Dr Plus - Diatrofi

Τρόφιμα

Έχω υπέρταση, μπορώ να πιω καφέ?

Ο καφές είναι μια αγαπημένη συνήθεια για πολλούς και… όχι μόνο τις πρωινές ώρες, αλλά καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας. Είναι ένα ρόφημα που συνοδεύει τις συζητήσεις της παρέας, μας ξυπνά, μας τονώνει, μας δίνει την απαραίτητη ώθηση για να μπορέσουμε να ανταπεξέλθουμε σε ένα απαιτητικό πρόγραμμα και συνδέεται με αρκετά οφέλη για την υγεία μας, αρκεί να καταναλώνεται με μέτρο!

Για παράδειγμα, η καθημερινή κατανάλωση του καφέ έχει αποδειχθεί ότι συνδέεται με την πρόληψη χρόνιων νοσημάτων όπως είναι ο σακχαρώδης διαβήτης και τα καρδιαγγειακά. Επίσης, η κατανάλωση καφέ φαίνεται ότι βοηθάει και βελτιώνει τη μνήμη καθυστερώντας την έναρξη της άνοιας (νόσος Alzheimer) σε μεγαλύτερη ηλικία …αλλά και ενισχύοντας τον εγκέφαλο.

Σχέση καφέ και η αρτηριακή πίεση

Ποια είναι όμως η επίδραση του καφέ στην αρτηριακή πίεση?

Πολλά έχουν ειπωθεί γύρω από αυτό το θέμα … αλλά βάσει πρόσφατων ευρημάτων, φαίνεται ότι ο οργανισμός όσων καταναλώνουν καθημερινά 1 με 2 κούπες καφέ, προσαρμόζεται και η πίεσή τους δεν επηρεάζεται από την πρόσληψη καφεΐνης.

Αντίθετα, εάν ένα άτομο που δεν πίνει καφέ, καταναλώσει ξαφνικά 1 -2 κούπες καφέ, θα παρατηρήσει μία «στιγμιαία» αύξηση στην πίεσή του, γεγονός που δεν συνδέεται όμως με ιστορικό πίεσης.

Επίδραση του καφέ στο καρδιαγγειακό σύστημα

Η αρτηριακή πίεση είναι ένας σημαντικός παράγοντας πρόβλεψης της καρδιακής προσβολής και του εγκεφαλικού επεισοδίου. Ακόμα κι αν έχει βρεθεί ότι ο καφές δεν αυξάνει την αρτηριακή πίεση στους ανθρώπους που συνηθίζουν να πίνουν καφέ, τι ισχύει για την καρδιακή νόσο; Σε μια διετή μελέτη 45.589 ανδρών ηλικίας 40 έως 75 ετών, οι επιστήμονες του Χάρβαρντ δεν βρήκαν καμία σχέση μεταξύ της κατανάλωσης καφέ και του κινδύνου στεφανιαίας νόσου ή εγκεφαλικού επεισοδίου, ακόμη και σε ανθρώπους που κατανάλωναν μεγάλη ποσότητα καφέ. Σε μια  μελέτη από την Σκωτία για την υγεία της καρδιάς τα αποτελέσματα ήταν ακόμη πιο καθησυχαστικά, αναφέροντας μειωμένο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων σε ανθρώπους που ήταν συστηματικοί καταναλωτές καφέ.

Συμπεραίνουμε λοιπόν, ότι εφόσον η ημερήσια κατανάλωση καφέ περιορίζεται σε > 400mg καφεϊνης (όπως συνίσταται από την αρμόδια «Αρχή»), που πρακτικά αντιστοιχεί σε 3 –4 κούπες απολαυστικού στιγμιαίου καφέ, είναι ιδιαιτέρως ευεργετική για τον οργανισμό μας!

Καλή απόλαυση!

 Βιβλιογραφία :

Σχετικά με τον δημιουργό

Μαρίνα Ζαχαράκη Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

Ονομάζομαι Μαρίνα Ζαχαράκη. Γεννήθηκα στο Ηράκλειο Κρήτης.Σπούδασα στο Τμήμα Διατροφής & Διαιτολογίας του Ανώτερου Τεχνολογικού Ιδρύματος Κρήτης και αποφοίτησα με γενικό βαθμό Άριστα (8,6 ).
Ζω στο Ηράκλειο Κρήτης. Εργάζομαι ως καθηγήτρια, αναπληρώτρια σε Σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής. Παράλληλα τον ελεύθερο χρόνο μου ασχολούμαι με το κομμάτι της ενημέρωσης του κοινού σε θέματα διατροφής .
Διετέλεσα εργαστηριακός συνεργάτης στο τμήμα Διατροφής & Διαιτολογίας Κρήτης στη Σητεία. Εργάστηκα σε δημόσια ΙΕΚ υπό την ιδιότητα του εκπαιδευτικού στα γνωστικά αντικείμενα της Διατροφής.

Στις 29 Μαΐου του 2015 ολοκλήρωσα το μεταπτυχιακό μου δίπλωμα ειδίκευσης στην Ειδική Αγωγή και εκπαίδευση :Master di secondo livello, Education and Disability Le dinamiche emotivo - affettive, που απονεμήθηκε από το Universita degli studi di Roma “ TOR VERGATA” Roma- Italia.

Έχω παρακολουθήσει πλήθος σεμιναρίων που αφορούν την διατροφική εκπαίδευση του κοινού, τη μεσογειακή – Κρητική διατροφή, την πρόληψη και αντιμετώπιση της παχυσαρκίας παιδιών και ενηλίκων καθώς και τη συμβολή της διατροφής στην αντιμετώπιση διαφόρων νοσημάτων.

Είμαι συνεργάτης του site faepaidimou.gr.Οι απόψεις και τα άρθρα μου βασίζονται σε εμπειρία και γνώση που διαθέτω αλλά και στη συνεχή ενημέρωση από σεμινάρια και έρευνες. Πάνω από όλα τα άρθρα μου είναι γραμμένα με την υπευθυνότητα και την αγάπη με την οποία «ταΐζει» ένας γονιός το παιδί του. Παράλληλα αρθρογραφώ σε site, περιοδικά και εφημερίδες. Έχω παρουσιάσει διάφορες εργασίες σε ημερίδες και έχω κληθεί ως ομιλήτρια σε διάφορες εκδηλώσεις. Επίσης έχω οργανώσει ομιλίες σχετικά με τις διατροφικές συνήθειες που οφείλουν να αναπτύξουν τα παιδιά της σχολικής ηλικίας σε αρκετά σχολεία. Η αποδοχή από μαθητές και εκπαιδευτικούς ήταν τέτοια που η δράση μου συνεχίζεται κάθε χρόνο.

Πρόσφατα έλαβα τον τίτλο «Master Practitioner οn Eating Disorders and Obesity» από το Εθνικό Κέντρο Διατροφικών Διαταραχών της Μεγάλης Βρετανίας (NCFED).

Αυτό που κέντρισε το ενδιαφέρον μου στην επιστήμη της διατροφής είναι η δύναμη που έχει στην προστασία της υγείας. Για να ακολουθήσει κάποιος μια υγιεινή διατροφή, πρέπει να το θέσει ως μια από τις προτεραιότητες του.
Είναι σημαντικό ο καθένας να κοιτάξει με κριτική ματιά τη διατροφή του και να προβληματιστεί τί χρειάζεται να βελτιώσει.Οι γρήγοροι ρυθμοί που έχει η ζωή σήμερα απαιτούν προγραμματισμό στη διατροφή. Πολλές φορές είναι τόσο περιορισμένος ο χρόνος, λόγω εργασίας κλπ, που το τί θα φάμε δεν αποτελεί προτεραιότητα. Επίσης, πολλοί άνθρωποι καταφεύγουν στο φαγητό και σε διάφορες λιχουδιές για να αντιμετωπίσουν τις καθημερινές προκλήσεις της ζωής, όπως το άγχος και την κούραση τους. Όταν δίνουμε στο φαγητό τέτοιο ρόλο και το συνδέουμε με την ψυχολογική μας διάθεση, είναι εύκολο η διατροφή να χάνει την ισορροπία της.
Επειδή ο κάθε άνθρωπος είναι διαφορετικός, είναι σημαντικό ο καθένας να κοιτάξει με κριτική ματιά τη διατροφή του και να προβληματιστεί τί χρειάζεται να βελτιώσει. Έτσι, συνειδητά θα αναζητήσει νέες λύσεις και νέες καλύτερες συνήθειες. Όταν μάθει κανείς να χειρίζεται δύσκολες καταστάσεις και πειρασμούς, όταν μάθει πώς να ψωνίζει σωστά, πώς να βελτιώσει τις συνταγές του ή το τί παραγγέλνει σε εστιατόρια, τότε αποκτά τον έλεγχο της διατροφής του. Θα πρέπει η περίοδος που χάνει κάποιος βάρος να τον γεμίσει με δεξιότητες και γνώσεις και να αποτελέσει αρχή για τη νέα, μακροχρόνια ισορροπημένη του διατροφή. Βέβαια, για να έχουμε αποτελέσματα σε βάθος χρόνου, πρέπει η διατροφή μας να έχει ποικιλία, να είναι νόστιμη και ευχάριστη, να έχει πολλές επιλογές για σνακ και να προσφέρει λύσεις σε πρακτικές δυσκολίες τις οποίες αντιμετωπίζει το κάθε άτομο. Αν δεν πληροί αυτές τις προϋποθέσεις, τότε το άτομο θα κουραστεί και εύκολα θα καταφύγει στον παλιό και ανθυγιεινό τρόπο ζωής του.

Στοιχεία επικοινωνίας
Κινητό τηλέφωνο: 6998704872
Email:zaxarakimarina@gmail.com