Dr Plus - Diatrofi

Τρόφιμα

Καρύδια : Ιδιότητες ενός θαύματος της φύσης

καρυδια

Τα καρύδια είναι ένα θαύμα της φύσης. Η καρυδιά είναι ένα ευλογημένο δέντρο το οποίο είναι εκμεταλλεύσιμο “από την κορφή ως τα νύχια”.

Οι καρποί του διατίθενται για κατανάλωση. Τα φύλλα του διατίθενται επίσης για κατανάλωση ή χρήση σε αφεψήματα μιας και το έγχυμά τους είναι τονωτικό του πεπτικού σωλήνα και σταματά τις διαρροϊκές κενώσεις σε τοξικές καταστάσεις. Επίσης, το ξύλο του χρησιμοποιείται για την κατασκευή επίπλων.

Μια παρεξηγημένη τροφή

Τα καρύδια αποτελούν μια αρκετά θερμιδογόνα και παρεξηγημένη τροφή. Ωστόσο, τα οφέλη τους στην υγεία μας είναι πολλαπλά.

Είναι μια κατά βάση πρωτεινική τροφή. Περιέχει ω3 λιπαρά οξέα, ορισμένες βιταμίνες του συμπλέγματος Β, βιταμίνη Ε και φυτικές ίνες. Επι΄σης περιιέχει και μέτρια ποσότητα ασβεστίου, μαγνησίου, σιδήρου και ψευδαργύρου.

Το Ελληνικό καρύδι παράγεται με φυσικούς τρόπους και η συγκομιδή γίνεται στα τέλη Σεπτεμβρίου. Διαρκεί περίπου 15 ημέρες και μετά την συγκομιδή ακολουθεί η πλύση με καθαρό νερό και η ξήρανση στον ήλιο χωρίς χημικούς τρόπους. Με αυτόν τον τρόπο, μένουν όλα τα θρεπτικά συστατικά που μας παρέχει η μάνα γη.

Οι καρυδιές ζούνε πάρα πολλά έτη. Το ύψος τους ανάλογα με το είδος μπορεί να φτάσει από 30 έως και τα 60 μέτρα σπανιότερα.

Θεραπευτικές ιδιότητες των καρυδιών

Τα καρύδια περιέχουν ω3 λιπαρά οξέα σε μεγαλύτερη συγκέντρωση απ’ ότι οι υπόλοιποι ξηροί καρποί.

Τα ω3 λιπαρά οξέα, σύμφωνα με έρευνες έχει βρεθεί ότι προστατεύουν τον οργανισμό από καρδιαγγειακές παθήσεις. Η καθημερινή κατανάλωση μικρής ποσότητας καρυδιών ημερισίων, ασκεί προστατευτική δράση στις αρτηρίες μειώνοντας την εμφάνιση θρομβώσεων.

Επίσης, μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης εγκεφαλικών επεισοδίων και εμφραγμάτων καθώς επίσης μειώνει την ολική και την κακή LDL χοληστερόλη του αίματος και περιορίζει την απώλεια οστικής μάζας.

Προληπτική δράση κατά παθήσεων

Τα καρύδια φαίνεται να έχουν προληπτική δράση από κάποιες μορφές καρκίνου. Φαίνεται πως μπορούν να συνδυαστούν στη χημειοθεραπεία ενισχύοντας με αυτόν τον τρόπο την δράση των φαρμάκων.

Σύμφωνα με μεγάλη έρευνα του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ που έγινε σε γυναίκες, η καθημερινή κατανάλωση καρυδιών εμποδίζει την ανάπτυξη διαβήτη τύπου 2. Τα ακόρεστα λιπαρά των καρυδιών βελτιώνουν το μεταβολισμό της γλυκόζης και βοηθούν τη δράση της ινσουλίνης.

Η βιταμίνη Ε η οποία εμπεριέχεται σε ικανοποιητική ποσότητα στα καρύδια, είναι μια αντιοξειδωτική ουσία η οποία επιβραδύνει το τάγγισμα των λιπών στις τροφές και στο πεπτικό σύστημα. Προστατεύει τα κύτταρα από τοξικές ενώσεις, που σχηματίζονται από την οξείδωση πολυακόρεστων λιπών. Λειτουργεί ως ένας φυσικός αναστολέας της καταστροφής των κυττάρων προστατεύοντας τους ιστούς από τη διάσπαση τους.

καρυδια-2

Η βιταμίνη Ε, πιθανόν να έχει προστατευτικό ρόλο σε διάφορες εκφυλιστικές ασθένειες όπως αυτή του γήρατος και του καρκίνου του προστάτη.

Νεότερες επιστημονικές έρευνες όμως έδειξαν πως η βιταμίνη Ε μπορεί να αποτελέσει και αιτία για την εμφάνιση αυτής της μορφής καρκίνου. Οι μελέτες που αφορούν την σχέση της βιταμίνης με την προστασία του καρκίνου είναι ακόμη σε ερευνητικό στάδιο.

Τα καρύδια βελτιώνουν σημαντικά τις πνευματικές λειτουργίες

Τα ω3 λιπαρά οξέα τα οποία βρίσκονται μέσα στα καρύδια, συμβάλλουν σημαντικά στη βελτίωση των πνευματικών λειτουργιών του εγκεφάλου.

Επιπλέον, τα καρύδια έχει βρεθεί να έχουν κάποια θετική επίδραση στη διάθεση του ατόμου σε ότι αφορά τον ψυχισμό του. Παρεμποδίζουν την εμφάνιση των συμπτωμάτων της κατάθλιψης αλλά και άλλων μορφών σοβαρότερων ψυχώσεων όπως της διπολικής διαταραχής.

Οι φυτικές ίνες που περιέχουν τα καρύδια βελτιώνουν τη λειτουργία του εντέρου. Προλαμβάνουν τη δυσκοιλιότητα, προστατεύουν από καρδιοπάθειες-διαβήτη και καρκίνο, μας δίνουν ένα αίσθημα κορεσμού και μας βοηθάνε να διατηρούμε ένα υγιές βάρος.

καρυδια-3

Η θεραπευτική δράση των καρυδιών περιλαμβάνει μια ευρεία γκάμα από διάφορες άλλες χρήσεις, όπως μας λένε οι παππούδες μας και οι γιαγιάδες μας, σε διάφορες ασθένειες.

Έτσι, αναφορικά να πούμε πως χρησιμοποιούνταν και χρησιμοποιούνται ακόμη και σήμερα για προστασία από την δημιουργία πέτρας, χολολιθίασης, και χολοκυστίτιδας, για θεραπεία του άσθματος, για το βήχα, την καούρα, την σεξουαλική ικανότητα, για καλύτερο ύπνο λόγω της μελατονίνης που περιέχουν, τους ρευματισμούς και για πολλά ακόμη.

Πώς να εντάξουμε στην καθημερινότητά μας τα καρύδια!

Καρύδια στο πρωινό γεύμα
  • 1 ποτήρι γάλα με κουάκερ ή δημητριακά ολικής άλεσης, μέλι, ψιλοκομμένα αποξηραμένα φρούτα και ψιλοκομμένα καρύδια
  • 1 ποτήρι γάλα με 1 φέτα ψωμί με φυτικό βούτυρο/μέλι/μαρμελάδα/ταχίνι/spread μελιού με σπόρους και ξηρούς καρπούς και 1 φρούτο
  • 1 ποτήρι γάλα, ψωμί με φυτικό βούτυρο και μέλι, γαρνιρισμένο με ξηρούς καρπούς και 1 φρούτο
  • 1 ποτήρι φυσικό χυμό, ψωμί με φυτικό βούτυρο και μέλι γαρνιρισμένο με ξηρούς καρπούς
Καρύδια στο δεκατιανό και απογευματινό γεύμα

Στο δεκατιανό μας μπορούμε σε ένα μικρό μπωλ να ψιλοκόψουμε φρέσκα φρούτα ή αποξηραμένα, και να προσθέσουμε μέλι και θρυμματισμένα καρύδια.

Εναλλακτικά, μπορούμε να πιούμε 1 ποτήρι φυσικό χυμό σε συνδυασμό με 1 μικρό κομμάτι σπιτική καρυδόπιτα χρησιμοποιώντας για την παρασκευή της μη επεξεργασμένα υλικά, ή κέικ με θρυμματισμένα καρύδια και μαύρη ζάχαρη

Επίσης μπορούμε να καταναλώσουμε 1 γιαούρτι με θρυμματισμένα καρύδια, μέλι και φρέσκο ψιλοκομμένο φρούτο.

Καρύδια στα κυρίως γεύματα

Κυκλοφορούν μερικές χιλιάδες συνταγές με καρύδια που μπορείτε να βρείτε σε βιβλία μαγειρικής ή ζαχαροπλαστικής.

Κάποιες ιδέες για πιάτα ημέρας θα μπορούσαν να είναι:

  • γλώσσα με πέστο καρυδιού και πουρέ καρότου
  • κιμαδόπιτα με κασέρι και καρύδια
  • ταλιατέλες με καρύδια
  • ψωμί με καρύδια
  • χοιρινό με δαμάσκηνα και καρύδια
  • ρυζότο με λαχανικά
  • αποξηραμένα φρούτα
  • κολοκυθόσπορο και καρύδια

Αν ο χρόνος σας είναι πολύ λίγος και η λύση για ανεύρεση νέων συνταγών αποτελεί πολυτέλεια, τότε η λύση του να συνοδεύετε απλά τις σαλάτες σας με θρυμματισμένα καρύδια είναι ίσως η πιο εύκολη, λιγότερο χρονοβόρα και πιο σωτήρια για την προάσπιση της υγείας του οργανισμού σας.

Προσθέστε αποξηραμένα φρούτα, ξύδι βαλσάμικο, μέλι και ελαιόλαδο ώστε να δέσετε τις σαλάτες με μια ελκυστική σως και να δώσετε στα πιάτα σας λίγη δόση ενός «καλού εστιατορίου».

Θωρακίστε τον οργανισμό σας με τους ωφέλιμους καρπούς της φύσης καταναλώνοντας όχι περισσότερο από 40-60 γραμμάρια/ημέρα. Η υπερβολή ενδέχεται να σας οδηγήσει σε πρόσληψη βάρους.

Σχετικά με τον δημιουργό

Διατροφή | Υγεία & Ευεξία