Dr Plus - Diatrofi

Τρόφιμα

ΓΛΥΚΟΠΑΤΑΤΑ

Η  γλυκοπατάτα προέρχεται από την Λατινική Αμερική.  Είναι μία από τις τροφές, που έχουν αρχίσει τα τελευταία χρόνια να γίνονται γνωστές στο ελληνικό κοινό και να μπαίνουν δειλά – δειλά στα σπίτια μας και στην διατροφική καθημερινότητά μας. Και αυτό, όχι τυχαία! Η γλυκοπατάτα -πέρα από την ευχάριστη γεύση που αφήνει- προσφέρει πληθώρα οφελών για την υγεία μας.

Σε τι διαφέρει η γλυκοπατάτα από την κοινή πατάτα;

Η γλυκοπατάτα έχει τις ίδιες θερμίδες, την ίδια περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη και την ίδια περιεκτικότητα σε λίπος με την απλή πατάτα. Σημαντική διάφορα ανάμεσα στα δύο είδη πατάτας είναι ότι η γλυκοπατάτα περιέχει περισσότερες φυτικές ίνες από την απλή πατάτα.  Επίσης, η γλυκοπατάτα περιέχει μεγαλύτερη ποσότητα βιταμίνης C, βιταμίνης Α και Β6 καθώς και Καλίου.

Οφέλη της γλυκοπατάτας  για την υγεία μας

Ο χαμηλός γλυκαιμικός δείκτης και οι φυτικές ίνες, που περιέχει η γλυκοπατάτα, την καθιστούν κατάλληλο τρόφιμο για κατανάλωση από διαβητικούς, καθώς και για την πρόληψη κατά του σακχαρώδη Διαβήτη, όταν αντικαθιστά την απλή πατάτα, αφού, μετά την κατανάλωσή της, τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα ανεβαίνουν σταδιακά. Η γλυκοπατάτα ως πηγή  καλίου και η βιταμίνη Β6 συμβάλλουν στην διατήρηση της πίεσης στα φυσιολογικά επίπεδα και στην πρόληψη έναντι των καρδιαγγειακών παθήσεων. Αξιοσημείωτο  είναι, επίσης, το γεγονός ότι περιέχει πολλές αντιοξειδωτικές ουσίες με πιο σημαντικές της βιταμίνες Α, Ε, C και D, οι οποίες θωρακίζουν τον οργανισμό έναντι των μικροοργανισμών, αποτρέπουν την δημιουργία ελευθέρων ριζών και φλεγμονών, με αποτέλεσμα να μας προστατεύουν από την γήρανση και τον καρκίνο. Τέλος, το μαγνήσιο, που περιέχει, είναι βοηθητικό στην απορρόφηση άλλων βιταμινών και την καθιστά ιδανική τροφή για κατανάλωση μετά την προπόνηση, αφού αυτό συμβάλλει στην μυϊκή αποκατάσταση.

Μαγειρική επεξεργασία  γλυκοπατάτας

Η γλυκοπατάτα μπορεί να επεξεργαστεί μαγειρικά, όπως ακριβώς η απλή πατάτα, δηλαδή μπορεί να ψηθεί στο φούρνο, να τηγανιστεί και να βραστεί στο νερό και στον ατμό. Είναι δεδομένο ότι η ψητή και η βραστή μορφή της είναι πιο υγιεινές σε σχέση με την τηγανιτή πατάτα. Αυτό που χρειάζεται να προσέξουμε κατά τον βρασμό, είναι να κόβουμε την γλυκοπατάτα σε μεγάλα κομμάτια ή ακόμα καλύτερα να την βράζουμε ολόκληρη  σε ελάχιστο νερό, ώστε να μην απομακρύνεται μεγάλο  μέρος των υδροδιαλυτών θρεπτικών συστατικών, που αυτή φέρει.

Σχετικά με τον δημιουργό

Μάρα Αθανασοπούλου Διατροφολόγος - Διαιτολόγος