Dr Plus - Diatrofi

Επικαιρότητα

Τεύχος 45. Πως θα μπω ξανά σε πρόγραμμα;

Επιστροφή στο φθινόπωρο! Τέλος οι διακοπές! Μην πανικοβληθείς αν δεις στη ζυγαριά αριθμό που δεν περίμενες να δεις! Κανείς δεν είπε οτι το καλοκαίρι όλοι χάνουν βάρος. Υπάρχουν πολλοί που αντιθέτως βάζουν βάρος, για πολλούς και διάφορους λόγους, όπως γιατί πίνουν συχνά και πολύ, τρώνε περισσότερο και δεν έχουν τις ίδιες έννοιες όπως το χειμώνα, οπότε χαλαρώνουν ως προς το θέμα ¨διατροφή¨.

Ήρθε ο Σεπτέμβρης, ο μήνας που συνήθως όλοι – οι περισσότεροι τουλάχιστον- βάζουμε νέους στόχους, επαγγελματικούς και προσωπικούς. Σκέψου τι θέλεις να αλλάξεις στη ζωή σου όπως π.χ. στη διατροφή σου και προχώρα με αποφασιστικότητα!

Tips για να επανενταχθείς σωστά στο διατροφικό σου πρόγραμμα:

  1. Αυτή τη φορά, βάλε εφικτό στόχο. Αν είσαι ψυχολογικά έτοιμος/η να κάνεις οποιαδήποτε αλλαγή στη διατροφή σου, ξεκίνα. Αν νιώθεις οτι χρειάζεσαι περισσότερο χρόνο…περίμενε. Ίσως δεν είναι η κατάλληλη περίοδος για τέτοιες αλλαγές. Θυμήσου ότι ο στόχος δεν πρέπει να ξεπερνάει ποτέ τις δυνατότητές σου. Επίσης, αν θέλεις πραγματικά να οργανώσεις σωστά τη διατροφή σου, μην βάζεις χρονικό όριο. Σκέψου τι μπορείς να αλλάξεις ……π.χ. κάθε εβδομάδα, για να βελτιώσεις τη διατροφή σου και βάλτο στο πρόγραμμα, όπως: να φας 1 φορά την εβδομάδα γλυκό (την Κυριακή), αντί για κάθε μέρα, να πιεις 1 φορά την εβδομάδα αλκοόλ (θα βγω το Σάββατο), αντί για 3-4, να τρως τουλάχιστον 1 φρούτο κάθε μέρα (το απόγευμα), αντί καθόλου…….
  2. Δώσε προσοχή στην ποιότητα της τροφής σου και οργανώσου. Κάνε λίστα με τα προϊόντα που συνήθως αγοράζεις από το super market. Γάλα, τυρί, ζυμαρικά, όσπρια, λαχανικά, φρούτα….όλα να είναι μελετημένα ως προς την ποιότητά τους. Χώρισε σε κατηγορίες τις τροφές και προσπάθησε κάθε εβδομάδα να προμηθεύεσε ότι τελειώνει. Επέλεξε για παράδειγμα πάντα να έχεις στο ψυγείο σου τυρί, γάλα και γιαούρτι χαμηλών λιπαρών, αυγά φρέσκα, φρούτα και λαχανικά εποχής. Στο ντουλάπι σου ζυμαρικά ολικής άλεσης, όσπρια και δημητριακά ολικής όπως καστανό ρύζι και muesli χωρίς ζάχαρη. Δεν θα σου λείπει ποτέ τίποτα και πάντα θα έχεις κάτι υγιεινό να φας.
  3. Άκου την πείνα σου και δεν θα χάσεις. Το να πεινάς και να μην τρως, «τιμωρώντας» τον εαυτό σου, δεν είναι σωστό. Το τι έκανες στο παρελθόν…έγινε και τελείωσε. Κάνεις ένα νέο ξεκίνημα, οπότε κάνε το με αισιοδοξία. Η ποσότητα το φαγητού να είναι ανάλογη με την πείνα σου. Υπάρχουν μέρες που πεινάμε λίγο, άλλες περισσότερο. Απλά πρόσεξε την ποιότητα και δώσε χρόνο σε κάθε σου γεύμα, μασώντας αργά αργά το φαγητό. Στο κάτω κάτω είναι μια απόλαυση!
  4. Αγόρασε ένα ωραίο σερβίτσιο, μόνο για σένα. Επέλεξε ένα ωραίο σχήμα, σχέδιο και χρώμα για να σερβίρεις καθημερινά το φαγητό σου. Η ώρα του φαγητού γίνεται πιο ευχάριστη και συγχρόνως ελέγχεται και η ποσότητα!
  5. Προγραμμάτισε το menu της εβδομάδας. Κάνε ένα διατροφικό πλάνο 7 ημερών, οργάνωσε όλα τα γεύματα, και κάθε μέρα σημείωνε ό,τι έκανες σωστά και τι extra έφαγες. Στο τέλος παρατήρησε τα λάθη σου και βάλε τον ανάλογο στόχο για την επόμενη εβδομάδα!
  6. Κάνε κάτι διασκεδαστικό για να βελτιώσεις τη φυσική σου κατάσταση. Γυμναστήριο ή …στη φύση, ότι και αν επιλέξεις, θα σε βοηθήσει, καταρχήν ψυχολογικά ( ναι η αλήθεια είναι οτι ο χειμώνας που έρχεται δεν είναι και η πιο ευχάριστη εποχή του χρόνου!) και κατά δεύτερον σωματικά, θα σε βοηθήσει να αυξήσεις τις καύσεις σου – το μεταβολισμό σου.

Είναι ωραίο και πολύ ευχάριστο μαζί με φίλο/η να οργανώσεις το διατροφικό σου πρόγραμμα, αλλά μην ξεχνάς οτι ο κάθε οργανισμός είναι τελείως διαφορετικός και οι δυνατότητές του μοναδικές.

Άλλωστε είναι πιο ευχάριστο να ξέρω οτι ΑΥΤΟ είναι το δικό μου διατροφικό πρόγραμμα και μόνο εγώ μπορώ να το εφαρμόσω σωστά!!!

Καλή αρχή……………..