Dr Plus - Diatrofi

Γενικά

Κουράστηκα να είμαι κουρασμένος

Κούραση, κόπωση, έλλειψη ενέργειας: υπάρχουν πολλοί τρόποι για να περιγράψεις αυτές τις στιγμές όταν είσαι τόσο κουρασμένος που δεν μπορείς να κάνεις τίποτα.

Το καλό σενάριο είναι να επανέρχεσαι πλήρως μετά από την μεσημεριανή σιέστα ή έναν καλό βραδινό ύπνο. Αλλά στο συγκεκριμένο άρθρο θα ασχοληθούμε με το σενάριο που η κούραση επιμένει, συμβαίνει συχνά και διαρκεί πολύ. Αυτό ίσως να είναι σημάδι ότι κάτι πιο σοβαρό συμβαίνει.

Υπάρχουν πολλοί που θεωρούν ότι η κόπωση έρχεται μαζί με την ηλικία αλλά πραγματικά αυτό είναι κάτι που δεν οφείλουμε να αποδεχτούμε. Ο καθένας μπορεί να κουράζεται κάποιες φορές, επίσης ίσως η αντοχή μειώνεται με την ηλικία, ίσως να μην κινούμαστε τόσο γρήγορα ή να κουραζόμαστε πιο εύκολα ή να χρειαζόμαστε περισσότερα διαλλείματα αλλά ποτέ δεν πρέπει να είμαστε τόσο κουρασμένοι που να μας είναι εμπόδιο να απολαύσουμε έναν ενεργό τρόπο ζωής

Το αίσθημα της κόπωσης

Η κόπωση μπορεί να μας επηρεάσει με διάφορους τρόπους. Μπορεί να έχουμε  λιγότερη ενέργεια για έντονες δραστηριότητες ή  άσκηση. Μπορεί να έχουμε πρόβλημα συγκέντρωσης ή να παραμείνουμε σε εγρήγορση ή να θυμηθούμε “πράγματα”. Αυτό με τη σειρά του μας κάνει να θυμώνουμε εύκολα και ίσως σε βάθος χρόνου να μας κάνει να απομονωνόμαστε κοινωνικά.

Εάν η κόπωση εμφανιστεί ξαφνικά ή γίνεται πιο συχνή ή έντονη, μπορεί να σχετίζεται με πολλές ιατρικές παθήσεις ή αλλαγές στον τρόπο ζωής και στα επίπεδα του στρες. Μην παραλείψετε να ζητήσετε βοήθεια ή συμβουλές εάν έχετε κάποιο από τα παρακάτω συμπτώματα

Προειδοποιητικά σημάδια (μην τα αγνοήσεις)

  • Ξυπνάτε εξαντλημένοι, ακόμα και μετά από έναν καλό ύπνο
  • Δεν αισθάνεστε κινητοποιημένος ή όρεξη για να ξεκινήσετε τη μέρα
  • Αδυναμία να κάνετε δραστηριότητες που απολαμβάνετε
  • Ξαφνικές εξάρσεις εξάντλησης που φεύγουνε και ξαναέρχονται
  • Δυσκολία στην αναπνοή.

Πάρε δύναμη

  • Πιείτε ένα φλιτζάνι καφέ ή τσάι. Μια μικρή ποσότητα καφεΐνης μπορεί να σας τονώσει.
  • Περπάτημα. Μια βόλτα για 10- 15 λεπτά με τα πόδια, σε ρυθμό που αντέχεται βοηθά αρκετά
  • Ύπνος. Έστω και ένας ολιγόλεπτος μεσημεριανός ύπνος (σιέστα) περίπου 30 λεπτά (και όχι παραπάνω) έχουν δείξει μελέτες ότι έχει θετική επίδραση ανεβάζοντας τα επίπεδα ενέργειας για την υπόλοιπη ημέρα. Φρόντισε όμως να μην είναι αργά το απόγευμα γιατί μπορεί να διαταράξει τον νυχτερινό ύπνο.
  • Σταματήστε το αλκοόλ. Μπορεί πραγματικά να σας εκπλήξει το πόσο καλύτερα μπορεί να αισθάνεστε χωρίς ποτό

Μην παραλείψεις να κάνεις έναν ιατρικό έλεγχο  που μπορεί να εντοπίσει αίτια που προκαλούν κόπωση.

Δεν χρειάζεται να αποδεχτούμε την κούραση σαν κάτι φυσιολογικό και να επιτρέψουμε να γίνει εμπόδιο να απολαύσουμε έναν ενεργό τρόπο ζωής. Ποτέ μην υποτιμάτε τη δύναμη που έχουν οι επιλογές μας όσο αφορά αλλαγές στο τρόπο ζωής και την επίδραση τους στην υγεία και ευεξία μας συνολικά.

Σχετικά με τον δημιουργό

Μυρτώ-Μαρία Μυλωνά/ Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

Η Μυλωνά Μυρτώ –Μαρία γεννήθηκε στην Αθήνα το 1981 και αποφοίτησε από το τμήμα Διατροφής της Θεσσαλονίκης το 2003.
Από το 2005 διατηρεί ιδιωτικό γραφείο στο Χαϊδάρι και εργάζεται ως διατροφολόγος και σύμβουλος προσωπικής ανάπτυξης (Wellness Coach) βοηθώντας άτομα και ομάδες να πετύχουν αλλαγές στον τρόπο ζωής τους (Lifestyle Medicine), ώστε να γίνουν πιο υγιείς και πιο ευτυχισμένοι. Η προσέγγιση της είναι ολιστική και εστιάζει στους 7 τομής ευεξίας: Διατροφή, Άσκηση, Ενέργεια και Στρες, Βάρος, Πνευματική και Συναισθηματική Ευεξία, Υγεία, Ικανοποίηση Ζωής. Εργάζεται κάνοντας ατομικές και ομαδικές συνεδρίες. Θεωρεί το επάγγελμά της συναρπαστικό, γιατί έχει την ευλογία να παρακολουθεί την πρόοδο, την αλλαγή και το ταξίδι μεταμόρφωσης των ανθρώπων και μέσα από αυτό και την ευγνωμοσύνη που δέχεται, την ωθεί να εξελίσσεται και η ίδια.
Πάθος της η συνεχής προσωπική εξέλιξη και για αυτό η εκπαίδευση είναι μια διαδικασία που μέσα στα χρόνια δεν έχει σταματήσει. Το 2007 παρακολούθησε τέσσερις κύκλους σεμιναρίων ψυχολογίας για την παχυσαρκία και για τις διατροφικές διαταραχές στο Λονδίνο (National Center for Eating Disorders). Επίσης υπήρξε για ενάμισι χρόνο ενεργά διαιτολόγος στην Μονάδα Εφηβικής Υγείας του νοσοκομείου Παίδων Αγλαΐα Κυριακού και έκτοτε παραμένει επιστημονικός συνεργάτης.
Έχει συμμετάσχει στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα “COSI”, το οποίο είναι ένα ερευνητικό πρόγραμμα σχετικά με τη συχνότητα της παιδικής παχυσαρκίας και διεξήχθη από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (WHO)
Έχει ολοκληρώσει την εκπαίδευση European Institute of Nutritional Medicine (EINuM) και μπορεί να διαχειριστεί χρόνια προβλήματα υγείας, χρησιμοποιώντας την προσέγγιση των μεταβολομικών εξετάσεων και της διατροφικής ιατρικής. Έχει πιστοποιηθεί να αξιολογεί μεταβολομικές εξετάσεις και να χορηγεί κατάλληλη αγωγή συμπληρωμάτων διατροφής καθώς και εξειδικευμένη διατροφή.
Έχει ολοκληρώσει σπουδές στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών στο τμήμα της προσωπικής συμβουλευτικής , Life Coaching, και αυτό μόνο σαν εισαγωγή γιατί το βασικό πτυχίο στο χώρο του Coaching, το οποίο είναι και μια από τις πιο απαιτητικές εκπαιδεύσεις Coaching στο κόσμο, είναι από τον ACSM (American College of Sports Medicine). Οι Wellcoaches της απένειμαν τον τίτλο του Certified Health and Wellness Coach και πιστοποιούν την καταλληλότητα της για την διαχείριση ατόμων που θέλουν να κάνουν αλλαγές στα 7 πεδία ευεξίας.
Επειδή όλα είναι θέμα επικοινωνίας για να διευρύνει και να κατανοήσει καλύτερα τα περιστατικά που αναλαμβάνει, έχει εκπαιδευτεί σε τεχνικές του NLP (νευρογλωσσικό προγραμματισμό). Τέλος, είναι πιστοποιημένη μέντορας του ινστιτούτου HeartMath, εκπαιδεύει και κάνει πρακτική τεχνικές, που είναι ίσως οι πλέον αποδεδειγμένα αποτελεσματικές στη διαχείριση του άγχους – στρες.
Είναι περήφανο μέλος του πανελλήνιου συλλόγου Διαιτολόγων - Διατροφολόγων Ελλάδος, μέλος του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Διατροφικής Ιατρικής (EINuM), μέλος του επιστημονικού κέντρου μελισσοθεραπείας Ελλάδος, του Ινστιτούτου Διατροφικών Μελετών Ελλάδος (ΙΔΜΕ) και του HeartMath institute.
Επίσης είναι επίσημη εκπαιδεύτρια του ΚΕΑΔΔ (Κέντρο Αντιμετώπισης Διατροφικών Διαταραχών)
Είναι παντρεμένη και ζει με τον άντρα της, δυο παιδιά, τον σκύλο και τη γάτα της προσπαθώντας να ζει με πάθος & έμπνευση την κάθε ημέρα, κάνοντας καθημερινή πράξη αυτά που διδάσκει.
Additional Info
Διεύθυνση: Αγωνιστών Στρατοπέδου 39
Περιοχή: Χαϊδάρι
ΤΚ:
Τηλέφωνο: 2105322383
Κινητό: 6974735376
Email: mylona.myrto@gmail.com
Ιστοσελίδα: