Dr Plus - Diatrofi

e-food άρθρα Δίαιτα Διατροφή και ζωή Καθημερινή Διατροφή

Κυριακή για μπάνιο

Μετά από μια κουραστική  εβδομάδα και με τον υδράργυρο να ανεβαίνει όλο και περισσότερο το μόνο που χρειάζεσαι είναι να αράξεις σε μια παραλία. Φεύγοντας βιαστικά απ’ το σπίτι και με το φόβο μη τυχόν μποτιλιαριστείς  ίσα που προλαβαίνεις να αρπάξεις τα απαραίτητα αξεσουάρ της παραλίας παραλείποντας το πρωινό. Η διατροφή θαμμένη κάπου στο βάθος του μυαλού σου  ξαφνικά γίνεται πρώτη ανάγκη μόλις το στομάχι δώσει τα πρώτα σήματα πείνας.

Σταματάς  στον πρώτο φούρνο ή περίπτερο που θα βρεις μπροστά σου  να πάρεις κάτι να ικανοποιήσεις  την πείνα σου. Δύσκολα  θα  μπορούσες να αντισταθείς  στην θέα των αρτοσκευασμάτων, των γλυκών και των παγωτών με τις υπάρχουσες συνθήκες.

Αραχτός στην παραλία με το καφεδάκι ούτε που κατάλαβες πως πέρασε η ώρα έως ότου η συστολή του στομάχου εξαναγκάζει την γκρελίνη να κάνει την εμφάνιση της στο αίμα, το νευροπεπτίδιο Υ χτυπάει κόκκινο, η σεροτονίνη σχεδόν έχει μηδενίσει και τα αποθέματα γλυκόζης πέφτουν κάτω από τα ελάχιστα επίπεδα ενέργειας. Ταυτόχρονα ο ήλιος και ο καφές έχουν ήδη αφυδατώσει το σώμα την ίδια ώρα που ορμόνες του στρες (αδρεναλίνη, κορτιζόλη και DHEA) έχουν πλημμυρίσει το σώμα στην προσπάθεια τους να διασώσουν ότι μπορούν.

Τα μεζεδάκια που πηγαινοέρχονται στο απέναντι ταβερνάκι εκστασιάζουν την σκέψη και θολώνουν το μυαλό με όλα σου τα κύτταρα συντονισμένα να φωνάζουν ένα μόνο πράγμα: Πήγαινε να φας! Το παραδομένο πια σώμα σου δεν έχει πολλές επιλογές.

Ακολουθεί όπως είναι φυσικό ένα λουκούλιο γεύμα με την ευχαρίστηση  να αφήνει σχεδόν αμέσως την θέση της στη νύστα. Το πρωινό ξύπνημα της Δευτέρας θα σε βρει με πιο σφιχτά ρούχα, με μια αίσθηση καούρας, φουσκώματος, κακοδιάθετο και με μια δύσκολη εβδομάδα μπροστά σου να σε περιμένει.

Ας το πάρουμε τώρα ξανά από την αρχή. Έχεις προγραμματίσει την Κυριακή να πάς για μπάνιο. Έπειτα από την πολύωρη νηστεία λόγω ύπνου το σώμα σου για να λειτουργήσει και ο εγκέφαλος σου για να σκεφτεί χρειάζεται γλυκόζη. Ένα τοστ με ένα φρέσκο χυμό πορτοκάλι ή γάλα με δημητριακά και σταφίδες ή δυο φετούλες ψωμί με ταχίνι τριμμένους ξηρούς καρπούς και φρούτο θα εξασφαλίσουν στο σώμα σου την απαραίτητη ενέργεια που χρειάζεται.

Υπολόγισε ότι μπροστά σου έχεις να αντιμετωπίσεις τον ήλιο και την ζέστη. Η υπεριώδης ακτινοβολία προκαλεί την παραγωγή ελευθέρων ριζών οι οποίες αυξάνουν το οξειδωτικό στρες, ένα φαινόμενο που αποβαίνει καταστροφικό για τους ιστούς, κάνοντας το σώμα σου να φαίνεται ταλαιπωρημένο και γερασμένο. Οι αντιοξειδωτικές ουσίες λειτουργούν σαν ασπίδα προστασίας απέναντι στις ελεύθερες ρίζες. Τέτοιες ουσίες είναι οι βιταμίνες Α, Ε, C αλλά και τα καροτινοειδή όπως  η β- καροτίνη, η λουτεϊνη και η λυκοπένιο. Σε μια ισοθερμική τσάντα βάλε μερικά φρούτα όπως κεράσια, ακτινίδια, βερίκοκα, ροδάκινα  για να επωφεληθείς  από την αντιοξειδωτική δράση την βιταμίνης C.  Σε ένα μικρό τάπερ βάλε μείγμα από ξηρούς καρπούς άψητους και ανάλατους και μερικά παξιμαδάκια. Η βιταμίνη  Ε που περιέχουν θα προστατεύσει τις μεμβράνες από την υπεροξείδωση των λιπιδίων ενώ οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β θα συμβάλουν στην αντιμετώπιση του στρες. Για ρόφημα είναι καλύτερα να προτιμήσεις  παγωμένο τσάι χωρίς ζάχαρη, χυμό και οπωσδήποτε νερό χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν μπορείς να απολαύσεις και τον καφέ σου.

Στο κυρίως γεύμα επέλεξε ψάρι ή κρέας στην σχάρα  και απόφυγε τις βαριές σάλτες, τις κασεροκροκέτες, τα τηγανιτά κολοκυθάκια και τις τηγανιτές πατάτες.  Συνόδευσε τα με  ντομάτα που είναι η βασική πηγή  λυκοπενίου ή καρότο, μαρούλι, ρόκα για να πάρεις την  β-καροτίνη. Για ορεκτικό πάρε μια  ψητή μελιτζάνα που είναι πλούσια σε ανθοκυανίνες  οι οποίες θα λειτουργήσουν ως ασπίδα απέναντι στις ελεύθερες ρίζες, ενώ η πιπεριά Φλωρίνης, τα μανιτάρια σχάρας και η ψητή πατάτα, εκτός των άλλων, σου επιτρέπουν να απολαύσεις  ένα πλούσιο γεύμα χαμηλής θερμιδικής αξίας. Να θυμάσαι πάντα ότι εκτός από την ποιοτική επιλογή του γεύματος  που θα επιλέξεις  εξίσου σημαντική είναι η ποσότητα που θα καταναλωθεί.

Το πρωινό  ξύπνημα της Δευτέρας θα σε βρει ευδιάθετο, ικανοποιημένο και ανάλαφρο με τις μπαταρίες σου φορτισμένες έτοιμος  να αντιμετωπίσεις την δύσκολη εβδομάδα που έρχεται.

Σου εύχομαι καλό καλοκαίρι!

Σχετικά με τον δημιουργό

Αντρέας Κωνσταντίνου / Διαιτολόγος-Διατροφ...

Δαιτολόγος Διατροφολόγος