Dr Plus - Diatrofi

Γενικά Διατροφή και Υγεία

10 τροφές για υγιή μαλλιά

10-trofes-gia-ygii-mallia

Η υγεία των μαλλιών μας είναι πολύ σημαντική και πολλές φορές αντικατοπτρίζει την συνολικότερη κατάσταση της υγείας μας. 

Δύο φορές το χρόνο παρατηρούμε απώλεια των μαλλιών μας κάτι το οποίο είναι φυσιολογικό και ονομάζεται εποχιακή τριχόπτωση. Όμως η απώλεια των μαλλιών καθ’όλη τη διάρκεια του χρόνου μπορεί να οφείλεται σε διάφορους άλλους παράγοντες όπως:

  • άγχος
  • ορμονικούς ή γενετικούς παράγοντες
  • διάφορες ασθένειες
  • διατροφή φτωχή σε θρεπτικά συστατικά και πλούσια σε επεξεργασμένα τρόφιμα

Η συσχέτιση της υγείας των μαλλιών με τη διατροφή έχει μελετηθεί αρκετά. Πλήθος ερευνών έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι η διατροφή και η κατάσταση των μαλλιών μας είναι πολύ στενα συνδεδεμένες.

Υπάρχουν κάποια θρεπτικά συστατικά που συμβάλλουν στην υγεία των μαλλιων και είναι οι πρωτείνες (αμινοξέα), ο σίδηρος, η βιταμίνη C,  βιταμίνες του συμπλέγματος Β, ο χαλκός ο ψευδάργυρος και το σελήνιο.

Επομένως, καλό θα ήταν για να εξασφαλίσουμε την υγεία των μαλλιών να καταναλώνουμε τρόφιμα πλούσια στα παραπάνω συστατικά.

Τρόφιμα πλούσια σε θρεπτικά συστατικά ωφέλιμα για τα μαλλικά

Όσπρια

Τα όσπρια είναι καλη πηγή πρωτεινών που συμβάλλουν στην δομή των μαλλιών.

Περιέχουν βιταμίνες του συμπλέγματος Β, σιδήρο, ψευδάργυρο και χαλκό. Τα παραπάνω συστατικά είναι απαραίτητα για την ανάπτυξη της τρίχας αλλά την προστασία των μαλλιών απο φθορές.

Ξηροί καρποί

Είναι πλούσιοι σε χαλκό, σελήνιο και σίδηρο που συμβάλλουν στη δομή και στην ελαστικότητα της τρίχας.

Δημητριακά ολικής άλεσης

Περιέχουν χαλκό και ψευδάργυρο ο οποίος έχει αναπλαστική δράση και συμβάλλει στη μείωση της τριχόπτωσης.

Επίσης, περιέ΄χουν βιταμίνες του συμπλέγματος Β που συμβάλλουν στην αντιμετώπιση της τριχόπτωσης και της ξηρότητας και παράλληλα είναι απαραίτητες για την ελαστικότητα του δέρματος.

Κρέας

Αποτελεί πολύ καλή πηγή πρωτείνων οι οποίες συμβάλλουν στη δομή της τρίχας.

Ακόμη είναι πηγή σιδήρου ο οποίος μεταφέρει το οξυγόνο βοηθάει στην αιμάτωση του τριχωτού της κεφαλής και κατά συνέπεια στην ανάπτυξη των μαλλιών.

Εσπεριδοειδή

Καλή πηγή βιταμίνης C, η οποία συμβάλλει στην απορρόφηση του σιδήρου.

Παράλληλα έχει αντιοξειδωτική δράση και συμβάλλει στο υγιές τριχωτό της κεφαλής και στη λάμψη των μαλλιών.

Τέλος, είναι απαραίτητη για τη σύνθεση κολαγόνου το οποίο είναι πολύ σημαντικό για τη δομή της τρίχας.

Πιπεριές

Οι πιπεριές είναι πλούσιες σε βιταμινη C και φυλλικό οξύ, συστατικά απαραίτητα για την απορρόφηση του σιδήρου.

Όπως αναφέραμε και παραπάνω η βιταμίνη C έχει αντιοξειδωτική δράση και είναι απαραίτητη για τη σύνθεση του κολαγόνου.  

Λιπαρά ψάρια

Τα λιπαρά ψάρια είναι πλούσια σε πρωτείνες και Ω3 λιπαρά οξέα.

Οι πρωτεΐνες βοηθούν στη δομή της τρίχας και τα ω3 λιπαρά οξέα συμβάλλουν στην λάμψη και την υγιή εμφάνιση της.

Αυγά

Πλούσια σε πρωτεινες και βιοτίνη που είναι πολύ σημαντικά συστατικά για τη δομή των μαλλιών.

Σπανάκι

Πολύ καλη πηγή σιδήρου, και βιταμίνης C.

Ο σίδηρος όπως αναφέραμε και παραπάνω συμβάλλει στην αιμάτωση του τριχωτού της κεφαλής και κατά συνέπεια στην ομαλή ανάπτυξη της τρίχας.

Η βιταμίνη C είναι απαραίτητη για την απορρόφηση του σιδήρου από τον οργανισμό, τη σύνθεση κολαγόνου ενώ παράλληλα έχει αντιοξειδωτική δράση.

Μπρόκολο

Είναι πολύ καλή πηγή βιταμίνης C, μιας βιταμίνης που όπως είδαμε έχει πολλάπλά οφέλη για την υγεία των μαλλιών. 

Συμπερασματικά μπορούμε να πούμε πως θέλουμε μια διατροφή πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, βιταμίνες και μέταλλα, η οποία εκτός από τα οφέλη στην υγεία των μαλλιών μας έχει και πολλαπλά οφέλη στην γενική διατήρηση της καλής υγείας.

Σχετικά με τον δημιουργό

Σπυριδούλα Γεωργαλή Διατροφολόγος-Διαιτολόγος

Γεννήθηκα το 1990 στην Αθήνα και μεγάλωσα στη περιοχή του Πειραιά. Το 2009 ξεκίνησα τις σπουδές στο Α.ΤΕΙ Κρήτης στο τμήμα Διατροφής-Διαιτολογίας οπου τις ολοκλήρωσα το 2014.

Έκανα την πρακτική μου άσκηση στο Γενικό Νοσοκομείο Πειραιά Τζάνειο κατά τη διάρκεια της οποίας εκπτώνησα και την πτυχιακή μου εργασία με θέμα «Συμμόρφωση εγκύων με τη Μεσογειακή διατροφή.

Έρευνα σε πληθυσμό της Αθήνας και σύγκριση με πληθυσμό Ηρακλείου Κρήτης». Το 2014 με την απόκτιση του πτυχίου μου ξεκίνησα να εργάζομαι σε φαρμακευτικό χώρο στο τμήμα των συμπληρωμάτων διατροφής.

Το 2017 ξεκίνησα να εργάζομαι ως διαιτολόγος σε γυμναστήριο στη περιοχή του Πειραιά και σε πολυχώρο διατροφής στη Καισαριάνη οπου συνεχίζω να εργάζομαι μέχρι και σήμερα και στους 2 τομείς.

Το έτος 2016-2017 παρaκολούθησα την εκπαίδευση του ΚΕΑΔΔ και απέκτησα εξειδίκευση στις διατροφικές διαταραχές και την παχυσαρκία ως Master Practitioner in eating disorders and obesity.

Σε όλη τη διάρκεια της πορείας μου ως διαιτολόγος ενημερώνομαι για τις τελευταιές οδηγείες σχετικά με τη διατροφή, παρακολουθώ συνέδρια, ημερίδες και εκπαιδευτικά σεμινάρια μεταξύ των οποίων ήταν και σεμινάριο πρώτων βοηθειών του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού.

Τέλος είμαι μέλος της Ένωσης Διαιτολόγων Διατροφολόγων Ελλάδος (ΕΔΔΕ).