Dr Plus - Diatrofi

Τρόφιμα

Όσπρια και το καλοκαίρι!

ospria-to-kalokairi

Μήπως ανήκετε στην κατηγορία των ατόμων που πιστεύει πως τα όσπρια το καλοκαίρι είναι πολύ βαριά;

Αισθάνεστε πως θα σκάσετε τρώγοντας τα, όταν οι θερμοκρασίες ανεβαίνουν; Η κατσαρόλα σας, βράζει όσπρια μόνο τους χειμερινούς μήνες; Ναι;

Οι ίδιοι βέβαια, το καλοκαίρι τρώτε σουβλάκια, πανσέτες, λουκάνικα, πίτσες, παγωτά… κλπ… Και εγώ αναρωτιέμαι… Αυτά σας πέφτουν ελαφριά;

Ας μάθουμε όμως 2, 3 πράγματα για τα υπέροχα όσπρια

Τα όσπρια, ανήκουν στην οικογένεια των Χεδρωπών.

Σε αυτήν την οικογένεια λοιπόν, υπάρχουν οι φακές, τα φασόλια, τα ρεβιθιά, τα κουκιά, η φάβα, η σόγια, τα λούπινα, το λαθούρι, τα μπιζέλια, τα χαρούπια, αλλά και για όσους δεν το ξέρουν… και τα φιστίκια!

Τρόφιμα πλούσια σε φυτικές ίνες (διευκολύνουν την καλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος-και όχι μόνο!), πλούσια σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, πολύ καλή πηγή καλίου, σιδήρου, μαγνησίου και φολικού οξέως.

Βέβαια τους λείπει το απαραίτητο αμινοξύ μεθειονίνη και έτσι σε καμία περίπτωση δεν αντικαθιστούν επάξια το κρέας. Όταν όμως τα συνοδεύουμε με κάποιο δημητριακό ξηρό καρπό ή σπόρο, αυξάνεται η απορρόφηση των φυτικών πρωτεϊνών που προσφέρονται σε αυτά.

Τα όσπρια έχουν χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, οπότε εσφαλμένα αφαιρούνται κάποιες φορές από το διαιτολόγιο των διαβητικών!

Έρευνες που έγιναν έδειξαν πως η κατανάλωση των οσπρίων, έχει καρδιοπροστατευτική δράση αλλα συμβάλλει και στην προστασία από διάφορες μορφές καρκίνου.

Χαμηλά σε θερμίδες

Τα όσπρια έχουν λίγες θερμίδες σε σχέση με όλα αυτά που προσφέρουν, με μόλις 350 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια.

Ακόμα και ο πιο μερακλής, μπορεί να βρεί έναν σωστό συνδυασμό με όσπρια. Μην ξεχνάτε ότι τα μαυροφάσουλα, τα φασόλια και οι φακές, είναι το νούμερο 1 σε κατανάλωση τρόφιμο για τους Μεξικανούς! 

Το Μεξικό έχει σχεδόν τροπικό κλίμα, και η κατανάλωση σε όσπρια, είναι τεράστια!.. Τα συμπεράσματα δικά σας!

Φάβα η καλοκαιρινή

Όσοι πήγατε Σαντορίνη και δεν τη δοκιμάσατε, απλά χάσατε! Πάρτε τη συνταγή της από κάποιο blog ή site και φάτε την όλο το καλοκαίρι!

Πουρές οσπρίων

Ξέρετε ότι τα όσπρια γίνονται και πουρές; Το αποτέλεσμα θα σας καταπλήξει!

Νόστιμος πουρές για το μεζεδάκι σας, συνδυασμένος με ελίτσες και ντοματούλα. Μπορείτε να προσθέσετε και πατατούλα, για να γίνει και πιο μαλακός ο πουρές σας.

Σαλάτα με όσπρια

Δεν είναι ανάγκη να πετάξετε τα όσπρια που περίσσεψαν από τη φασολάδα ή τη φακή σας!

Μπορείτε να τα συνδυάσετε με την βραδινή σας σαλάτα… Θυμηθείτε τις σαλάτες στα Μεξικάνικα εστιατόρια.

Κάντε τα όσπρια… μπριάμ

Πρώτα βράστε τα όσπρια και μετά μαγειρέψτε το μπριάμ στη κατσαρόλα ή στο ταψί! Όσα περισσότερα είναι τα λαχανικά που θα βάλετε, τόσο πιο καλό σε γεύση και θρεπτικά συστατικά θα γίνει.

Φακόρυζο – ρεβυθόρυζο – φασολαδόρυζο

Ξέρετε ότι συνδυάζοντας το ρύζι με το όσπριο, κάνετε μόνο καλό;

Ένα από τα πολλά αμινοξέα πλούσια στα όσπρια είναι η λυσίνη, η οποία λείπει από το ρύζι. Συνδυάζοντας με τα όσπρια με ρύζι, συμπληρώνεται και την αλληλουχία των αμινοξέων και το αποτέλεσμα είναι ότι αυξάνεται η βιολογική αξία της πρωτεΐνης που παίρνουμε από αυτά.

Τα κουκιά με τη σαλάτα…

‘Αλλος ενας νόστιμος και θρεπτικότατος συνδυασμός.

Από την άνοιξη, ως και το καλοκαίρι λοιπόν, μπορείτε να καταναλώσετε τα κουκιά!…

Συνταγή για ρεβυθοκεφτέδες

Υλικά που θα χρειαστείτε:

  • ½ κιλό αναποφλοίωτα ρεβίθια
  • 1 ξερό κρεμμύδι τριμμένο
  • 1 πατάτα
  • 3 καρότα
  • αλάτι-πιπέρι
  • δυόσμο- μαϊντανό- ρίγανη
  • 1κ.σ. αλεύρι ολικής
  • αλεύρι για να δημιουργηθεί το κουρκούτι
  • σησαμέλαιο για να τηγανίσουμε τους ρεβυθοκεφτέδες μας.

Εκτέλεση

Αφήνουμε τα ρεβύθια μας όλο το βράδυ σε νερό. Την επομένη μέρα πετάμε το 1ο νερό, και βάζουμε φρέσκο, φέρουμε σε βρασμό και ξαναπετάμε το 2ο νερό.

Βράζουμε για 3η φορά για 2-3 ώρες τα ρεβύθια μας, έτσι ώστε να γίνουν πολύ μαλακά. Μέσα θα βάλουμε και την πατάτα και τα καρότα (μισή ώρα πριν τελειώσει ο βρασμός από τα ρεβύθια μας).

Όταν λοιπόν βράσουν, τα πολτοποιούμε μαζί με όλα τα υπόλοιπα υλικά. Φτιάχνουμε κεφτέδες, τους βουτάμε σε αλεύρι και τηγανίζουμε τους ρεβυθοκεφτέδες σε σησαμέλαιο!

Καλή απόλαυση!

Σχετικά με τον δημιουργό

Διατροφή | Υγεία & Ευεξία