Ιχνοστοιχεία Τρόφιμα

Ασβέστιο και Αδυνάτισμα, Συνάδουν?

Απώλεια βάρους: Συντείνει και το ασβέστιο? 

‘Ερευνες έδειξαν πως μια δίαιτα πλούσια σε ασβέστιο μπορεί να βοηθήσει στον περιορισμό του λαμβανόμενου βάρους.

Μια καλή πηγή ασβεστίου είναι τα γαλακτοκομικά.

Πώς λειτουργεί:

Η αδυνατιστική δράση του ασβεστίου έχει δύο πλευρές.

Πρώτον, το ασβέστιο προσκολλάται στα λίπη που υπάρχουν στο έντερο μας. Σχηματίζεται έτσι μια ουσία που μοιάζει με το σαπούνι και δεν απορροφάται απ’τα τοιχώματα των εντέρων,γι’αυτό και απομακρύνεται απ’τον οργανισμό μας.

Παρότι οι ποσότητες λίπους που αποβάλλονται με αυτή τη μέθοδο με την διούρηση και τις κενώσεις είναι μικρές,αθροιστικά είναι αρκετές. Μέσα σ’ένα χρόνο ,ακολουθώντας μια ισορροπημένη διατροφή πλούσια σε ασβέστιο, οι θερμίδες που χάνονται μπορεί να ισοδυναμούν με απώλεια 3.5 κιλών σωματικού λίπους.

Η δεύτερη επίπτωση του διατροφικού ασβεστίου πάνω στο σωματικό βάρος είναι πιο περίπλοκη: το ασβέστιο παίζει ένα σημαντικό ρόλο στο μεταβολισμό, ελέγχοντας το μηχανισμό καύσης των λιπών που υπάρχει στα λιποκύτταρα.

Υποστηρίζεται ότι το ασβέστιο διατηρεί το ρυθμό μεταβολισμού σε κανονικά επίπεδα όταν κανείς τροποποιεί την πρόσληψη θερμίδων, διατηρώντας μια παράλληλη φυσική δραστηριότηταμκαθώς βοηθά να αυξηθεί ο ρυθμός με τον οποίο ο οργανισμός καίει τα λίπη.

Πολύ καλές πηγές τέτοιου ασβεστίου είναι το γιαούρτι και τα μαλακά τυριά, χωρίς ωστόσο κάτι τέτοιο να σημαίνει ότι δεν μπορούμε να εξασφαλίσουμε ασβέστιο και από άλλες πηγές.

Ιδέες για αυξημένη πρόσληψη ασβεστίου.

-Αυξάνοντας την κατανάλωση γάλακτος πχ. καστικίσιου  (700mg ασβεστίου ανά λίτρο):

-Προσθέστε το στα δημητριακά σας

-Απολαύστε κρύα σπιτικά μιλκ-σέικ με φρούτα και μέλι

-Καταναλώστε σπιτικό ρυζόγαλο ή κρέμες  αντί άλλων  γλυκών  μαζί  κανέλλα.

Δοκιμάστε γιαούρτι.

-Μαζί με τα δημητριακά σας.

-Συνοδέψτε το με ψιλοκομμένα φρούτα και ξηρούς καρπούς.

-Αναμείξτε στο μπλέντερ γιαούρτι με το αγαπημένο σας φρούτο.

-Φτιάξτε ντρέσσινγκ για σαλάτες με βάση το γιαούρτι ή χρησιμοποιήστε το ως ντιπ για κομμάτια λαχανικών.

Επιλέξτε τυριά

-Δοκιμάστε τυριά πχ.μαλακή μυζήθρα, ανθότυρο, κατίκι Δομοκού, cottage

-Φτιάξτε σαλάτα με τυρί cottage ,που είναι πλούσιο σε πρωτείνες και χαμηλό σε λίπος.

Επίσης, άλλες πηγές ασβεστίου:

-Σαρδέλες

-Καθαρισμένες γαρίδες

-Σπόροι σουσαμιού (και ταχίνι)

-Μαύρο ψωμί

-Ξερά βερίκοκα

-Αμύγδαλα

-Μπρόκολο

Σχετικά με τον δημιουργό

Βίκυ Παπαβασιλείου- Διαιτολόγος- Διατροφολόγος

βιογραφικό
Η Βίκυ Παπαβασιλείου γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι απόφοιτος του Ιταλικού Κρατικού Πανεπιστήμιου (Facolta’ Di Medicina e Chirurgia Di Firenze) όπου φοίτησε με επιτυχία στην ειδικότητα της διαιτολογίας. Η διατριβή και κατ’ επέκταση η πτυχιακή της εργασία, ήταν πάνω στην συμβολή της διατροφής στις επιπλοκές της εκκολπωμάτωσης και εκκολπωματίτιδας (παθήσεις του παχέως εντέρου) και τη συμβολή που έχει η πρόληψη όσον αφορά την καταπράϋνση του ασθενούς πάνω στη συγκεκριμένη ασθένεια. Αποφοίτησε το 2002 με γενική βαθμολογία 99/110 (αντίστοιχη ελληνική βαθμολογία 8.8).

Με την ολοκλήρωση των σπουδών της η Βίκυ Παπαβασιλείου κέρδισε πολύτιμη εργασιακή εμπειρία κάνοντας την πρακτική της εξάσκηση (20 μήνες) σε ιταλική νοσοκομειακή μονάδα. Βλέποντας στην πράξη τη συμβολή της διατροφής στους ασθενείς, ανέπτυξε παράλληλα την ανθρωποκεντρική προσέγγιση της επιστήμης. Ήταν υπεύθυνη τόσο για την επεξεργασία και την εφαρμογή διαιτολογικών προγραμμάτων στους νοσηλευόμενους, όσο και για τον έλεγχο της αποδεκτικότητας της εκάστοτε εξατομικευμένης σύμφωνα με τη πάθηση διατροφής τους.

Επιστρέφοντας στην Ελλάδα το 2002, εργάστηκε εκτενώς ως διαιτολόγος (κατέχοντας παράλληλα την άδεια λειτουργίας) σε 3 διαφορετικά ιατρεία και ινστιτούτα με θέμα την ανθρώπινη διατροφή, την τροφική συμβατότητα και την ιατρική προσέγγιση της διαιτολογίας. Η πολύπλευρη εργασιακή της εμπειρία την οδήγησε στο να βοηθήσει με επιτυχία σημαντικό αριθμό ανθρώπων με χρόνιες παθήσεις, παχυσαρκία, διατροφικές διαταραχές και διάφορα προβλήματα υγείας, που απαιτούν ιδιαίτερο διαιτητικό χειρισμό.

Από τον Ιανουάριο του 2009 λειτουργεί το δικό της ανεξάρτητο διαιτολογικό γραφείο στην περιοχή του Αμαρουσίου.Παραμένει στην πρώτη γραμμή της επιστήμης, συμμετέχοντας και παρακολουθώντας συστηματικά τις εξελίξεις της διαιτολογίας, μέσω των τακτικών Συνεδρίων και Ημερίδων που πραγματοποιούνται. Το πελατολόγιο της καλύπτει όλη τη γκάμα ασθενειών και παθήσεων, που συσχετίζονται με τη διατροφή, καθώς και τις ομάδες (π.χ. εγκύους, αθλητές) που έχουν ιδιαίτερες διατροφικές ανάγκες.

Μιλάει και γράφει άριστα Ιταλικά, ενώ γνωρίζει Ισπανικά και Αγγλικά σε καλό επίπεδο.

Είναι μέλος του Πανελλήνιου και του Ιταλικού Συλλόγου Διαιτολόγων-Διατροφολόγων και μέλος της Ελληνικής Ιατρικής Εταιρίας Παχυσαρκίας.
Παπαβασιλείου Βίκυ
Βύρωνος 58 – Πεύκη | T.K 151 21
Τηλ: 210 80.68.235
Κινητό: 693 469 5454
Email: info@vickypapavasileiou.gr
http://www.vickypapavasileiou.gr/index.html