Dr Plus - Diatrofi

Διατροφή και τροφή Τρόφιμα

Δεν σε έχω ανάγκη ευτυχώς, μου είσαι πλέον “περιττό”

photo

Καλοκαιράκι και οι μεγάλες ζέστες μπήκαν νωρίς για την εποχή. Tι καλύτερο από το να προγραμματίζουμε στιγμές χαλάρωσης και δροσιάς μέσα και έξω από την πόλη μας. Το πώς, είναι φυσικά στην επιλογή του καθενός. Για άλλους, αυτές οι στιγμές ορίζονται ως χαλάρωση στο μπαλκόνι με την οικογένεια, φίλους, σύντροφο ή ένα καλό βιβλίο, για άλλους είναι βόλτα για απογευματινές ή βραδινές εξόδους.
Γενικά ότι μας χαλαρώνει και μας βγάζει από τη ρουτίνα μας είναι εξαιρετικά βοηθητικό για να τα βγάλουμε πέρα τις ζεστές μέρες του καλοκαιριού. Για πολλούς, η έννοια της χαλάρωσης συνεπάγεται με την αγαπημένη μας αλκοόλη, δηλαδή για κάποιο δροσερό ποτό, που είναι αρκετά δελεαστικό και για κάποιους απαραίτητο, για να ολοκληρώσει ένα καλοκαιρινό concept χαλάρωσης.

Για να δούμε λοιπόν τι είναι αυτό που μας προσφέρει και τι είναι αυτό που μας στερεί αυτή η συγκεκριμένη «τεχνική χαλάρωσης»;

Το αλκοόλ είναι μία ουσία η οποία σίγουρα δεν είναι μέσα στη «φυσική» διατροφή του ανθρώπου. Ο παλαιολιθικός άνθρωπος ανάμεσα στο άναμμα της φωτιάς και στο κυνήγι του θηράματος του, σίγουρα δεν έβαζε ένα ποτηράκι τσίπουρο για να διασκεδάσει και να επιβραβευτεί μετά από μια δύσκολη μέρα.

Δεν διαφωνώ ότι πολλά έχουν αλλάξει από τότε. Ένα πράγμα δεν έχει αλλάξει και αυτό είναι το DNA μας. Το DNA μας σίγουρα δεν θα αναγνωρίσει σαν δικό του ένα καχεκτικό κύτταρο, που θα έχει γεννηθεί και «κακοτραφεί» όταν εμείς ρίχνουμε στον οργανισμό μας κακής ποιότητας υλικά. Εάν δεν αναγνωρίσει το σώμα την τροφή, που εντάσσεται στη φυσική διατροφή του, δεν ξέρει τι να την κάνει! Δεν προσφέρει κάτι στον οργανισμό, αλλά του παίρνει κιόλας από τα θρεπτικά συστατικά των αποθηκών του για να την μεταβολίσει, ενώ δημιουργούνται και φλεγμονές.

Και το ένα- δύο ποτάκια την εβδομάδα, εάν θρέφουμε και φροντίζουμε τον εαυτό μας τις υπόλοιπες ημέρες με ποιοτική διατροφή και άσκηση δεν θα μας κάνει και τρομερή ζημιά. Αλλά συνήθως, ειδικά στις διακοπές μας, η ποσότητα ανέρχεται στα ..2….3….4…κτλ, ποτάκια κάθε βράδυ. Ναι, αυτό είναι σίγουρα κάτι που θα επηρεάσει τον οργανισμό μας στο βαθμό διαύγειας και φλεγμονής που προανέφερα.

Από την άλλη όμως το ζήτημα των καλοκαιρινών ποτών δεν ολοκληρώνεται με τις αρνητικές συνέπειες που μας προκαλεί η αλκοόλη. Έχουμε την συνεισφορά της ζάχαρης, που μας σερβίρεται απλόχερα, ειδικά όταν αναφερόμαστε στους βασιλιάδες των καλοκαιρινών ποτών, τα κοκτέιλ. Τα περισσότερα, αν όχι όλα, έχουν μεγάλη ποσότητα από την αγαπημένη μας ζάχαρη, το υλικό, που όλοι αδιαμφισβήτητα αγαπάμε στην γεύση, αλλά σίγουρα αν ο οργανισμός μας είχε φωνή, θα παραπονιόταν πολύ έντονα, όποτε τον αναγκάζαμε να την διαχειριστεί.

Όσον αφορά τα κοκτέιλ, δεν αντιλέγω είναι νόστιμα, δροσιστικά και με γενναίες δόσεις αλκοόλης (που προάγουν το «εγκεφαλικό μούδιασμα») και ζάχαρης (που μας ανεβάζει ακαριαία τη διάθεση για ένα μικρό χρονικό διάστημα), αφού τα διάφορα σιρόπια είναι απαραίτητα για ένα σωστό κοκτέιλ. Ο συνδυασμός της αλκοόλης με τη ζάχαρη θα μας αφυδατώσουν και θα μας κάνουν να έχουμε μια ωραιότατη υπεργλυκαιμία, την οποία έρχεται να διαδεχθεί η υπογλυκαιμία. Αυτός είναι ο λόγος, που γύρω από το νυχτερινά μαγαζιά που ευνοούν την μεγάλη κατανάλωση αλκοόλ, ευδοκιμούν τα ταχυφαγεία και τα «βρώμικα».

Οπότε, εξετάζοντας στη συνέχεια το θερμιδικό φορτίο των διάφορων αλκοολούχων ποτών, θα είναι μεν μεγάλο(!), αλλά θα φανεί δευτερεύον. Αξίζει όμως να αναφερθεί ότι ένα κοκτέιλ ή 2-3 ποτά με αναψυκτικό ή χυμό, θα μπορούσε να αντιστοιχεί ενεργειακά με τις θερμίδες που θα λαμβάναμε από ένα ολοκληρωμένο γεύμα, πλην των θρεπτικών συστατικών, που θα αξιοποιούνταν από το σώμα μας και θα έθρεφαν τον οργανισμό μας.

Μια καλή επιλογή θα ήταν να λαμβάνουμε ένα πλήρες και θρεπτικό γεύμα πριν την έξοδο μας, να φροντίζουμε να είμαστε καλά ενυδατωμένοι καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, για να μην στραφούμε προς το ποτό μας για την αναζήτηση υγρών και δεν θα παραλείψω να πω την αγαπημένη λέξη των διαιτολόγων….. το «μέτρο», που είναι πάντα ο αγαπημένος μας σύμμαχος!

Με το άρθρο αυτό ήθελα να τονίσω ότι ο τρόπος που θα επιλέξει κάποιος να φροντίσει τον εαυτό του είναι θέμα σωστών επιλογών.

Η ουσία είναι να χαλαρώνουμε και να περνάμε καλά λόγω των υπολοίπων συνθηκών, όπως για παράδειγμα ένα όμορφο τοπίο και η καλή συντροφιά. Εάν στρεφόμαστε προς το αλκοόλ για την ικανοποίηση μας, μάλλον πρέπει να ξανασκεφτούμε την επιλογή των άλλων δύο παραγόντων!

Σχετικά με τον δημιουργό

Αναστασία Τσουσουκτσή- Διαιτολόγος/ Διατροφολόγος

Γεννήθηκα στη Ν. Υόρκη το 1991 και μεγάλωσα στον Πειραιά, αποφοίτησα από την Ιωνίδειο Πρότυπο Σχολή Πειραιά με βαθμό απολυτηρίου 17,6. Έχω πτυχίο Lower στα Αγγλικά και επίπεδο Β1 στα Ιταλικά. Ασχολήθηκα με το στίβο σε επίπεδο πρωταθλητισμού και εκπροσώπησα την Ελλάδα στους 1ους αγώνες Μαύρης Θάλασσας το 2007. Σε επίπεδο αθλητισμού ασχολούμαι με την ιππασία, την κολύμβηση, τις πολεμικές τέχνες και τη γυμναστική σε κλειστούς χώρους.
Το 2010 εισήχθηκα στο Ανώτατο Τεχνολογικό Ίδρυμα Διατροφής και Διαιτολογίας στη Λάρισα. Στην πτυχιακή μου εργασία ασχολήθηκα με την καφείνη και την επίδραση της στον αθλητισμό. Είμαι μέλος της ομάδας του ΚΕΑΔΔ (Κέντρο Εκπαίδευσης και Αντιμετώπισης Διατροφικών Διαταραχών ).
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ-ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
Διεκπεραίωσα την πρακτική μου άσκηση στο διαιτολογικό γραφείο του Νικόλαου Θυμιανίδη, αντιπροέδρου του συλλόγου «ΑΠΙΣΧΝΑΣΙΣ» στον Πειραιά.
Από το έτος 2014 παρακολουθώ εθελοντικά περιστατικά στα γραφεία της ομάδας diatrofi, στο ιδιωτικό γραφείο του κ. Ζουμπανέα.
Από το 2016 αρθρογραφώ στο ηλεκτρονικό περιοδικό της ομάδας diatrofi.gr.
Από το 2014 μέχρι σήμερα έχω εμπειρία πάνω στα εξής :
• Διατροφική εκτίμηση μέσω διαιτολογικού και ιατρικού ιστορικού
• Ανάλυση σύστασης σώματος
• Μέτρησης άλιπης μάζας σώματος
• Μέτρησης λιπώδους μάζας σώματος
• Μέτρησης μυικής μάζας
• Μέτρησης ολικού νερού σώματος
• Εκτίμηση βαθμού παχυσαρκίας μέσω υπολογισμού ΒΜΙ
• Μέτρηση βασικού μεταβολικού ρυθμού RMR και υπολογισμός ημερήσιων θερμιδικών αναγκών
• Διατροφική εκπαίδευση
• Σχεδιασμός εξειδικευμένων διαιτολογίων για :
1.Φυσιολογικές καταστάσεις
2.Παθολογικές καταστάσεις
3.Παιδιά και εφήβων (με παράλληλη εκπαίδευση γονέων)
4.Έγκυες και Θηλάζουσες
5.Διατροφικές διαταραχές (νευρική ανορεξία, νευρική βουλιμία, αδηφαγική διαταραχή, νυχτερινή υπερφαγία κτλ)
6.Αθλητές
• Δυνατότητα παροχής υπηρεσιών μέσω email και skype
ΜΕΤΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ
• Παρακολουθώ τα Πανελλήνια Συνέδρια και Κλινικά Συνέδρια Διατροφής και Δικαιολογίας Παχυσαρκίας
• Το 2015-2016 παρακολούθησα την εξειδίκευση «Διαταραχές Διατροφής» και «Διαταραχές Διατροφής σε Παιδιά και Εφήβους» που πραγματοποιεί το ΚΕΑΔΔ σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Αντιμετώπισης Διατροφικών Διαταραχών της Μ. Βρετανίας.
Κατέθεσα εργασίες με θέμα:
• «ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΟΥ ΜΕ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ» στην οποία παρουσίασα αναλυτικά τους παράγοντες προδιάθεσης και τους παράγοντες προσωπικότητας που οδήγησαν το άτομο στη διατροφική διαταραχή όπου και εξέθεσα λεπτομερώς τον τρόπο αντιμετώπισης του περιστατικού. Έκτοτε κατέχω εξειδίκευση σε διατροφικές διαταραχές,
• «ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΟΥ ΝΕΥΡΙΚΗΣ ΒΟΥΛΗΜΙΑΣ-ΑΔΗΦΑΓΙΚΗΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗΣ» στην οποία περιγράφεται ο τρόπος χειρισμού ενός περιστατικού με πάνω από μία συγκεκριμένη διατροφική διαταραχή.
• «ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΟΥ ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑΣ» στην οποία επίσης αναλύθηκαν οι διατροφικοί, ιατρικοί και ψυχολογικοί παράγοντες που χρήζουν αντιμετώπισης στην παχυσαρκίας.
Με αυτά πιστοποίησα επίσημα τον τίτλο σπουδών μου με «Master Practitioner in Eating Disorders and Obesity», πτυχίο αναγνωρισμένο από το National Center for Eating Disorders της Αγγλίας.