Dr Plus - Diatrofi

Τρόφιμα

Ο στιγμιαίος καφές έχει παραπάνω καφεΐνη?

Όπως έχει αναφερθεί και σε προηγούμενα άρθρα, ο στιγμιαίος καφές αποτελεί πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας του Έλληνα και συντροφεύει πολλές στιγμές του με φίλους και οικογένεια!

Πλούσιος σε πολυφαινόλες οι οποίες ενισχύουν την αντιοξειδωτική ικανότητα του οργανισμού και σύμμαχος στην καθημερινή ενυδάτωση, ο στιγμιαίος καφές έχει αποδειχτεί ότι είναι τελικά πολλά περισσότερα από μία απλή συνήθεια.

Και ενώ κάθε μέρα έρχονται στην επιφάνεια όλο και περισσότερες ευεργετικές ιδιότητες του στιγμιαίου καφέ για την υγεία μας, εν τούτοις κυκλοφορούν ακόμα κάποιες ανακρίβειες που αφορούν στην κατανάλωσή του. Ίσως η πιο διαδεδομένη ανακρίβεια αυτή τη στιγμή να είναι εκείνη που αφορά στην περιεκτικότητα του στιγμιαίου καφέ σε καφεΐνη.

Τι ισχύει όμως πραγματικά για την περιεκτικότητα καφεΐνης στον στιγμιαίο καφέ?

Για να μπορέσουμε να παρακολουθήσουμε καλύτερα την ανάλυση που ακολουθεί,  βοηθάει πολύ το να συμβουλευτούμε τον πίνακα με τη μέση περιεκτικότητα διαφόρων ειδών καφέ σε καφεΐνη:

Είδος καφέ ανά μερίδα Περιεκτικότητα σε καφεΐνη
Καφές φίλτρου (~200ml) 115-175mg
Στιγμιαίος καφές (~200ml) 65-100mg
Ντεκαφεϊνέ στιγμιαίος καφές (~200ml) 2-3mg
Ελληνικός καφές (50ml) 40mg
Ντεκαφεϊνέ ελληνικός καφές (50ml) 0-1mg
Εσπρέσο (30ml) 30-40mg

Ανάλογα με τον τύπο του καφέ η περιεκτικότητα σε καφεΐνη ποικίλει. Είναι σημαντικό να κατανοήσουμε ότι η περιεκτικότητα του κάθε καφέ σε καφεΐνη εξαρτάται την προέλευση και την μέθοδο επεξεργασίας του. Αν για παράδειγμα καταναλώσουμε στην ίδια ποσότητα στιγμιαίο και καφέ φίλτρου, στην πρώτη περίπτωση θα λάβουμε περίπου 25-30% λιγότερη καφεΐνη σε σχέση με την δεύτερη, καθώς ο στιγμιαίος καφές σύμφωνα με την συγκέντρωση καφεΐνης στην ίδια ποσότητα είναι από τους πιο ελαφρούς καφέδες.

Επειδή όμως σε πραγματικές συνθήκες δεν καταναλώνονται όλα τα είδη καφέ στην ίδια ποσότητα… συγκρίνοντας την περιεκτικότητα σε καφεΐνη 200ml στιγμιαίου παγωμένου καφέ, σε σχέση με την περιεκτικότητα ενός freddo espresso (2πλη δόση espresso – περίπου 60 ml) προκύπτει και πάλι, ότι ο στιγμιαίος καφές είναι το ίδιο ελαφρύς σε συγκέντρωση καφεΐνης.

Άρα καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι ο στιγμιαίος δεν περιέχει περισσότερη καφεΐνη σε σχέση με άλλα είδη καφέ! Μάλιστα, βάσει της σχετικής «Αρχής» η συνιστώμενη ημερήσια κατανάλωση για έναν ενήλικα είναι περίπου 400mg καφεΐνης… που αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ένας υγιής ενήλικας μπορεί να καταναλώσει άφοβα περίπου 3-4 στιγμιαίους καφέδες μέσα στην ημέρα!

Σχετικά με τον δημιουργό

Χαρά Κορομπίλη / Διαιτολόγος-Διατροφ...

Η Χαρά Κορομπίλη γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη.
Σπούδασε στο Τμήμα Διατροφής & Διαιτολογίας του Αλεξάνδρειου Τεχνολογικού Ιδρύματος Θεσσαλονίκης (Α.Τ.Ε.Ι.Θ.) και έπειτα μετεκπαιδεύτηκε πάνω στην Ανθρώπινη Διατροφή (Human Nutrition) με εξειδίκευση στην Κλινική Διατροφή (Clinical Nutrition) στο Πανεπιστήμιο της Γλασκώβης (University of Glasgow).

Πραγματοποίησε την πρακτική της άσκηση ως βοηθός εργαστηριακών και ερευνητικών διατροφικών προγραμμάτων μέσα στο τμήμα Διατροφής & Διαιτολογίας (Α.Τ.Ε.Ι.Θ.). Όσο ήταν προπτυχιακή και μεταπτυχιακή φοιτήτρια παρακολούθησε κλινικά περιστατικά σε αντίστοιχα νοσοκομεία της Θεσσαλονίκης και της Γλασκώβης.
Επίσης, αρθρογραφεί σε διάφορες ιστοσελίδες για θέματα υγείας και διατροφής, όπως τα www.diatrofi.gr, www.mydietips.gr, medidiatrofi.gr, www.newsit.gr , tlife.gr κ.α.

Εξειδικεύεται στις Διατροφικές Διαταραχές και στην Παχυσαρκία [Master Practitioner – Κέντρο Εκπαίδευσης και Αντιμετώπισης Διατροφικών Διαταραχών (ΚΕΑΔΔ, www.keadd.gr) ] που λειτουργεί υπό την πλήρη εποπτεία και συνεργασία με το Εθνικό Κέντρο Διατροφικών Διαταραχών της Μεγάλης Βρετανίας (NCFED, www.eating-disorders.org.uk) και τελεί υπό την αιγίδα του Βρετανικού Συλλόγου Ψυχολόγων (British Psychological Society – BPS).

Συμμετείχε σε εκπαιδευτικά προγράμματα του Παιδικού Μουσείου Αθηνών με θέμα «Διατροφική Αγωγή και Υγεία» που παρουσιάστηκαν σε χώρους της Θεσσαλονίκης. Με αυτό τον τρόπο δόθηκε η ευκαιρία σε μαθητές νηπιαγωγείου και δημοτικού μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, παιχνίδια ρόλων και παρατήρησης, να εφοδιαστούν με γνώσεις μέσα από μια ευχάριστη και πλούσια εμπειρία.
Συμμετείχε και συμμετέχει σε ενημερώσεις σχολείων της Θεσσαλονίκης για διατροφικά θέματα και ενημερώνεται η ίδια συνεχώς μέσα από σεμινάρια και ημερίδες διατροφής που λαμβάνουν χώρα σε διάφορα μέρη της Ελλάδος.

Συμμετείχε στο πρόγραμμα «Σκέψου Δια-Τροφή» που πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Ι.Δ.Μ.Ε. (Ινστιτούτο Διατροφικών Μελετών και Ερευνών) στον πολυχώρο του Μύλου στη Θεσσαλονίκη. Σεμινάρια σχεδιασμένα από το Ινστιτούτο Διατροφικών Μελετών και Ερευνών ενημερώνουν τα παιδιά για την διατροφή, προβάλουν σχετικά video και τους δίνουν την ευκαιρία να λύσουν μέσα από διάλογο με ειδικούς, ερωτήματα για τις διατροφικές τους συνήθειες.

Είναι Μέλος της Ένωσης Διαιτολόγων-Διατροφολόγων Ελλάδος, Μέλος του Ινστιτούτου Διατροφικών Μελετών & Ερευνών (Ι.Δ.Μ.Ε.), Επιστημονική Συνεργ. του Medidiatrofi και Μέλος της επιστημ.ομάδας Διατροφή.

Στόχος της είναι η σωστή ενημέρωση του κόσμου γύρω από τα θέματα της διατροφής και η αποφυγή παγίδων, μύθων και παραπληροφόρησης που δυστυχώς συναντώνται πολύ συχνά στις μέρες μας.

Από το 2010 ασκεί το επάγγελμα του διαιτολόγου ιδιωτικά στην περιοχή της Μπότσαρη με Παπαναστασίου μέσα στο εμπορικό κέντρο Civitas.

• Απόφοιτος Πτυχιούχος του Τμήματος Διατροφής-Διαιτολογίας. Σχολή Τεχνολογίας Τροφίμων & Διατροφής, Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλονίκης.
• Μεταπτυχιακό πάνω στην Ανθρώπινη Διατροφή με εξειδίκευση στην Κλινική Διατροφή από το Πανεπιστήμιο της Γλασκώβης, (Msc in Human Nutrition with specialization in Clinical Nutrition-University of Glasgow).
• Εξειδίκευση στις Διατροφικές Διαταραχές και στην Παχυσαρκία [Master Practitioner – Κέντρο Εκπαίδευσης και Αντιμετώπισης Διατροφικών Διαταραχών (ΚΕΑΔΔ, www.keadd.gr) ] που λειτουργεί υπό την πλήρη εποπτεία και συνεργασία με το Εθνικό Κέντρο Διατροφικών Διαταραχών της Μεγάλης Βρετανίας (NCFED, www.eating-disorders.org.uk) και τελεί υπό την αιγίδα του Βρετανικού Συλλόγου Ψυχολόγων (British Psychological Society – BPS).
• Συνεχής δραστηριότητα ως εμψυχώτρια (clown) και συμμετοχή στην οικογενειακή επιχείρηση διοργάνωσης εκδηλώσεων «Μαγικός Κόσμος», αναλαμβάνοντας διάφορα events, happenings, κλπ. καθώς και παρακολούθηση διαφόρων σεμιναρίων μουσικοκινητικών παιχνιδιών, εργαστηριών δημιουργικής απασχόλησης, θέατρο δρόμου, κλπ που αφορούν στο παιδί. Με αυτό τον τρόπο καταφέραμε να ενημερώσουμε σωστά και διασκεδαστικά τα παιδιά για το θέμα της διατροφής.