Dr Plus - Diatrofi

Τρόφιμα

Γιατί να φάω βρώμη;

Τα τελευταία χρόνια ένα «ξεχασμένο» δημητριακό έχει αρχίσει να ακούγεται  πολύ. Μπισκότα βρώμης, μπιφτέκια βρώμης, μπάρες δημητριακών με βρώμη… Τελικά γιατί να επιλέξει κανείς αυτό το δημητριακό; Είναι απλά μια μόδα; Το επιβάλει το φωτογενές lifestyle των celebrities; ΟΧΙ. Η βρώμη είναι ένα δημητριακό θησαυρός για την  υγεία. Παρακάτω σας έχω 6 λόγους για να εντάξετε την βρώμη στη διατροφή σας.

  1. Είναι ένα δημητριακό ιδιαίτερα πλούσιο σε βιταμίνες, ιχνοστοιχεία και φυτικές ίνες. Επίσης, είναι φυσικά ελεύθερη γλουτένης και έχει πολύ χαμηλή περιεκτικότητα σε Νάτριο.
  2. Περιέχει 11-15γρ. πρωτεΐνης, αρκετά υψηλή περιεκτικότητα σε σχέση με άλλα δημητριακά πρωινού. 100γρ. βρώμης περιέχουν 3,1γρ. μονοακόρεστα και 3,2γρ. πολυακόρεστα λιπαρά οξέα, ενώ είναι φυσικά πολύ φτωχή στα «κακά» κορεσμένα λιπαρά οξέα.
  3. Έχει φανεί πως συμβάλει στη μείωση της χοληστερόλης στο αίμα, κυρίως λόγω της περιεκτικότητάς της σε β-γλυκάνη. Ακόμη έχει φανεί πως ίσως να βοηθά στη μείωση της αρτηριακής υπέρτασης, ωστόσο χρειάζεται περαιτέρω έρευνα πάνω σε αυτό.
  4. Χάρη στην υψηλή περιεκτικότητά της σε φυτικές ίνες, εξασφαλίζει την καλή λειτουργία του γαστρεντερικού συστήματος.
  5. Χάρη στη β-γλυκάνη, συμβάλει στον καλύτερο γλυκαιμικό έλεγχο (έλεγχο του σακχάρου του αίματος) τόσο σε ασθενείς με Σακχαρώδη Διαβήτη τύπου2, όσο και σε υγιείς.
  6. Ένα γεύμα με βρώμη προκαλεί μεγάλο κορεσμό λόγω κυρίως των φυτικών ινών και αυτό ίσως συσχετίζεται με χαμηλότερο σωματικό βάρος σε σύγκριση με άτομα που δεν καταναλώνουν βρώμη. Μην ξεχνάτε πως ο κορεσμός δεν σχετίζεται πάντα με το θερμιδικό περιεχόμενο, αλλά υπάρχουν διάφοροι παράγοντες που τον επηρεάζουν.

Ωραία λοιπόν. Ας πούμε ότι σας έπεισα. Πώς να καταναλώσετε τη βρώμη;

Καλό θα ήταν για αρχή, να αποφύγετε τις  μπάρες δημητριακών του εμπορίου, καθώς συνήθως η περιεκτικότητα σε βρώμη τελικά είναι μικρή, ή ακόμα κι όταν είναι ικανοποιητική, τα προϊόντα αυτά έχουν πολλά σάκχαρα, αλάτι και κορεσμένα λιπαρά. Το ίδιο ισχύει και για το muesli που συνήθως είναι μικρές μπαλίτσες βρώμης που σταθεροποιούνται με άφθονη ζάχαρη ή άλλα σιρόπια, πολλές φορές μάλιστα με τον ισχυρισμό «δεν περιέχει ζάχαρη», μη θεωρώντας τα σιρόπια ζάχαρη! Αντί αυτών λοιπόν, προτιμείστε ολόκληρες ή και αλεσμένες νιφάδες βρώμης με αποξηραμένα φρούτα ή ξηρούς καρπούς και γάλα, σπιτικές μπάρες με μέλι, τον δημοφιλή στις βόρειες χώρες χυλό από γάλα και αλεσμένη βρώμη… ή φυσικά τα αγαπημένα μου μπισκότα με βρώμη και μαύρη σοκολάτα! Εν ολίγοις, υπάρχουν πάρα πολλοί τρόποι να καταναλώσει κανείς βρώμη, από τους πιο απλούς μέχρι και πιο σύνθετους. Το θέμα είναι να είμαστε ανοιχτοί σε νέες γεύσεις και οι επιλογές μας να στοχεύουν όσο το δυνατόν στην καλή υγεία.

Εξάλλου…Είμαστε ό,τι τρώμε!

Πηγή: https://www.nutrisecrets.org/

 

Σχετικά με τον δημιουργό

Βιργινία Κεφαλά Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

Η Βιργινία Κεφαλά γεννήθηκε στις 29 Ιανουαρίου 1995 στην Κοζάνη. Είναι πτυχιούχος Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, απόφοιτη από το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο της Αθήνας (έτος αποφοίτησης: 2017).

Κατά το τρίτο έτος των σπουδών της παρακολούθησε επιτυχώς ένα εξάμηνο στην Ολλανδία και πιο συγκεκριμένα στο διεθνούς φήμης Wageningen University. Στο τέταρτο έτος των σπουδών της εκπόνησε την πτυχιακή της εργασία με τίτλο «Μελέτη επίδρασης του κορεσμού στον ουδό αντίληψης του γλυκού σε ομάδα εθελοντριών ελληνικής καταγωγής» με βαθμό Άριστα 10. Επίσης ολοκλήρωσε την πρακτική της άσκηση, μέσω της οποίας είχε την ευκαιρία να εργαστεί σε βιομηχανία τροφίμων, σε διαιτολογικό γραφείο, καθώς και στο Γενικό Νοσοκομείο Αθηνών «Κοργιαλένειο-Μπενάκειο Ερυθρός Σταυρός» .

Aπό τον Δεκέμβρη του 2017 είναι μέλος του European Network of Dietetic Students (ENDietS) και από τον Οκτώβρη του 2018 ανέλαβε τη θέση διοργάνωσης της φοιτητικής ημέρας του ευρωπαϊκού ετήσιου συνεδρίου EFAD (ENDietS conference anchor).

Από τον Ιανουάριο του 2018 είναι εγγεγραμμένη Διαιτολόγος-Διατροφολόγος και είναι κάτοχος της νόμιμης Άδειας Ασκήσεως Επαγγέλματος για όλη την επικράτεια.

Μετά την αποφοίτησή της, το Φεβρουάριο του 2018 ,έκανε μία μετεκπαίδευση στο Universita degli studi di Padova, στην Ιταλία, παρακολουθώντας το «Food and Health Winter School» το οποίο αποτέλεσε συνδιοργάνωση των πανεπιστημίων της Padova και του Sydney. Ο βαθμός που έλαβε για την επίδοσή της ήταν Άριστα 98/100.

Στη συνέχεια, τον Μάρτιο του 2018 ασχολήθηκε με τη δημιουργία του προσωπικού της ιστότοπου ( https://www.nutrisecrets.org) και των αντίστοιχων σελίδων της στο facebook (NutriSecrets) και στο Instagram (@nutri__secrets).

Μιλά Αγγλικά (επίπεδο C2), Γαλλικά (επίπεδο C1) και Ισπανικά (επίπεδο Β2).
Τον Σεπτέμβριο του 2018 ξεκίνησε να φοιτά στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα της Ιατρικής Σχολής Αθηνών με τίτλο "Σακχαρώδης Διαβήτης και Παχυσαρκία".

Έχει παρακολουθήσει πλήθος συνεδρίων και online σεμιναρίων (webinars) και της αρέσει να ενημερώνεται συνεχώς για οποιαδήποτε νέα εξέλιξη προκύπτει στην επιστήμη.