Dr Plus - Diatrofi

Γενικά

«Εχω κράμπες, φταίει η διατροφή μου?»

Εχω κράμπες, φταίει η διατροφή μου

Κάποια στιγμή κατά τη διάρκεια της ζωής μας μπορεί να έχουμε αισθανθεί αυτό το τράβηγμα και τον πόνο στους μύες μας, η μυική κράμπα όπως λέγεται είναι ένας επώδυνος μυϊκός σπασμός. Ο μυς συσπάται ακούσια, απότομα και έντονα, με αποτέλεσμα να υπάρχει δυνατός πόνος. Ένας τρόπος για να σταματήσουμε την κράμπα είναι να τεντώσουμε τον μυ που συσπάστηκε. Η μυϊκή κράμπα μπορεί να συμβεί κατά τη διάρκεια της άσκησης ή κατά τη διάρκεια του ύπνου ή μετά από  μια απότομη κίνηση. Παρόλα αυτά η ακριβής αιτία για τις μυϊκές κράμπες δεν είναι γνωστή, μπορεί να οφείλεται σε πολλούς παράγοντες όπως ανεπαρκής παροχή αίματος σε ένα σημείο του σώματος ή συμπίεση των νεύρων, μπορεί να συμβεί είτε από κακή στάση σώματος είτε μετά την άσκηση, μετά από κάποια απότομη κίνηση και σε αρκετές άλλες περιπτώσεις. Επίσης η μυϊκή κράμπα μπορεί να οφείλεται και σε αφυδάτωση ή έλλειψη μετάλλων από τον οργανισμό.

Τα μέταλλα τα οποία σχετίζονται άμεσα  με την εμφάνιση της μυϊκής κράμπας είναι τα εξής το νάτριο, το μαγνήσιο, το ασβέστιο και το κάλιο.

Νάτριο:

Το νάτριο το χρειάζεται ο οργανισμός μας καθώς συμβάλλει στην ισορροπία των υγρών του σώματος, ενω σε συνδυασμό με άλλους ηλεκτρολύτες συμβάλει στη φυσιολογική σύσπαση των μυών και στη λειτουργία του νευρικού συστήματος. Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στην υψηλή κατανάλωση νατρίου καθώς έχει αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία.  Τροφές πλούσιες σε νάτριο

Μαγνήσιο:

Πολύ σημαντικό μέταλλο το οποίο έχει καθοριστικό ρόλο στη μυϊκή συστολή. Τροφές πλούσιες σε μαγνήσιο

Ασβέστιο:

Συμβάλλει στη σωστή λειτουργία των μυών και ιδιαίτερα των μυικών συσπάσεων (συμπεριλαμβανομένου και της σύσπασης της καρδιάς). Τροφές πλούσιες σε ασβέστιο

Κάλιο:

Το κάλιο συμβάλλει στη φυσιολογική λειτουργία του νευρικού και μυϊκού συστήματος. Τροφές πλούσιες σε κάλιο

Επιπλέον συμβουλές:

Είναι απαραίτητη η επαρκής ενυδάτωση ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες καθώς έχουμε αυξημένη απώλεια υγρών. Ακόμη κατα τη διάρκεια της άσκησης χρειάζεται  προσοχή ιδιαίτερα στην εκτέλεση των ασκήσεων, επίσης με την άσκηση δεν ξεχνάμε το ζέσταμα πριν και τις διατάσεις μετά την άσκηση. Προσόχη στη στάση του σώματος ιδιαίτερα σε όσους κάνουν καθιστική δουλειά ή είναι για πολλή ώρα στην ίδια στάση, συστήνονται και εδώ τα μικρά διαλείμματα για διατάσεις. Επίσης συστήνεται ο επαρκής ύπνος και η ξεκούραση.

Καταλήγουμε λοιπόν στο συμπέρασμα ότι για τις μυικές κράμπες η διατροφή μας και εδώ έχει σημαντικό ρόλο σε συνδιασμό βέβαια και με άλλους παράγοντες όπως είναι η άσκηση ή διάφορα νευρομυϊκά προβλήματα.

Σχετικά με τον δημιουργό

Σπυριδούλα Γεωργαλή Διατροφολόγος-Διαιτολόγος

Γεννήθηκα το 1990 στην Αθήνα και μεγάλωσα στη περιοχή του Πειραιά. Το 2009 ξεκίνησα τις σπουδές στο Α.ΤΕΙ Κρήτης στο τμήμα Διατροφής-Διαιτολογίας οπου τις ολοκλήρωσα το 2014.

Έκανα την πρακτική μου άσκηση στο Γενικό Νοσοκομείο Πειραιά Τζάνειο κατά τη διάρκεια της οποίας εκπτώνησα και την πτυχιακή μου εργασία με θέμα «Συμμόρφωση εγκύων με τη Μεσογειακή διατροφή.

Έρευνα σε πληθυσμό της Αθήνας και σύγκριση με πληθυσμό Ηρακλείου Κρήτης». Το 2014 με την απόκτιση του πτυχίου μου ξεκίνησα να εργάζομαι σε φαρμακευτικό χώρο στο τμήμα των συμπληρωμάτων διατροφής.

Το 2017 ξεκίνησα να εργάζομαι ως διαιτολόγος σε γυμναστήριο στη περιοχή του Πειραιά και σε πολυχώρο διατροφής στη Καισαριάνη οπου συνεχίζω να εργάζομαι μέχρι και σήμερα και στους 2 τομείς.

Το έτος 2016-2017 παρaκολούθησα την εκπαίδευση του ΚΕΑΔΔ και απέκτησα εξειδίκευση στις διατροφικές διαταραχές και την παχυσαρκία ως Master Practitioner in eating disorders and obesity.

Σε όλη τη διάρκεια της πορείας μου ως διαιτολόγος ενημερώνομαι για τις τελευταιές οδηγείες σχετικά με τη διατροφή, παρακολουθώ συνέδρια, ημερίδες και εκπαιδευτικά σεμινάρια μεταξύ των οποίων ήταν και σεμινάριο πρώτων βοηθειών του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού.

Τέλος είμαι μέλος της Ένωσης Διαιτολόγων Διατροφολόγων Ελλάδος (ΕΔΔΕ).