Dr Plus - Diatrofi

Αυτοκίνητο

Honda: Jazz 1.3 102 PS

Δοκιμάζουμε το νέο Honda Jazz, το οποίο αναλαμβάνει, με τη τρίτη γενιά του, να συνεχίσει μια ιστορία 14 ετών.

Μια ιστορία τον οποίο τοποθετεί στη λίστα των πιο εμπορικών μοντέλων της παγκόσμιας αγοράς, έχοντας διατεθεί σε σχεδόν 6 εκατομμύρια αντίτυπα.

3

4

 

Στη νέα του γενιά διατηρεί τον πολυμορφικό του χαρακτήρα, χωρίς φυσικά να είναι πολυμορφικό, μια και συγκαταλέγει στα μοντέλα της μικρής κατηγορίας τουλάχιστον ως προς τις διαστάσεις του. Πιο συγκεκριμένα το μήκος του φτάνει σχεδόν τα 4 μέτρα έχοντας αυξηθεί κατά 9,5 εκατοστά σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, με τα 3 από αυτά να προέρχονται από το μεταξόνιο, το οποίο φτάνει πλέον τα 2,53 μέτρα. Αντίθετα το ύψος και το πλάτος παραμένουν χωρίς αλλαγές. Το εξωτερικό σχήμα θυμίζει όχημα ενός όγκου εξαιτίας κυρίως του κοντού
εμπρός μέρους, στην ουσία, όμως, αποτελεί ένα κλασικό πενταθέσιο χάτσμπακ όχημα της κατηγορίας των μικρών αυτοκινήτων. Η εμφάνιση προσαρμόζεται στη νέα σχεδιαστική γλώσσα της εταιρείας και στην οποία κυριαρχεί η νέα μάσκα, τα χαρακτηριστικά φώτα στο εμπρός και πίσω μέρος και τα μεγάλα ανοίγματα εισαγωγές και εξαγωγές του αέρα εμπρός και πίσω. Χαρακτηριστικές είναι και οι κάθετες επιφάνειες του σφηνοειδούς αμαξώματος, οι οποίες και συμβάλλουν στην καλύτερη εκμετάλλευση εσωτερικών χώρων.

 

6

8

 

Στη νέα του γενιά διατηρεί τον πολυμορφικό του χαρακτήρα, χωρίς φυσικά να είναι πολυμορφικό, μια και συγκαταλέγει στα μοντέλα της μικρής κατηγορίας τουλάχιστον ως προς τις διαστάσεις του. Πιο συγκεκριμένα το μήκος του φτάνει σχεδόν τα 4 μέτρα έχοντας αυξηθεί κατά 9,5 εκατοστά σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, με τα 3 από αυτά να προέρχονται από το μεταξόνιο, το οποίο φτάνει πλέον τα 2,53 μέτρα. Αντίθετα το ύψος και το πλάτος παραμένουν χωρίς αλλαγές. Το εξωτερικό σχήμα θυμίζει όχημα ενός όγκου εξαιτίας κυρίως του κοντού
εμπρός μέρους, στην ουσία, όμως, αποτελεί ένα κλασικό πενταθέσιο χάτσμπακ όχημα της κατηγορίας των μικρών αυτοκινήτων. Η εμφάνιση προσαρμόζεται στη νέα σχεδιαστική γλώσσα της εταιρείας και στην οποία κυριαρχεί η νέα μάσκα, τα χαρακτηριστικά φώτα στο εμπρός και πίσω μέρος και τα μεγάλα ανοίγματα εισαγωγές και εξαγωγές του αέρα εμπρός και πίσω. Χαρακτηριστικές είναι και οι κάθετες επιφάνειες του σφηνοειδούς αμαξώματος, οι οποίες και συμβάλλουν στην καλύτερη εκμετάλλευση εσωτερικών χώρων.

 

9

10

 

Το εσωτερικό είναι όμορφο και εξασφαλίζει αυξημένη πρακτικότητα χρήσης, τα υλικά των επενδύσεων παρόλα αυτά είναι κατά σκληρά και εν μέρει γυαλιστερά. Η συνολική αίσθηση ποιότητας υλικών και φινιρίσματος παρόλα αυτά είναι κλασική Honda, δηλαδή υψηλή, ενώ δένει αρμονικά με την αυξημένη ακαμψία του αμαξώματος. Στην κορυφή της κεντρική κονσόλας δεσπόζει η οθόνη των επτά ιντσών που στεγάζει το σύνολο των δευτερευουσών λειτουργιών του αυτοκινήτου. Η θέση οδήγησης είναι άνετη, χωρίς όμως τα καθίσματα προσφέρουνε κορυφαία πλευρική στήριξη. Τα φρένα προσφέρουν πολύ καλή αίσθηση και είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικά, το σύστημα διεύθυνσης ελαφρύ, αλλά με καλή κατευθυντικότητα, ενώ ο επιλογέας των έξι σχέσεων του χειροκίνητου κιβωτίου εντυπωσιάζει για άλλη μια φορά με την ακρίβειά του, τις κοντές διαδρομές και το σίγουρο κούμπωμά του. Παρά την αύξηση του μήκους, το νέο Jazz είναι στη βασική του έκδοση, με τα 1.070 κιλά του, 50 κιλά πιο ελαφρύ από τον προκάτοχό, εξασφαλίζοντας με τον τρόπο αυτό πρώτα από όλα ευκολότερη κίνηση μέσα στην πόλη, αλλά και αυξημένη ευελιξία σε επαρχιακό περιβάλλον. Οι εμπρός κινητήριοι τροχοί διατηρούν εύκολα την πορεία τους, υιοθετώντας ήπιες τάσεις υποστροφής στην υπερβολική πίεση, ενώ και το πίσω μέρος ακολουθεί χωρίς τάσεις ανεξαρτητοποίησης. Η ανάρτηση δεν κρύβει την προτίμησή της σε ποιοτικότερους των ελληνικών δρόμους, μια και αρκετές από τις ανωμαλίες φτάνουν στο εσωτερικό.

 

5

1

 

Κερδισμένος από το χαμηλό βάρος είναι και ο κινητήρας των 1,3 λίτρων (1.318 κ.εκ.), απόδοσης 102 ίππων και ο οποίος ακολουθεί τη λογική του less is more. Πιο συγκεκριμένα δεν διαθέτει κάποιο είδος υπερτροφοδότησης και για το λόγο αυτό η ροπή παραμένει στα 123 Nm. Αντίθετα έχει κατασκευαστεί στη λογική της μείωσης του βάρους και τόσο εσωτερικών τριβών και για το λόγο αυτό φέρει και 8 αντί 16 βαλβίδες. Η συμπίεση από την άλλη πλευρά ανεβαίνει στο 13,5:1 και σε συνδυασμό με το περιορισμένο βάρος και το πολύ καλό χειροκίνητο κιβώτιο εξασφαλίζει ικανοποιητικές για τα δεδομένα επιδόσεις, με το 0-100 χ.α.ω. να επιτυγχάνεται σε 11,2 δλ. και η τελική να ακουμπάει τα 190 χ.α.ω. Την ίδια στιγμή η κατανάλωση περιορίζεται επίσημα στα 5,0 λτ./100 χλμ. και στην πράξη κοντά στα 6,0 λτ./100 χλμ.

7

 

Επιγραμματικά, το νέο Honda Jazz αποτελεί ένα ενδιαφέρον αυτοκίνητο για τη κατηγορία του με πλούσιους χώρους, εύκολη οδήγηση, χαμηλή κατανάλωση, πολύ καλά φρένα, εξαιρετικό επιλογέα όπως επίσης και αυξημένη πηκτικότητα χρήσης. Από την άλλη περιθώρια βελτίωσης υπάρχουν στα επίπεδα θορύβου που φτάνουν στο εσωτερικό, ιδιαίτερα από τον κινητήρα στις υψηλές στροφές, όπως επίσης και στο σετάρισμα της ανάρτησης. Σχετικά υψηλή είναι και η τιμή του, η οποία ξεκινάει για τη βασική έκδοση από τα 16.222 € με την ειδική προσφορά της εισαγωγικής, ενώ στην περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής με τον υπερπλήρη εξοπλισμό Comfort από τα 18.722 ευρώ.

Σχετικά με τον δημιουργό

Άρης Κόκκας / Δημοσιογράφος του ειδικού τύπου του αυτοκινήτου