Dr Plus - Diatrofi

Τρόφιμα

Έχει αντιοξειδωτικά ο στιγμιαίος καφές;

Μια κούπα στιγμιαίου καφέ  το πρωί, εκτός απ’ το να διευκολύνει το πρωινό σου ξύπνημα, έχει και πολύ μεγάλα οφέλη στην υγεία σου , και γενικότερα στη ζωή σου καθώς είναι γεμάτη με αντιοξειδωτικά και προστατεύει τα κύτταρα του οργανισμού σου από την οξείδωση!

Αντιοξειδωτική δράση

Η υψηλή συγκέντρωση του στιγμιαίου καφέ σε αντιοξειδωτικά τον κάνει ξεχωριστό έναντι άλλων ειδών καφέ. Κάθε ποικιλία καφέ μας παρέχει διαφορετική αναλογία αντιοξειδωτικών συστατικών που κυμαίνονται μεταξύ 300-550 mg, ανά 2g (1 κουταλάκι) καφέ.

Επιπλέον, οι αντιοξειδωτικές ουσίες που συναντάμε στον στιγμιαίο καφέ, από την ομάδα των πολυφαινολών, είναι:

  • το χλωρογενικό οξύ
  • το καφεϊκό οξύ
  • οι μελανοϊδίνες

Έχει βρεθεί ότι τα αντιοξειδωτικά του καφέ έχουν μεγαλύτερη βιοδιαθεσιμότητα, δηλαδή μπορούν να αξιοποιηθούν από τον οργανισμό καλύτερα. Ωστόσο τα ευρήματα αφορούν τόσο τον καφέ με καφεΐνη όσο και τον ντεκαφεϊνέ.

Yγεία 

Όλες οι αναλύσεις για τον καφέ, μας δείχνουν ότι η μέτρια κατανάλωση του στιγμιαίου καφέ σε ποσότητα των 2-3 κουπών την ημέρα έχει θετική και προστατευτική δράση για τον οργανισμό μας.

Παράλληλα, μελέτες έχουν συσχετίσει τα αντιοξειδωτικά του στιγμιαίου καφέ  με την προστασία των οργανισμών έναντι χρόνιων παθήσεων :

  • Προάγουν την αναγέννηση του συκωτιού.
  • Πολλαπλές έρευνες έχουν δείξει ότι προφυλάσσουν κατά ένα μεγάλο ποσοστό  από τον καρκίνο του παχέος εντέρου.
  • Μειώνουν αισθητά τις πιθανότητες καρδιακής προσβολής.
  • Ασκούν προστατευτική δράση στα εγκεφαλικά κύτταρα.
  • Συμβάλλουν στην μείωση του κινδύνου της ήπιας κατάθλιψης.
  • Σύμφωνα με μια επιστημονική έρευνα του Πανεπιστήμιου του Χάρβαρντ, βοηθούν στην πρόληψη του διαβήτη τύπου 2.
  • Μειώνουν τον κίνδυνο του καρκίνου του στόματος .
  • Προστατεύουν  από τον  καρκίνο του ήπατος και των νεφρών.
  • Περιορίζουν κάποιες μορφές καρκίνου του δέρματος.

Η ασφαλής πρόσληψη καφεΐνης για τους υγιείς ενήλικες όπως την έχει ορίσει η Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφάλειας Τροφίμων είναι τα 400mg/ημερησίως για τον γενικό υγιή πληθυσμό. Συνεπώς ο καφές και ειδικά ο στιγμιαίος θα πρέπει να εντάσσεται σε καθημερινή βάση στην διατροφή μας από 2-3 κούπες λόγο των ποικίλων προτερημάτων του.

Σχετικά με τον δημιουργό

Μαρίνα Ζαχαράκη Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

Ονομάζομαι Μαρίνα Ζαχαράκη. Γεννήθηκα στο Ηράκλειο Κρήτης.Σπούδασα στο Τμήμα Διατροφής & Διαιτολογίας του Ανώτερου Τεχνολογικού Ιδρύματος Κρήτης και αποφοίτησα με γενικό βαθμό Άριστα (8,6 ).
Ζω στο Ηράκλειο Κρήτης. Εργάζομαι ως καθηγήτρια, αναπληρώτρια σε Σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής. Παράλληλα τον ελεύθερο χρόνο μου ασχολούμαι με το κομμάτι της ενημέρωσης του κοινού σε θέματα διατροφής .
Διετέλεσα εργαστηριακός συνεργάτης στο τμήμα Διατροφής & Διαιτολογίας Κρήτης στη Σητεία. Εργάστηκα σε δημόσια ΙΕΚ υπό την ιδιότητα του εκπαιδευτικού στα γνωστικά αντικείμενα της Διατροφής.

Στις 29 Μαΐου του 2015 ολοκλήρωσα το μεταπτυχιακό μου δίπλωμα ειδίκευσης στην Ειδική Αγωγή και εκπαίδευση :Master di secondo livello, Education and Disability Le dinamiche emotivo - affettive, που απονεμήθηκε από το Universita degli studi di Roma “ TOR VERGATA” Roma- Italia.

Έχω παρακολουθήσει πλήθος σεμιναρίων που αφορούν την διατροφική εκπαίδευση του κοινού, τη μεσογειακή – Κρητική διατροφή, την πρόληψη και αντιμετώπιση της παχυσαρκίας παιδιών και ενηλίκων καθώς και τη συμβολή της διατροφής στην αντιμετώπιση διαφόρων νοσημάτων.

Είμαι συνεργάτης του site faepaidimou.gr.Οι απόψεις και τα άρθρα μου βασίζονται σε εμπειρία και γνώση που διαθέτω αλλά και στη συνεχή ενημέρωση από σεμινάρια και έρευνες. Πάνω από όλα τα άρθρα μου είναι γραμμένα με την υπευθυνότητα και την αγάπη με την οποία «ταΐζει» ένας γονιός το παιδί του. Παράλληλα αρθρογραφώ σε site, περιοδικά και εφημερίδες. Έχω παρουσιάσει διάφορες εργασίες σε ημερίδες και έχω κληθεί ως ομιλήτρια σε διάφορες εκδηλώσεις. Επίσης έχω οργανώσει ομιλίες σχετικά με τις διατροφικές συνήθειες που οφείλουν να αναπτύξουν τα παιδιά της σχολικής ηλικίας σε αρκετά σχολεία. Η αποδοχή από μαθητές και εκπαιδευτικούς ήταν τέτοια που η δράση μου συνεχίζεται κάθε χρόνο.

Πρόσφατα έλαβα τον τίτλο «Master Practitioner οn Eating Disorders and Obesity» από το Εθνικό Κέντρο Διατροφικών Διαταραχών της Μεγάλης Βρετανίας (NCFED).

Αυτό που κέντρισε το ενδιαφέρον μου στην επιστήμη της διατροφής είναι η δύναμη που έχει στην προστασία της υγείας. Για να ακολουθήσει κάποιος μια υγιεινή διατροφή, πρέπει να το θέσει ως μια από τις προτεραιότητες του.
Είναι σημαντικό ο καθένας να κοιτάξει με κριτική ματιά τη διατροφή του και να προβληματιστεί τί χρειάζεται να βελτιώσει.Οι γρήγοροι ρυθμοί που έχει η ζωή σήμερα απαιτούν προγραμματισμό στη διατροφή. Πολλές φορές είναι τόσο περιορισμένος ο χρόνος, λόγω εργασίας κλπ, που το τί θα φάμε δεν αποτελεί προτεραιότητα. Επίσης, πολλοί άνθρωποι καταφεύγουν στο φαγητό και σε διάφορες λιχουδιές για να αντιμετωπίσουν τις καθημερινές προκλήσεις της ζωής, όπως το άγχος και την κούραση τους. Όταν δίνουμε στο φαγητό τέτοιο ρόλο και το συνδέουμε με την ψυχολογική μας διάθεση, είναι εύκολο η διατροφή να χάνει την ισορροπία της.
Επειδή ο κάθε άνθρωπος είναι διαφορετικός, είναι σημαντικό ο καθένας να κοιτάξει με κριτική ματιά τη διατροφή του και να προβληματιστεί τί χρειάζεται να βελτιώσει. Έτσι, συνειδητά θα αναζητήσει νέες λύσεις και νέες καλύτερες συνήθειες. Όταν μάθει κανείς να χειρίζεται δύσκολες καταστάσεις και πειρασμούς, όταν μάθει πώς να ψωνίζει σωστά, πώς να βελτιώσει τις συνταγές του ή το τί παραγγέλνει σε εστιατόρια, τότε αποκτά τον έλεγχο της διατροφής του. Θα πρέπει η περίοδος που χάνει κάποιος βάρος να τον γεμίσει με δεξιότητες και γνώσεις και να αποτελέσει αρχή για τη νέα, μακροχρόνια ισορροπημένη του διατροφή. Βέβαια, για να έχουμε αποτελέσματα σε βάθος χρόνου, πρέπει η διατροφή μας να έχει ποικιλία, να είναι νόστιμη και ευχάριστη, να έχει πολλές επιλογές για σνακ και να προσφέρει λύσεις σε πρακτικές δυσκολίες τις οποίες αντιμετωπίζει το κάθε άτομο. Αν δεν πληροί αυτές τις προϋποθέσεις, τότε το άτομο θα κουραστεί και εύκολα θα καταφύγει στον παλιό και ανθυγιεινό τρόπο ζωής του.

Στοιχεία επικοινωνίας
Κινητό τηλέφωνο: 6998704872
Email:zaxarakimarina@gmail.com