Dr Plus - Diatrofi

Επικαιρότητα

Τεύχος 19. Λίγο κρασί, λίγο θάλασσα και το …φρούτο μου!

Γράφτηκε απο Diatrofi.gr

Οι εποχές άλλαξαν και οι ανάγκες μας σε θρεπτικά συστατικά σίγουρα αυξήθηκαν. Μπορεί όταν ήμασταν μικροί και η κλασσική γιαγιά με το ταπεράκι μας κυνήγαγε να φάμε το φρούτο μας στην παραλία, να είχαμε αυξημένες θρεπτικές ανάγκες λόγο της ανάπτυξης, αλλά και τώρα που μεγαλώσαμε, οι ανάγκες αυτές δεν περιορίστηκαν. Στρες, άγχος, γρήγορο φαγητό, μόλυνση, φάρμακα, κάπνισμα είναι ορισμένοι από τους παράγοντες που επιβαρύνουν τον οργανισμό μας και ανεβάζουν κατακόρυφα τις θρεπτικές απαιτήσεις, ιδιαίτερα σε αντιοξειδωτικά.

Γιατί λοιπόν το αποφεύγεις; Πάντα αναρωτιόμουν πώς ο Έλληνας δεν νιώθει αμήχανα όταν τρώει «πιτόγυρο» στην παραλία, στο δρόμο, στο αυτοκίνητο, αλλά νιώθει άβολα δαγκώνοντας ένα μήλο.

Ένας κούκος δεν φέρνει την άνοιξη… και όμως! Τις πρώτες φορές που πήρα τα ροδακινάκια μου στην παραλία, έπεσα θύμα της γνωστής πλάκας από την παρέα. Σταθερή στις απόψεις μου, επέμενα για καιρό. Πλέον, η κλασσική στάση στο φούρνο με τα γιγάντια σάντουιτς πριν την παραλία, έχει επεκταθεί και στο διπλανό μανάβικο. Το σταφύλι έχει γίνει το «must» της παρέας, καθώς στερεώνεται με πέτρα στο βυθό για να κρατιέται δροσερό και συνοδεύει στην δύση του ηλίου δροσερά ποτά.

Γιατί να το φας: για πολλούς λόγους. Καταρχάς γιατί οι έρευνες δείχνουν ότι όσοι τρώνε ενδιάμεσα των γευμάτων, τείνουν να διατηρούν το βάρος τους ή ακόμα και να παρουσιάζουν απώλεια. Επιπλέον τα φρούτα με τις φυτικές ίνες τους βοηθούν στην καλή λειτουργία του εντέρου και προφυλάσσουν από τον καρκίνο του παχέος εντέρου αλλά συμβάλλουν και στην μείωση της χοληστερόλης, ενισχύοντας την καρδιαγγειακή υγεία. Τέλος γιατί είναι σημαντική πηγή υδατοδιαλυτών βιταμινών, μετάλλων και ιχνοστοιχείων, συστατικών απαραίτητων για την καλή λειτουργία του οργανισμού.

Πόσο να φάω; Το τι σημαίνει ένα φρούτο στη διαιτολογία, διαφέρει πολύ από αυτό που φαντάζονται οι περισσότεροι. Συγκεκριμένα, ένα ισοδύναμο φρούτου αντιστοιχεί με μισή μπανάνα, ένα μικρό μήλο, 2-3 βερίκοκα, ένα μέτριο ροδάκινο, 2 λεπτές φέτες πεπόνι, 1 λεπτή φέτα καρπούζι, 10 κεράσια, 1 φλιτζάνι φράουλες. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας μας ενημερώνει ότι είναι απαραίτητη η λήψη 5 ισοδυνάμων φρούτων/λαχανικών, οπότε κάνε τους υπολογισμούς. Ά, ξέχασα! Καρπούζι και σταφύλι μην φας, γιατί περιέχουν ζάχαρη…! Φυσικά κι όχι, κανένα φρούτο δεν περιέχει ζάχαρη…και στο κάτω κάτω, αν ανησυχείς για την ζάχαρη, κόψε τα παγωτά και τις γρανίτες!

Σχετικά με τον δημιουργό

Diatrofi.gr