Ασφάλεια τροφίμων

ΠΩΣ ΝΑ ΑΠΟΘΗΚΕΥΕΤΕ ΤΑ ΦΡΟΥΤΑ ΣΑΣ

Περισσότερα για την αρθρογράφο δείτε ΕΔΩ

Το κάθε φρούτο έχει τη δική του θέση  στην κουζίνα. Με αυτό τον τρόπο διατηρείται σωστά και το απολαμβάνετε με όλα τα θρεπτικά συστατικά του.

Η σωστή αποθήκευση των φρούτων χρειάζεται σωστό σχεδιασμό, προκειμένου να μην καταλήξουν στα σκουπίδια κι εσείς έχετε χάσει και χρήμα και θρεπτικά συστατικά από τη διατροφή σας. Είναι γνωστό ότι παρασύρεστε κατά την αγορά τους, με αποτέλεσμα να ψωνίζετε πολλά περισσότερα φρούτα απ’ όσα σκοπεύετε να καταναλώσετε.

Παρακάτω θα δείτε τι πρέπει να ξέρετε έτσι ώστε να τα διατηρήσετε φρέσκα για όσο το δυνατόν περισσότερο.

ΠΟΡΤΟΚΑΛΙΑ: Διατηρούνται  σε θερμοκρασία δωματίου σε καλάθι που αερίζεται επαρκώς. Αποθηκεύονται  στο ψυγείο στη φρουτιέρα για να διατηρηθούν περισσότερο (2-3 εβδομάδες). Τα πορτοκάλια όταν μπαίνουν στο ψυγείο δεν είναι τόσο ζουμερά.

ΓΚΡΕΙΠΦΡΟΥΤ:  Κρατήστε το σε θερμοκρασία δωματίου για 1 εβδομάδα ή αποθηκεύστε το στο ψυγείο για 2 με 3 εβδομάδες.

ΛΕΜΟΝΙΑ: Δεν χρειάζονται ψυγείο για δύο εβδομάδες περίπου. Εάν τοποθετηθούν στον κάδο των λαχανικών του ψυγείου αντέχουν έως 6 εβδομάδες.

ΜΑΝΤΑΡΙΝΙΑ: Αντέχουν για δύο μέρες σε δροσερό, σκοτεινό χώρο εκτός ψυγείου και έως δύο εβδομάδες εντός ψυγείου.

ΜΗΛΑ: Διατηρήστε τα μακριά από ζέστη και θα σας κρατήσουν για περίπου δύο εβδομάδες. Τα μήλα αντέχουν έως 6 εβδομάδες μέσα στη φρουτιέρα του ψυγείου.

ΑΚΤΙΝΙΔΙΟ: Τα ώριμα ακτινίδια μπορούν να αποθηκευτούν στο ψυγείο για λίγες μέρες. Αυτά που δεν έχουν ωριμάσει ακόμα μπορείτε να τα διατηρήσετε εκτός ψυγείου.

ΑΒΟΚΑΝΤΟ: Κρατήστε το σε θερμοκρασία δωματίου μέχρι να ωριμάσει, φυλαγμένο σε μία χάρτινη σακούλα. Αν θέλετε, τοποθετήστε ένα μήλο ή μία μπανάνα στη σακούλα για να επιταχυνθεί η διαδικασία της ωρίμανσης. Στη συνέχεια, αποθηκεύστε στο ψυγείο το ώριμο πλέον φρούτο για 2 με 3 ημέρες.

ΑΧΛΑΔΙΑ: Έχουν την καλύτερη γεύση όταν τα αγοράζει κανείς «γινομένα» και τα καταναλώνει αμέσως. Ο γενικός κανόνας είναι πως η δροσιά επιβραδύνει την ωρίμανσή τους και η ζέστη την επιταχύνει. Το ιδανικό είναι να τα αφήσουμε πρώτα να ωριμάσουν σε θερμοκρασία δωματίου και μετά να τα βάζουμε στο ψυγείο, χωρίς να τα πλύνουμε. Θα αντέξουν 1-2 εβδομάδες.

ΜΠΑΝΑΝΑ: Δεν τις βάζουμε ποτέ σε πλαστική σακούλα ούτε στο ψυγείο, αλλά τις αφήνουμε εκτεθειμένες στον αέρα του δωματίου. Θα εξακολουθήσουν να ωριμάζουν έως ότου τις φάμε. Το πόσο θα αντέξουν εξαρτάται από τόσο πράσινες ήταν όταν τις αγοράσαμε. Για να επιταχύνετε την ωρίμανσή τους, τις βάζουμε σε μία χάρτινη σακούλα μαζί με ένα μήλο ή μία ντομάτα. Το αέριο αιθυλένιο που αυτά παράγουν θα ωριμάσει πιο γρήγορα τις μπανάνες. Για να μην μαυρίζουν οι μπανάνες, τις χωρίζουμε μία-μία ή τυλίγουμε το τμήμα που ενώνονται με σελοφάν και αφήνουμε το υπόλοιπο τμήμα ακάλυπτο, γιατί οι μπανάνες πρέπει να αερίζονται. Η φλούδα μπορεί να μαυρίσει, αλλά στην ουσία το εσωτερικό τους παραμένει υγιές. Για να τις καταψύξετε, ξεφλουδίστε τις μπανάνες, τυλίξτε τις με αλουμινόχαρτο και τοποθετήστε τις στην κατάψυξη. Έχουν γεύση παγωτού!

ΜΑΝΓΚΟ: Κρατήστε το σε θερμοκρασία δωματίου από 1 μέχρι 2 ημέρες. Αποθηκεύστε στο ψυγείο το ξεφλουδισμένο, κομμένο μάνγκο, αεροστεγώς κλεισμένο για 1 μέρα.

ΑΝΑΝΑΣ: Καταναλώστε τον όσο πιο γρήγορα γίνεται αν είναι ώριμος. Ειδάλλως τον αφήνεται σε θερμοκρασία δωματίου. Αποθηκεύεται ολόκληρος στο ψυγείο (κόψτε την κορυφή) ή κόψτε σε φέτες σε αεροστεγές δοχείο (μην χρησιμοποιείτε αλουμινόχαρτο, διότι αλλοιώνει τη γεύση). Αποθηκεύστε στο ψυγείο τον κομμένο ανανά για 2 – 3 ημέρες.

ΒΑΤΟΜΟΥΡΑ: Αποθηκεύστε στο ψυγείο για 10 με 14 ημέρες. Μπορείτε, να καταψύξετε ολόκληρα τα βατόμουρα. Απλά ξεπλύνετε τα καλά, στεγνώστε τα προσεκτικά και τοποθετήστε τα στην κατάψυξη μέσα σε ένα αεροστεγές δοχείο.

ΠΕΠΟΝΙ: Κρατήστε το χωρίς να το κόψετε σε θερμοκρασία δωματίου μέχρι 1 εβδομάδα. Αποθηκεύστε στο ψυγείο το κομμένο πεπόνι μέχρι 5 ημέρες σε αεροστεγές δοχείο. Θα ήταν προτιμότερο να πλένατε το πεπόνι πριν το κόψετε για να αποφύγετε τη μεταφορά βακτηριδίων από την επιφάνεια στο εσωτερικό του φρούτου.

ΚΕΡΑΣΙΑ: Αποθηκεύστε στο ψυγείο μέχρι 10 ημέρες μέσα σε χάρτινη σακούλα.

ΦΡΑΟΥΛΕΣ: Μην τις πλύνετε μέχρι να είστε έτοιμοι να τις καταναλώσετε. Κρατήστε μακριά από υγρασία και υγρά μέρη γενικότερα. Οι φράουλες μπαίνουν σε χάρτινη σακούλα και αποθηκεύονται στο ψυγείο, για μια εβδομάδα εάν η σακούλα παραμείνει στεγνή.

ΔΑΜΑΣΚΗΝΑ: Αποθήκευση σε θερμοκρασία δωματίου μέχρι να ωριμάσουν και φυλάξτε στο ψυγείο.

ΣΤΑΦΥΛΙΑ: Χρειάζονται οπωσδήποτε ψυγείο όπου διατηρούνται για 1 εβδομάδα. Τα πλένουμε καλά όταν έρθει η ώρα να τα φάμε.

ΚΑΡΠΟΥΖΙ: Κρατήστε ολόκληρο το καρπούζι σε θερμοκρασία δωματίου. Αποθηκεύστε στο ψυγείο το κομμένο φρούτο μέσα σε αεροστεγές δοχείο για κατανάλωση μέσα σε 4 ημέρες.

ΝΕΚΤΑΡΙΝΙΑ/ΡΟΔΑΚΙΝΑ: Έχουν την καλύτερη γεύση όταν τα αγοράζει κανείς ώριμα και τα καταναλώνει αμέσως. Ο γενικός κανόνας είναι πως η δροσιά επιβραδύνει την ωρίμανσή τους και η ζέστη την επιταχύνει. Το ιδανικό είναι να τα αφήσουμε πρώτα να ωριμάσουν σε θερμοκρασία δωματίου και μετά να τα βάζουμε στο ψυγείο, χωρίς να τα πλύνουμε. Θα αντέξουν 4-5 ημέρες.

Μην ξεχνάς…

  • Για την καλύτερη συντήρηση φρούτων αγοράζουμε μόνο τόσα όσα θα χρειαστούμε μέσα στη βδομάδα. Οργανώνουμε το εβδομαδιαίο πρόγραμμα και διαμορφώνουμε τη λίστα των αγορών ανάλογα με αυτό. Είναι προτιμότερο να επισκεφτούμε δύο και τρεις φορές τον μανάβη από το να αγοράσουμε περισσότερα και να μην προλάβουμε να τα καταναλώσουμε.
  • Προτίμησε φρούτα της εποχής σε φυσιολογικό μέγεθος.

Περισσότερα για την αρθρογράφο δείτε ΕΔΩ

 

Σχετικά με τον δημιουργό

Λουκία Δραγανιδάκη Διατροφολόγος-Διαιτολόγος

Απόφοιτη τμήματος Διατροφής και Διαιτολογίας του Αλεξάνδρειου Τεχνολογικού Ιδρύματος Θεσσαλονίκης (Α.Τ.Ε.Ι.Θ.). Στα πλαίσια των σπουδών ολοκλήρωσε μελέτη σχετικά με το μεταβολικό σύνδρομο στους νομούς της Κρήτης και έκανε την πρακτική άσκηση σε γνωστό διαιτολογικό γραφείο της Αθήνας. Εξειδικεύεται στις Διατροφικές Διαταραχές και στην Παχυσαρκία [Master Practitioner in Eating Disorders & Obesity – Κέντρο Εκπαίδευσης και Αντιμετώπισης Διατροφικών Διαταραχών (ΚΕΑΔΔ,www.keadd.gr) ] που λειτουργεί υπό την πλήρη εποπτεία και συνεργασία με το Εθνικό Κέντρο Διατροφικών Διαταραχών της Μεγάλης Βρετανίας και τελεί υπό την αιγίδα του Βρετανικού Συλλόγου Ψυχολόγων (British Psychological Society – BPS). Το 2015 παρακολούθησε στο πλαίσιο προγράμματος συμπληρωματικής εκπαίδευσης, στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, επιμορφωτική εκπαίδευση με θέμα την Κλινική Διατροφή. Το Σεπτέμβριο του 2016 μέσω του Πανεπιστημίου Αιγαίου, παρακολουθησε επιμορφωτικό πρόγραμμα για Κατάρτιση στη Συμβουλευτική, στο Life Coaching και στο Mentoring. Από το 2014 βλέπει περιστατικά για απώλεια βάρους, αθλητική διατροφή, κλινικές και φυσιολογικές καταστάσεις, διατροφικές διαταραχές. Από τον Νοέμβριο του 2016 διατηρεί το δικό της διαιτολογικό γραφείο παρέχοντας συμβουλές διατροφής, άσκησης και ψυχολογική υποστήριξη. Παρακολουθεί τις εξελίξεις της επιστήμης της διατροφής συμμετέχοντας σε συνέδρια και ημερίδες. Είναι μέλος της Ένωσης Διαιτολόγων και Διατροφολόγων Ελλάδος και εξωτερικός συνεργάτης της Ελληνικής Εταιρείας Σκλήρυνσης κατά Πλάκας.

– από το 2014 παρακολούθηση περιστατικών απώλεια βάρους

– 2016 έως 2017 υπεύθυνη διαιτολογικού τμήματος σε πολυδύναμο κέντρο αισθητικής στα νότια προάστια

– απο τον 11/2016 εργάζομαι στο δικό μου διαιτολογικό γραφείο

Πληροφορίες:

Διεύθυνση: Θέμελη 2 & Ιουστινιανού, 114 73 Πεδίον του Άρεως
Τηλ: 210 88 39 515
Email: info@nutriharmony.gr
www.nutriharmony.gr