Dr Plus - Diatrofi

Διατροφή και τροφή Τρόφιμα

Η θρεπτική αξία της φράουλας

threptiki-axia-fraoulas

Όταν αρχίζουν οι φράουλες αισθάνομαι ότι έρχεται η άνοιξη, είναι το αγαπημένο μου φρούτο για αυτή την εποχή! 

Ιστορία της φράουλας

Η Φράουλα ανήκει στην οικογένεια των Ροδίδων (Rosaceae) με 15 περίπου είδη. Η καταγωγή της είναι από την Χιλή. 

Ήταν γνωστή από την εποχή των λίθων. Οι πρόγονοί μας κατανάλωναν τη μικρή φράουλα, παραλλαγή της μεγάλης καρποφόρας φράουλας που γνωρίζουμε σήμερα. Τον 14ο και τον 15ο αιώνα, η φράουλα κήπου καλλιεργήθηκε στη Γαλλία και την Αγγλία. Η μεγάλη καρποφόρα φράουλα ήρθε στην Ευρώπη τον 17ο αιώνα. 

Στο τέλος του 17ου αιώνα, η σημερινή μας φράουλα, η λεγόμενη φράουλα ανανά, προέκυψε στην Ολλανδία, από μια πιθανή διασταύρωση των δύο ποικιλιών που είχαν εισαχθεί προηγουμένως από το εξωτερικό.  

Στην Ελλάδα γνωρίζουμε και καταναλώνουμε κυρίως την Ευρωπαϊκή φράουλα, αλλά συναντάμε επίσης και την αυτοφυή φράουλα σε λοφώδεις, δασώδεις και ημιδασώδεις περιοχές. Ο καρπός της άγριας αυτής φράουλας είναι μικρός, εξαιρετικά γλυκός και νόστιμος. 

Θρεπτική αξία της φράουλας 

Η φράουλα έχει υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, πηκτίνες που βοηθούν στη μείωση της χοληστερίνης και κυτταρίνη που βοηθάει στην πέψη. 

Η περιεκτικότητά της σε Βιταμίνη C είναι τεράστια. Κάποιοι την ονομάζουν και βόμβα Βιταμίνης C

Η περιεκτικότητα της φράουλας σε βιταμίνη C, είναι υψηλότερη από εκείνη των λεμονιών και των πορτοκαλιών. 

Περιέχει επίσης φολικό οξύ, το οποίο είναι σημαντικό για τις έγκυες γυναίκες. Είναι πλούσια σε μεταλλικά στοιχεία όπως ασβέστιο, κάλιο, σίδηρο, ψευδάργυρο και χαλκό και σε πολυφαινόλες. Οι πολυφαινόλες λέγεται ότι βοηθούν στην πρόληψη του καρκίνου και των καρδιαγγειακών παθήσεων. 

H καθημερινή κατανάλωση 200 γραμμαρίων φράουλας καλύπτει ήδη τις καθημερινές ανάγκες ενός ενήλικα

Συντήρηση της φράουλας 

Πρέπει να αποθηκεύονται στο ψυγείο σε πλαστικό σκεύος με τρυπημένο κάλυμμα για να επιτρέπεται η διέλευση του κρύου αέρα. 

Είναι προτιμότερο να μην τις πλύνετε παρά μόνο πριν την κατανάλωσή τους διότι η τραχειά επιφάνεια τους ευνοεί τη συσσώρευση σκόνης και λιπασμάτων. 

maria-antinou

Μην αφαιρέσετε το πράσινο κοτσανάκι τους, αυτό θα τις διατηρήσει φρέσκες για λίγο παραπάνω χρονικό διάστημα. 

Διατροφική αξία φράουλας ανά 100 γραμμάρια 
Ενέργεια 27 kcal 
Υδατάνθρακες 6γρ  
Φυτικές ίνες  2γρ  
Σάκχαρα 6γρ 
Πρωτεΐνες 0,8γρ 
Λιπαρά 0,1γρ  
Νάτριο  6 mgr. 
Βιταμίνες 
Θειαμίνη (Β1) 0,03mgr. 
Ριβοφλαβίνη (Β2) 0,03mgr. 
Βιταμίνη β6  0,06mgr. 
Βιταμίνη C 77 mgr. 
Μέταλλα  
Ασβέστιο 16mgr.  
Σίδηρος 0,4mgr. 
Φώσφορος  24mgr. 
Μαγνήσιο 10mgr. 
*Βάσει συστάσεων EFSA 2017 ενηλίκου ατόμου με ημερήσιες ενεργειακές ανάγκες 2000 Kcal/d 

Σχετικά με τον δημιουργό

Μαρία Αντίνου / Διαιτολόγος - Διατροφολόγος