Dr Plus - Diatrofi

Άσκηση e-food

Τεύχος 29. Pilates & Εγκυμοσύνη

Μετά τα χαρμόσυνα νέα μιας εγκυμοσύνης το κύριο μέλημα της μέλλουσας μητέρας είναι να εξελιχθούν όλα φυσιολογικά για εκείνη και το μωρό της. Μια ακόμα ανησυχία που την απασχολεί, είναι όλες αυτές οι μεταβολές (σωματικές & ψυχολογικές) κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, ένα σώμα που αλλάζει και μεταμορφώνεται μέρα με τη μέρα.

Σε αυτή τη μεταμόρφωση μπορεί να συμβάλει θετικά η άσκηση. Η γυναίκα που γυμναζόταν πριν την εγκυμοσύνη, μπορεί να συνεχίσει να γυμνάζεται κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης της, πάντα όμως με τη σύμφωνη γνώμη του γιατρού της και γνώμονα της μηνιαίες εξετάσεις της.

Μία γυναίκα που δε γυμναζόταν πριν την εγκυμοσύνη της μπορεί να ξεκινήσει την άσκηση μετά το 1ο τρίμηνο της κύησης και εφόσον ο γιατρός της το επιτρέψει.

Η μέθοδος Pilates σαν μορφή εκγύμνασης είναι ιδανική για να προετοιμάσει και να στηρίξει το σώμα για τις αλλαγές που θα επέλθουν. Οι ασκήσεις διαφοροποιούνται ανάλογα με τα τρίμηνα της κύησης αλλά και με τις αντοχές και τη φυσική κατάσταση της μέλλουσας μητέρας.

Τα οφέλη που θα αποκομίσει η έγκυος είναι πολλά και σημαντικά. Θα βελτιώσει το καρδιαγγειακό σύστημα, τη γενική δύναμη και την αντοχή της παράλληλα, την κινητικότητα των αρθρώσεων και της ελαστικότητας των μυών, καθώς και τη γαστρεντερική της λειτουργία. Θα δει βελτίωση στον ύπνο και θα μπορεί να διατηρήσει μία καλή στάση σώματος και να μειωθούν οι πόνοι στην πλάτη και στη μέση.

Ακόμα μερικά από τα οφέλη όπως ο έλεγχος του σωματικού βάρους, καθώς και η μείωση των κραμπών, της εμφάνισης φλεβίτιδας και κιρσών και η καλύτερη ρύθμιση του διαβήτη κυήσεως, θα βοηθήσουν σημαντικά την έγκυο.

ask29 2

Ας μην ξεχνάμε όμως και τα ψυχολογικά οφέλη, όπως τη βελτίωση της διάθεσης και της αυτοπεποίθησης της εγκύου καθώς και αποτροπή της κατάθλιψης. Η μέθοδος pilates αυξάνει τη γνώση του ελέγχου του σώματος η οποία θα προσφέρει ουσιαστική βοήθεια κατά τον τοκετό. Πολύ σημαντικό για τη μέλλουσα μητέρα, εάν καταφέρει να γυμνάζεται, είναι οτι θα μπορέσει να επαναφέρει γρήγορα το σώμα της ή και να το κάνει ακόμα καλύτερο από ότι ήταν πριν.

ask29 3

**Αν είστε έγκυος, μην ξεχνάτε ότι πρέπει να γυμνάζεστε μόνο με επίβλεψη και πάντα έπειτα από συνεννόηση με το γιατρό σας!

Βιβλιογραφία: Ultimate Pilates of Greece