,48 μέτρων, παρά τη απόσταση των 1,3 μέτρων από το έδαφος. Η τελευταία μπορεί να αποτελεί τη βάση για να χαρακτηριστεί ένα όχημα SUV, αλλά εξασφαλίζει, ψυχολογικά και ουσιαστικά, ένα μικρό περιθώριο για την κίνηση σε κακοτράχαλες, κυρίως αστικές, ατραπούς.

Βασικό χαρακτηριστικό γενικότερα του C4 Cactus, αλλά και της έκδοσης της δοκιμής αποτελεί το περιορισμένο βάρος, το οποίο όμως έχει επιτευχθεί με θυσίες. Η πλατφόρμα με το κωδικό όνομα 1 ανήκει στον όμιλο PSA και χρησιμοποιείται και από το Peugeot 2008. Από εδώ προέρχεται το μεγαλύτερο μέρος της μείωσης του βάρους έναντι του C4 κατά 175 κιλά, ενώ 25 κιλά ακόμη εξασφαλίζουν το αλουμινένιο καπό , σύγχρονη τεχνολογία συγκόλλησης των μερών του αμαξώματος με laser, η απουσία μηχανισμού ανοίγματος των παραθύρων στις πίσω πόρτες, τα οποία ανοίγουν προς τα έξω, όπως επίσης η μη διαιρούμενη πλάτη των πίσω καθισμάτων.3

8

Επιπρόσθετα, αισθητή στο εσωτερικό κάνουν την απουσία τους οι ποτηροθήκες, όπως και η δυνατότητα ρύθμισης του τιμονιού τηλεσκοπικά, αλλά και η έλλειψη στροφόμετρου στην μικρή ψηφιακή οθόνη που έχει πάρει τη θέση των κεντρικών οργάνων. Μια δεύτερη, μεγαλύτερη 7 ιντσών, στην κορυφή της κονσόλας, στεγάζει όλες τις δευτερεύουσες λειτουργίες του αυτοκινήτου και μπορεί στην αρχή να απαιτεί κάποιο χρόνο εξοικείωσης, στη συνέχεια πάντως όχι μόνο βολεύει, αλλά εντάσσεται όμορφα στον ιδιαίτερο χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Τα επίπεδα και πλατιά καθίσματα σε προσκαλούν να πάρεις θέση, απολαμβάνοντας αν μη τι άλλο ένα πρωτότυπο περιβάλλον, όχι όμως και αντίστοιχα ελκυστικά σε ποιότητα και κυρίως σε εμφάνιση υλικά.

9

4

12

5

 

Σε ό,τι αφορά το αυτοκίνητο της δοκιμής, βασικό σημείο αποτελεί η νέα εκδοχή του turbodiesel κινητήρα των 1,6 λίτρων, 100 ίππων και 254 Nm ροπής, ενός κινητήρα του οποίου οι ρίζες βρίσκονται στη συνεργασία του ομίλου PSA με τη Ford το 2001 και ο οποίος από τότε εξελίσσεται συνεχώς. Στην προκειμένη περίπτωση οι αλλαγές αφορούν σχεδόν στο 50% των μερών, μεταξύ αυτών στους επανασχεδιασμένους χώρους καύσης, στην αυξημένη στο 17:1 συμπίεση, στην μείωση της τριβής στον ιμάντα χρονισμού και στην ηλεκτρονικά ελεγχόμενη λειτουργία της αντλίας λιπαντικού. Οι αναβαθμίσεις αυτές δεν εξασφαλίζουν μόνο την εκπλήρωση των απαιτήσεων της νομοθεσίας καυσαερίων Euro6, αλλά και εξαιρετικά χαμηλή επίσημη μέση κατανάλωση της τάξης των 3,4 λτ./100 χλμ. Η κατανάλωση παραμένει χαμηλή και στην πράξη, κοντά στα 5,5 λτ./100 χλμ. σε μικτό περιβάλλον κίνησης και με τη βοήθεια των μακριάς διαβάθμισης των σχέσεων του κιβωτίου με τον ασαφή και με μεγάλες διαδρομές επιλογέα του. Αντίστοιχα λιγότερο σαφές είναι και το σύστημα διεύθυνσης, το οποίο σε συνδυασμό με την μαλακή ανάρτηση δεν κρύβει στην προτίμησή του σε χαλαρούς ρυθμούς κίνησης, αποτρέποντας όποιες επιθετικές συμπεριφορές, τις οποίες πάντως θα δικαιολογούσαν τα θετικά σε αίσθηση και αποτελεσματικά φρένα.7

6

Το συνολικό σχήμα και κυρίως οι ράγες της οροφής προσθέτουν αεροδυναμικούς θορύβους από τα ανώτατα επιτρεπτά όρια ταχύτητας και πάνω. Ο χώρος των αποσκευών φτάνει τα 358 λίτρα, καλύπτοντας τις περισσότερες ανάγκες, χωρίς μάλιστα να κλέβει χώρο από τα πόδια των πίσω επιβατών, το υψηλό κατώφλι φόρτωσης, παρόλα αυτά, δυσκολεύει την εισαγωγή ή εξαγωγή βαριών αντικειμένων. Όσον αφορά στο κόστος απόκτησης και μετά την έλευση των συνόλων των 1,2 λίτρων βενζίνης, η διαφορά τιμής της τάξης των 3.000 ευρώ αποτελεί από μόνη της μια πολύ καλή ευκαιρία για προβληματισμό. Για όσους πάντως επιμένουν σε diesel, θα πρέπει να καταβάλλουν από 16.170 ευρώ με απόσυρση και green bonus, με μάλλον μέτριο επίπεδο εξοπλισμού, τουλάχιστον στις βασικές εκδόσεις.

10

2

Κινητήρας (κύλινδροι, βαλβίδες, τροφοδοσία): 4/16/ άμεσος ψεκασμός, turbo
Κυβισμός (κ.εκ.): 1.560
Ίπποι (PS max): 100 στις 3.500 σ.α.λ.
Ροπή (Nm max): 254 στις 1.750 σ.α.λ.
Vmax (χ.α.ω.): 184
0-100 χ.α.ω. σε δλ.: 10,7
Μέση κατανάλωση ECE (λτ./100χλμ.): 3,4
Εκπομπές ρύπων ECE (γρ./χλμ): 87
Ενεργειακή κλάση: Α
Στροφές τιμονιού: 2,9
Κιβώτιο / Σχέσεις: Χειροκίνητο / 5
Κίνηση: Εμπρός
Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson
Ανάρτηση πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας
Καθαρό βάρος (κιλά): 1.070
Κατανομή βάρους εμπρός / πίσω %: Δ.Ε.
Μήκος x Πλάτος x Ύψος (μέτρα): 4,157×1,729×1,480
Μεταξόνιο (μέτρα): 2,595
Χώρος αποσκευών (λτ. VDA): 358-1.170

 

13

11

Σχετικά με τον δημιουργό

Άρης Κόκκας / Δημοσιογράφος του ειδικού τύπου του αυτοκινήτου