Dr Plus - Diatrofi

Τρόφιμα

Φρούτα στην διατροφή, κάθε πότε και Γιατί?

Όλοι γνωρίζουμε ότι η κατανάλωση φρούτων,είτε ως τρόφιμο είτε σε μορφή χυμού,είναι σημαντική για την εύρυθμη λειτουργία του οργανισμού μας,καθώς προσλαμβάνουμε όλα εκείνα τα απαραίτητα συστατικά και πληθώρα βιταμινών που χρειάζεται ο οργανισμός μας.

Ωστόσο,για να απολαύσουμε στο μέγιστο τα οφέλη που έχουν να μας προσφέρουν τα φρούτα,καλό θα ήταν να γνωρίζουμε κάποιες γενικές οδηγίες όσον αφορά το πότε και το γιατί είναι ιδανική στιγμή να τα καταναλώσουμε.Με αυτό τον τρόπο θα ελαττώσουμε αισθητά τα όποια πεπτικά προβλήματα αντιμετωπίζουμε και θα έχουμε σίγουρα περισσότερη ενέργεια,αφού το σώμα μας θα πάρει το 100% των ευεργετικών ιδιοτήτων των φρούτων.Μεταξύ άλλων θρεπτικών συστατικών τα φρούτα αποτελούν σπουδαία πηγή ινών,καλίου,βιταμίνης C και φολικού οξέος.Τα συστατικά αυτά αλλά και πληθώρα περισσοτέρων ενισχυόυν το ανοσοποιητικό μας σύστημα,ελαττώνουν την εκδήλωση καρδιακών παθήσεων,και βοηθούν την υψηλή αρτηριακή πιεση.

  • Κατανάλωση φρούτων με άδειο στομάχι.

Όταν καταναλώνουμε ένα φρούτο η διαδικασία πέψης παραγματοποιείται ολοένα και πιο γρήγορα και ο οργανισμός μας χρησιμοποιεί διαφορετικά ένζυμα για να απορροφήσει όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά και σάκχαρα του φρούτου.Για να επωφεληθεί ο οργανισμός μας στο έπακρο  προτιμούμε να καταναλώνουμε τα φρούτα με άδειο στομάχι και όχι πριν ή μετά από κάποιο γεύμα και αυτό γιατί η ανάμειξή του με τις υπόλοιπες τροφές του γεύματος θα έχει ως αποτέλεσμα να παραμείνει περισσότερη απο το συνηθισμένο ώρα στο στομάχι και έτσι να καθυστερήσει αισθητά η πέψη του.Ως συνέπειες θα έχουμε την δυσπεψία,καούρες και γενικότερα μία δυσφορία η οποία καλό θα είναι να μην αποδίδεται πάντα στο γεύμα (εφόσον δεν ξεπερνά τις προτεινόμενες ποσότητες), αλλά στο συνδυασμό των τροφών του γεύματος με την ταυτόχρονη κατανάλωση ενός φρούτου. 

  • Στην πράξη.

 Ο μέσος άνθρωπος καταναλώνει 3 κανονικά γεύματα ημερησίως.Εάν ακολουθούμε μία διατροφή ή δίαιτα είναι εύκολο να υπολογίσουμε ποιες ώρες θα εντάξουμε τα φρούτα στην διατροφή μας  καθώς και τα υπόλοιπα γεύματα καταναλώνονται σε συγκεκριμένες ώρες με μικρές αποκλίσεις.Εάν πάλι όχι θα πρέπει μόνοι μας να κάνουμε τις απαραίτητες μικρορυθμίσεις.

Ιδανικά η κατανάλωση φρούτου θα πρέπει να γίνεται 1 ώρα το λίγοτερο πριν και 2 ώρες έπειτα από κάποιο γεύμα.Για γεύματα που περιλαμβάνουν ζυμαρικά και κρέας θα πρέπει να περιμένουμε λίγο περισσότερο έτσι ώστε να γίνει πρώτα η πέψη αυτών και πιο συγκεκριμένα 3 με 4 ώρες.Αν απο την άλλη το γεύμα μας είναι κάποια πράσινη σαλάτα τα 45 λεπτά με 1 ώρα αναμονής είναι αρκετά.

Οι ιδανικές ώρες κατανάλωσης φρούτων είναι το πρωί πριν το πρωινό και ενδιάμεσα των κύριων γευμάτων καθώς έτσι θα πάρουμε την απαραίτητη ενέργεια και πιθανώς να καλύψουμε την όποια λιγούρα στις κενές ώρες.

Ακόμη αποφεύγουμε την κατανάλωση φρούτων το βράδυ και ιδιαίτερα προ ύπνου καθώς ακόμα και η καλή  ζάχαρη που εμπεριέχεται σε αυτά μας δίνει ενέργεια που την συγκεκριμένη χρονική περίοδο μας είναι αχρείαστη.

Συνοψίζοντας προσπαθούμε όλο και περισσότερο να εντάξουμε καθημερινά τα φρούτα στην διατροφή μας τις σωστές ώρες.Σε αυτή την περίπτωση το σώμα μας εκμεταλλεύεται στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό τις βιταμίνες που προσλαμβάνουμε με θετικά αποτελέσματα την ενέργεια,την αποφυγή πεπτικών διαταραχών,την βοήθεια στην απώλεια ή διατήρηση του βάρους και τέλος στην γενικότερη σωματική υγεία που είναι και το πρωταρχικό ζητούμενο όλων μας.

Σχετικά με τον δημιουργό

Βασίλης Παυλίδης- Σπουδαστής Διαιτολογίας- Διατροφής ΑΤΕΙ

Σπουδαστής στο τμήμα διατροφής και διαιτολογίας στο Αλεξάνδρειο Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλονίκης (Α.Τ.Ε.Ι.Θ).
Προπονητής αντισφαίρισης (tennis)

Ο Παυλίδης Βασίλης γεννήθηκε στην Πτολεμαΐδα , στις 15 Αυγούστου του 1990. Αποφοίτησε με άριστα από το 1ο γενικό λύκειο Πτολεμαΐδας και ακολούθησε τις σπουδές στο Α.Τ.Ε.Ι.Θ ως διαιτολόγος – διατροφολόγος. Ασχολείται ενεργά με την προσωπική συμβουλευτική στο κλάδο της διατροφής.
Υπήρξε αθλητής της αντισφαίρισης και πλέον προπονητής, σε παιδιά εφήβους και ενήλικες, παρέχοντας παράλληλα συμβουλές και προγράμματα διατροφής τόσο σε αθλητές όσο και σε μη αθλητές.
Είναι ιδρυτικό μέλος του ομίλου αντισφαίρισης Λαγκαδά Θεσσαλονίκης που ξεκίνησε τη λειτουργία του το 2011. Επίσης έχει συμμετάσχει σε διάφορα summer youth camps στη Θεσσαλονίκη ως διοργανωτής , σύμβουλος διατροφής και προπονητής tennis.

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ :
• Παχυσαρκία και διαβήτης τύπου 2.
• Διατροφή και μακροζωία.
• Η μεσογειακή διατροφή στις μέρες μας.
• Μαθαίνοντας στο παιδί τον κόσμο της άθλησης.
• Ψυχολογία και διατροφή στον χώρο της αντισφαίρισης.
• Αερόβια άσκηση : Αλλαγή ψυχολογίας και σωστή διατροφή.

Αρθρογράφος στις διαδικτυακές σελίδες: diatrofi.gr
athlisis.gr

e-mail: pavlidis.vasilios@gmail.com
Τηλ επικ.: 6980256157