Dr Plus - Diatrofi

Διατροφή και Δίαιτα Διατροφή και τροφή Επικαιρότητα

Κρύο, το αγαπημένο

kryo-to-agapimeno

Κρύο, κρύο, κρύο! Το ξέρω αγαπητοί συνάνθρωποι είναι το θέμα συζήτησης το πόσο κρύο έχει.

Και αχ κοίτα ρε παιδί πως άλλαξε έτσι ο καιρός, αλλά παράλληλα ‘’επιτέλους να καταλαβουμε Χριστούγεννα’’! Και ως κλασσικοί Έλληνες έχουμε βάλει μπουφάν του σκι από την πρώτη μείωση της θερμοκρασίας.

Ωραία όλα αυτά αλλά μήπως ξαφνικά πεινάτε;

Όλα οδηγούν σε κατανάλωση θερμίδων τελικά;

Χειμώνας και κρύο λοιπόν σημαίνουν καύσεις αλλά ταυτόχρονα έτσι και αλλιώς το χειμώνα κάπως τρώμε παραπάνω για κάποιο λόγο. Σαν να ξεχνάμε το καλοκαίρι που έρχεται πάλι σύντομα.

Το σώμα μας γενικά είναι έτσι ρυθμισμένο ώστε να μπορεί να προσαρμόζεται σε κάθε καιρικό φαινόμενο και σε κάθε εποχή. Με το κρύο λοιπόν, αυξάνεται η δραστηριότητα του μεταβολισμού σου, κάτι που πολύ απλά σημαίνει πως καις περισσότερες θερμίδες.

Τις ημέρες που έχει περισσότερο κρύο, ο οργανισμός μας προσπαθεί να αυξήσει τους καρδιακούς παλμούς μας και να προκαλέσει αυξημένη ροή αίματος ώστε να εκλυθεί θερμότητα και να μας διατηρήσει στα υγιή επίπεδα.

Απάντηση στη διατήρηση του οργανισμού σε υγιή επίπεδα είναι η ενεργοποίηση του μεταβολισμού, για να μας ‘’αγκαλιάσει’’. Όπως είπαμε και παραπάνω το Χειμώνα τρώμε. Παράλογο; Καθόλου θα πω εγω δίνοντας κάποιες συμβουλές στη συνέχεια.

Ο μεταβολισμός μας υπερλειτουργεί και έχει αυξημένες ανάγκες σε θερμίδες. Αυτό συμβαίνει γιατί οι μυς του σώματός σου ζητούν περισσότερη τροφή ώστε να αντιμετωπίσουν αυτή την υπερ-λειτουργία του μεταβολισμού.

Τι θα γίνει όμως αν δεν προσέξουμε το ποσό των θερμίδων που καταναλώνουμε; Σύντομα θα οδηγηθούμε σε πλεόνασμα σωματικού βάρους. Σίγουρα όμως μπορούμε κάπως να βρούμε μια λύση , ας φερθούμε λίγο έξυπνα.

Τι μπορείς να κάνεις λοιπόν

  1. Κάλυψε τον οργανισμό σου με ενέργεια. Βασικό που δεν πρέπει να ξεχνάμε, είναι να συνεχίζουμε να τρώμε συχνά. Τα επίπεδα γλυκόζης συνεχίζουν να βαράνε καμπανάκια οπότε κάθε τρείς ώρες έχουμε ένα γεύμα
  2. Ξεκίνα τη μέρα σου με μέλι. Πολύτιμη τροφή, προσφέρει προστασία από τα μικρόβια εξαιτίας της μεγάλης οσμωτικότητας και οξύτητας του που είναι υπεύθυνες για την αντιμικροβιακή δράση
  3. Φρόντισε να υπάρχουν πολλά φρούτα και ιδιαίτερα κίτρινα-πορτοκαλί φρούτα και λαχανικά π.χ πορτοκάλια, μπανάνες, πιπερίες, λεμόνια καθώς ενισχύουν περισσότερο το ανοσοποιητικό
  4. Βάλε το σίδηρο στη διατροφή σου με την κατανάλωση οσπρίων, κόκκινου κρέατος, ξηρών καρπών και λαχανικών
  5. Βάλε περισσότερο πιπέρι στα φαγητά σου. Αγαπάμε το πιπέρι πιο πολύ από το αλάτι
  6. Η καψαικαΐνη, πρέπει να προσληφθεί σε μεγάλη ποσότητα για να χάσεις βάρος, επιβαρύνοντας το γαστρεντερικό-πεπτικό σύστημα. ΄΄ Άρα, καυτερά δεν σημαίνει απώλεια βάρους
  7. Σούπα –σουπίτσα. Διώχνει το κρύο και προστατεύει τη γραμμή μας. Δοκιμάστε 1 βελουτέ λαχανικών με 1 κουταλιά του γλυκού ελαιόλαδο
  8. Ξεκίνα άσκηση. Η σωματική άσκηση πάντα είναι ευεργετική. Πέρα από την έκκριση σεροτοτίνης και ενδορφινών οι οποίες σχετίζονται με την καλή διάθεση, με την κίνηση των μυών αυξάνεται και η κυκλοφορία του αίματος και νικάς το κρύο

Η λύση στο κρύο δεν είναι ένα πλούσιο σε λιπαρά γεύμα ούτε η ενίσχυση του χειμερινού μενού.

Η λύση για το κρύο είναι μία: Συνεχής κίνηση και όχι λιπαρά!

Σχετικά με τον δημιουργό

Πηνελόπη Λαγούρου Διαιτολογος-Διατροφολογος

Η Πηνελόπη Λαγουρού γεννήθηκε στην Αθήνα το 1993 και μεγάλωσε στην Τήνο .
Είναι διαιτολόγος –διατροφολόγος απόφοιτη του ανώτατου τεχνολογικού ιδρύματος Θεσσαλίας , παράρτημα Καρδίτσας από το 2016.
Στην διάρκεια των σπουδών της αλλά μέχρι και σήμερα παρακολουθεί σεμινάρια και ενημερώνεται για να νέα θέματα διατροφής και για τον σύγχρονο τρόπο ζωής.
Η πρακτική άσκηση πραγματοποιήθηκε στο Γενικό Νοσοκομείο Πειραιά Τζάνειο και στο Γενικό Κρατικό Νίκαιας σε διάρκεια 8 μηνών .
Εκτέλεση ερευνητική μελέτη για το άγχος και την επίδραση στη διατροφή σε ενήλικο πληθυσμό της Τήνου ,κατά την διάρκεια της πτυχιακής της εργασίας.
Το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017 παρακολούθησε επιτυχώς το εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο :
του κέντρου συνεχιζόμενης εκπαίδευσης και δια βίου μάθησης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Είναι μέλος της ESPEN( THE EUROPEAN SOCIETY FOR CLINICAL NUTRITION AND METABOLISM) από το 2017 και παρακολουθεί τα LLL courses certificate .
Ενώ κατά τους μήνες Οκτώμβριο του 2017 έως Ιανουάριο του 2018 , στα πλαίσια του εθελοντισμού παρακολούθησε τις εργασίες του Διαιτολογικού τμήματος του Γενικού Νοσοκομείου Αθηνών ‘’ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ’’.
Από το Μάρτιο του 2018 διατηρεί ιδιωτικό γραφείο στην Τήνο.