Dr Plus - Diatrofi

Lifestyle Αισθητική Αισθητικη

Μύθοι & αλήθειες για την κυτταρίτιδα

Η κυτταρίτιδα είναι εναπόθεση νερού και λίπους ανάμεσα στο δέρμα και τον υποδόριο ιστό.

Οφείλεται στην κακή αιμάτωση και στη διόγκωση των λιποκυψελών στη συγκεκριμένη περιοχή του σώματος που εμφανίζεται. Ο συνδετικός ιστός χάνει την ελαστικότητά του και το δέρμα παρουσιάζει μια εικόνα που μοιάζει με φλοιό πορτοκαλιού.

Οφείλεται επίσης στην κακή διατροφή,  στην καθιστική ζωή, σε διαταραχές στην κυκλοφορία του αίματος ή σε ορμονικές διαταραχές, σε κληρονομικότητα, στο κάπνισμα, στη συχνή και μεγάλη κατανάλωση αλκοόλ. 

Απασχολεί το μεγαλύτερο μέρος των γυναικών, γιατί έχει να κάνει καθαρά με την εξωτερική μας εικόνα και εμφάνιση. Ας δούμε όμως τι ισχύει τελικά και τι όχι.

Σχετίζονται τα περιττά κιλά με την κυτταρίτιδα;

Θεωρείται ότι η κυτταρίτιδα επιδεινώνεται από τον καθιστικό τρόπο ζωής και την παχυσαρκία. Ωστόσο, το νόμισμα δεν έχει μόνο μια πλευρά, γιατί υπέρβαρες γυναίκες μπορεί να μην έχουν κυτταρίτιδα και αδύνατες να έχουν.

Η παχυσαρκία διαφέρει δομικά από την κυτταρίτιδα. Στα παχύσαρκα άτομα, τα λιποκύτταρα διογκώνονται αλλά τα ινώδη διαφράγματα μπορεί να παραμένουν λεπτά και ελαστικά χωρίς να υπάρχει κυτταρίτιδα. 

Μειώνεται η κυτταρίτιδα με την απώλεια βάρους;

Η απώλεια βάρους μειώνει την περιεκτικότητα σε λίπος εντός των θαλάμων. Αυτό μπορεί να βελτιώσει την εμφάνιση της κυτταρίτιδας αλλά δεν συμβαίνει πάντα γιατί το πρόβλημα με τα άκαμπτα ινώδη διαφράγματα παραμένει.

Μερικές φορές το πρόβλημα μπορεί να χειροτερέψει με το αδυνάτισμα, γι’αυτο δε θέλει αυστηρές δίαιτες και απότομη απώλεια βάρους που συνήθως γίνεται με λανθασμένο τρόπο. 

Μύθος: Οι αδύνατες γυναίκες δεν έχουν κυτταρίτιδα

Το να έχει κανείς παραπανίσια κιλά, σίγουρα κάνει την όψη φλοιού πορτοκαλιού πιο έντονη γιατί όσο περισσότερο λίπος πιέζει τους ιστούς κολλαγόνου και τον συνδετικό ιστό τόση περισσότερο είναι το πρόβλημα.

Όμως αυτό δε σημαίνει ότι και οι αδύνατες γυναίκες δεν μπορούν να έχουν κυτταρίτιδα.  

Κυτταρίτιδα και κάπνισμα-αλκοόλ

Το κάπνισμα συντελεί στη μειωμένη κυκλοφορία του αίματος και επιδεινώνει την ποιότητα του κολλαγόνου του δέρματος καθώς και της ελαστίνης.

Ακόμη, το αλκοόλ προκαλεί κακή μεταφορά θρεπτικών συστατικών, καθώς και πρηξίματα και κατακρατήσεις, άρα θεωρείται παράγοντας επιδείνωσης της κυτταρίτιδας. 

Κυτταρίτιδα και διατροφή

Συνιστάται η αποφυγή τροφών που περιέχουν πολύ ζάχαρη και απλούς υδατάνθρακες. Ούτως ή άλλως, όμως πάντα προωθούμε το μοντέλο της Μεσογειακής διατροφής που είναι ο πιο σωστός και υγιεινός τρόπος διατροφής για τον άνθρωπο.

Φρούτα, λαχανικά, ξηροί καρποί, καλή ενυδάτωση, τροφές που περιέχουν ω3 λιπαρά, αυγά, διάφορα βότανα κ μπαχαρικά, μείωση αλατιού, κ.ο.κ. 

Κυτταρίτιδα και άσκηση

Η μειωμένη μυϊκή μάζα και η απουσία φυσικής δραστηριότητας θεωρείται ότι επιδεινώνουν την κυτταρίτιδα επηρεάζοντας αρνητικά την κυκλοφορία του αίματος εντός του λίπους, συνεπώς προτείνεται η συστηματική άσκηση

Η γυμναστική είναι ο καλύτερος τρόπος για να έχουμε γερό ανοσοποιητικό, σταθερό βάρος, σφριγηλό κορμί, και λιγότερο στρες.

Σε πολλές περιπτώσεις μειώνει έως εξαφανίζει την κυτταρίτιδα γιατί επαναφέρει την ελαστικότητα στο δέρμα και τονώνει τους μύες ενώ παράλληλα καίει το λίπος.

Αλήθεια: Οι γυναίκες έχουμε πιο πολλή κυτταρίτιδα

Το γυναικείο δέρμα σε σχέση με το αντρικό αντιμετωπίζει πιο συχνά προβλήματα όπως είναι οι ραγάδες και η κυτταρίτιδα. Αυτό συμβαίνει γιατί συγκεντρώνουμε περισσότερο λίπος στου μηρούς και τους γλουτούς και ο συνδετικός μας ιστός είναι πιο χαλαρός.

Μόλις το 10% των αντρών εμφανίζει προβλήματα κυτταρίτιδας στο δέρμα του, έχουν διαφορετικό μεταβολισμό, δεν έχουν οιστρογόνα και δεν αντιμετωπίζουν ορμονικά θέματα. Γι’αυτο και με τα χρόνια  η κυτταρίτιδα επιδεινώνεται, λόγω μείωσης των οιστρογόνων. 

Αλήθεια: Η κληρονομικότητα παίζει ρόλο

Είναι γεγονός πως άλλες γυναίκες έχουν περισσότερη κυτταρίτιδα από άλλες ίδιας ηλικίας, βάρους και ποιότητας ζωής.

Το DNA βοηθάει μεν, αλλά σε μικρό ποσοστό γιατί πιο σημαντικό ρόλο παίζει η διατροφή και η άσκηση καθώς επίσης και το σταθερό βάρος. 

Κυτταρίτιδα και μασάζ

Η κακή κυκλοφορία του αίματος μειώνει την παραγωγή κολλαγόνου και αυτό μεγαλώνει το πρόβλημα.

Η μάλαξη με το χέρι θεωρείται ότι μπορεί να κάνει καλό. Οποιαδήποτε βίαιη κίνηση μπορεί σπάει το συνεκτικό ιστό και η κυτταρίτιδα να χειροτερέψει. Πρέπει να αποφεύγονται τα επίμονα δυνατά μασάζ που μπορούν να τραυματίσουν τον ιστό.  

Σχετικά με τον δημιουργό

Χαρά Κορομπίλη / Διαιτολόγος-Διατροφ...

Η Χαρά Κορομπίλη γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη.
Σπούδασε στο Τμήμα Διατροφής & Διαιτολογίας του Αλεξάνδρειου Τεχνολογικού Ιδρύματος Θεσσαλονίκης (Α.Τ.Ε.Ι.Θ.) και έπειτα μετεκπαιδεύτηκε πάνω στην Ανθρώπινη Διατροφή (Human Nutrition) με εξειδίκευση στην Κλινική Διατροφή (Clinical Nutrition) στο Πανεπιστήμιο της Γλασκώβης (University of Glasgow).

Πραγματοποίησε την πρακτική της άσκηση ως βοηθός εργαστηριακών και ερευνητικών διατροφικών προγραμμάτων μέσα στο τμήμα Διατροφής & Διαιτολογίας (Α.Τ.Ε.Ι.Θ.). Όσο ήταν προπτυχιακή και μεταπτυχιακή φοιτήτρια παρακολούθησε κλινικά περιστατικά σε αντίστοιχα νοσοκομεία της Θεσσαλονίκης και της Γλασκώβης.
Επίσης, αρθρογραφεί σε διάφορες ιστοσελίδες για θέματα υγείας και διατροφής, όπως τα www.diatrofi.gr, www.mydietips.gr, medidiatrofi.gr, www.newsit.gr , tlife.gr κ.α.

Εξειδικεύεται στις Διατροφικές Διαταραχές και στην Παχυσαρκία [Master Practitioner – Κέντρο Εκπαίδευσης και Αντιμετώπισης Διατροφικών Διαταραχών (ΚΕΑΔΔ, www.keadd.gr) ] που λειτουργεί υπό την πλήρη εποπτεία και συνεργασία με το Εθνικό Κέντρο Διατροφικών Διαταραχών της Μεγάλης Βρετανίας (NCFED, www.eating-disorders.org.uk) και τελεί υπό την αιγίδα του Βρετανικού Συλλόγου Ψυχολόγων (British Psychological Society – BPS).

Συμμετείχε σε εκπαιδευτικά προγράμματα του Παιδικού Μουσείου Αθηνών με θέμα «Διατροφική Αγωγή και Υγεία» που παρουσιάστηκαν σε χώρους της Θεσσαλονίκης. Με αυτό τον τρόπο δόθηκε η ευκαιρία σε μαθητές νηπιαγωγείου και δημοτικού μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, παιχνίδια ρόλων και παρατήρησης, να εφοδιαστούν με γνώσεις μέσα από μια ευχάριστη και πλούσια εμπειρία.
Συμμετείχε και συμμετέχει σε ενημερώσεις σχολείων της Θεσσαλονίκης για διατροφικά θέματα και ενημερώνεται η ίδια συνεχώς μέσα από σεμινάρια και ημερίδες διατροφής που λαμβάνουν χώρα σε διάφορα μέρη της Ελλάδος.

Συμμετείχε στο πρόγραμμα «Σκέψου Δια-Τροφή» που πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Ι.Δ.Μ.Ε. (Ινστιτούτο Διατροφικών Μελετών και Ερευνών) στον πολυχώρο του Μύλου στη Θεσσαλονίκη. Σεμινάρια σχεδιασμένα από το Ινστιτούτο Διατροφικών Μελετών και Ερευνών ενημερώνουν τα παιδιά για την διατροφή, προβάλουν σχετικά video και τους δίνουν την ευκαιρία να λύσουν μέσα από διάλογο με ειδικούς, ερωτήματα για τις διατροφικές τους συνήθειες.

Είναι Μέλος της Ένωσης Διαιτολόγων-Διατροφολόγων Ελλάδος, Μέλος του Ινστιτούτου Διατροφικών Μελετών & Ερευνών (Ι.Δ.Μ.Ε.), Επιστημονική Συνεργ. του Medidiatrofi και Μέλος της επιστημ.ομάδας Διατροφή.

Στόχος της είναι η σωστή ενημέρωση του κόσμου γύρω από τα θέματα της διατροφής και η αποφυγή παγίδων, μύθων και παραπληροφόρησης που δυστυχώς συναντώνται πολύ συχνά στις μέρες μας.

Από το 2010 ασκεί το επάγγελμα του διαιτολόγου ιδιωτικά στην περιοχή της Μπότσαρη με Παπαναστασίου μέσα στο εμπορικό κέντρο Civitas.

• Απόφοιτος Πτυχιούχος του Τμήματος Διατροφής-Διαιτολογίας. Σχολή Τεχνολογίας Τροφίμων & Διατροφής, Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλονίκης.
• Μεταπτυχιακό πάνω στην Ανθρώπινη Διατροφή με εξειδίκευση στην Κλινική Διατροφή από το Πανεπιστήμιο της Γλασκώβης, (Msc in Human Nutrition with specialization in Clinical Nutrition-University of Glasgow).
• Εξειδίκευση στις Διατροφικές Διαταραχές και στην Παχυσαρκία [Master Practitioner – Κέντρο Εκπαίδευσης και Αντιμετώπισης Διατροφικών Διαταραχών (ΚΕΑΔΔ, www.keadd.gr) ] που λειτουργεί υπό την πλήρη εποπτεία και συνεργασία με το Εθνικό Κέντρο Διατροφικών Διαταραχών της Μεγάλης Βρετανίας (NCFED, www.eating-disorders.org.uk) και τελεί υπό την αιγίδα του Βρετανικού Συλλόγου Ψυχολόγων (British Psychological Society – BPS).
• Συνεχής δραστηριότητα ως εμψυχώτρια (clown) και συμμετοχή στην οικογενειακή επιχείρηση διοργάνωσης εκδηλώσεων «Μαγικός Κόσμος», αναλαμβάνοντας διάφορα events, happenings, κλπ. καθώς και παρακολούθηση διαφόρων σεμιναρίων μουσικοκινητικών παιχνιδιών, εργαστηριών δημιουργικής απασχόλησης, θέατρο δρόμου, κλπ που αφορούν στο παιδί. Με αυτό τον τρόπο καταφέραμε να ενημερώσουμε σωστά και διασκεδαστικά τα παιδιά για το θέμα της διατροφής.