Γενικά

Στυτική δυσλειτουργία

Η στυτική δυσλειτουργία είναι μία διαταραχή που εμφανίζεται όλο και συχνότερα και επηρεάζει σημαντικά την ποιότητα ζωής πολλών ανδρών.

Σύμφωνα με μελέτη που έγινε στις ΗΠΑ την δεκαετία του 1990 το 52% των ανδρών ηλικίας από 40 – 70 ετών παρουσίαζε από ελαφριά έως βαριά στυτική δυσλειτουργία.  Ο αριθμός των κρουσμάτων παγκοσμίως αυξάνει και σύμφωνα με τις προβλέψεις τα περιστατικά αναμένεται να υπερδιπλασιαστούν, αγγίζοντας τα 322.000.000 το έτος 2025.

Το πέος είναι ένα όργανο που για να αποκτήσει σκληρή στύση θα πρέπει να γεμίσει με αίμα και αυτό το αίμα να διατηρηθεί μέσα στα σηραγγώδη σώματα του πέους για όσο διάστημα διαρκεί η σεξουαλική επαφή.

Τα αίτια μπορούν να ταξινομηθούν σε οργανικά, ψυχογενή και μεικτά.  Συχνότερα και πιο σημαντικά είναι τα προβλήματα αγγείωσης του πέους.  Βλάβες στα νεύρα, στις αρτηρίες, στους μαλακούς μύες και στους ινώδεις ιστούς, οι οποίες είναι συχνά αποτέλεσμα κάποιου νοσήματος, είναι η πιο κοινή αιτία για την εμφάνιση στυτικής δυσλειτουργίας.

Οι επιλογές που σχετίζονται με τον τρόπο ζωής (κάπνισμα, κατάχρηση αλκοόλ, παχυσαρκία, απουσία φυσικής άσκησης) και συμβάλουν στην εμφάνιση των καρδιαγγειακών προβλημάτων, αυξάνουν επίσης τον κίνδυνο της στυτικής δυσλειτουργίας.

Όταν υπάρχουν εκούσιες στύσεις κατά την διάρκεια του ύπνου το πιο πιθανό είναι να οφείλεται σε ψυχολογικούς παράγοντες (δεν είναι απόλυτα αξιόπιστο, γιατί οι επιστήμονες δεν έχουν σταθμίσει τα σχετικά τεστ).

Φυσικοί τρόποι αντιμετώπισης της στυτικής δυσλειτουργίας είναι :

1. Περπάτημα : Έρευνα του Harvard έδειξε ότι μισή ώρα περπάτημα την ημέρα χαμηλώνει κατά 41% το ρίσκο να πάθει κάποιος στυτική δυσλειτουργία.  Άλλη έρευνα έδειξε ότι άσκηση μέτριας έντασης μπορεί να επαναφέρει την στυτική λειτουργία σε μεσήλικες παχύσαρκους άνδρες.

  1. Διατροφή : Στη Μασαχουσέτη μελέτη για τη γήρανση των ανδρών, η κατανάλωση μιας διατροφής πλούσιας σε φυσικά τρόφιμα, όπως τα φρούτα, τα λαχανικά, τα δημητριακά ολικής αλέσεως και τα ψάρια – με λιγότερα κόκκινα και επεξεργασμένα κρέατα – μείωσαν την πιθανότητα εμφάνισης στυτικής δυσλειτουργίας. Μια άλλη εκδοχή είναι ότι χρόνια ανεπάρκεια στη βιταμίνη Β12 μπορεί να συμβάλει στη στυτική δυσλειτουργία.
  2. Δώστε προσοχή στην αγγειακή σας υγεία. Η υψηλή πίεση του αίματος, το υψηλό σάκχαρο, η υψηλή χοληστερόλη και τα υψηλά τριγλυκερίδια μπορούν να βλάψουν όλες τις αρτηρίες στην καρδιά (προκαλώντας καρδιακή προσβολή), στον εγκέφαλο (προκαλώντας εγκεφαλικό επεισόδιο) και ακολούθως στο πέος (προκαλώντας Σ.Δ.). Τα χαμηλά επίπεδα HDL (καλής) χοληστερόλης και η επέκταση της μέσης συμβάλλουν επίσης. Ελέγξτε με το γιατρό σας εάν το αγγειακό σας σύστημα – και επομένως η καρδιά, ο εγκέφαλος και το πέος σας – είναι σε καλή κατάσταση ή χρειάζεται να συντονιστείτε με τις αλλαγές του τρόπου ζωής και, εάν είναι απαραίτητο, με φάρμακα.
  3. Το μέγεθος μετράει, οπότε φροντίστε να παραμείνετε λεπτοί. Μείωση της διαμέτρου της μέσης είναι μια καλή άμυνα – ένας άνδρας με μια μέση των 110 εκ. είναι 50% πιο πιθανό να έχει ΣΔ από έναν με μέση 90 εκ.. Η απώλεια βάρους μπορεί να βοηθήσει στην καταπολέμηση της στυτικής δυσλειτουργίας, έτσι ώστε έχοντας ένα υγιές βάρος και παραμένοντας σε αυτό είναι μια άλλη καλή στρατηγική για την αποφυγή ή την θεραπεία της ΣΔ. Η παχυσαρκία αυξάνει τους κινδύνους για αγγειακές παθήσεις και διαβήτη, δύο κύριες αιτίες που προκαλούν ΣΔ. To υπερβολικό λίπος παρεμποδίζει αρκετές ορμόνες που επίσης μπορεί να είναι μέρος του προβλήματος.
  4. Ασκήστε τους μύες σας, αλλά δεν μιλάμε για τους δικεφάλους σας. Ένα ισχυρό πυελικό έδαφος βοηθάει στην μη απομάκρυνση του αίματος από το πέος πιέζοντας μια φλέβα κλειδί. Σε μια δοκιμή που έγινε στην Βρετανία, τρεις μήνες με δυο φορές την ημέρα ασκήσεις Kegel (που ενισχύουν αυτούς τους μύες) σε συνδυασμό με βιοανάδραση και αλλαγή στον τρόπο ζωής – διακοπή του καπνίσματος, απώλεια βάρους, περιορισμό του αλκοόλ – λειτούργησαν πολύ καλύτερα από τις αλλαγές μόνο στον τρόπο ζωής.

Η ρεφλεξολογία έχει δείξει πολύ καλά αποτελέσματα όσον αφορά στην ΣΔ ακόμα και από την πρώτη φορά, γιατί μπορεί να εστιάσει στην ενεργοποίηση του πυελικού εδάφους.

Συμβουλευτείτε έναν διατροφολόγο όσον αφορά στην σωστή διατροφή και έναν γυμναστή για ένα σωστό πρόγραμμα που ενδυναμώνει το πυελικό έδαφος (περιοχή της λεκάνης).

 

Πηγές :
Υγεία News
Harvard University

Σχετικά με τον δημιουργό

Γεωργία Παπαδημητρίου Νευρο-ρεφλεξολόγος

H Γεωργία Παπαδημητρίου ξεκίνησε την επαγγελματική της καριέρα στην Δ/νση Προσωπικού σε πολυεθνική εταιρεία. Μέσα από την εργασιακή της εμπειρία και δουλεύοντας ταυτόχρονα πάνω στο κομμάτι της αυτογνωσίας, σύντομα την κέρδισε το ενδιαφέρον για τον άνθρωπο και την ισορροπία του.
Σπούδασε ρεφλεξολογία και ολιστική μάλαξη στην σχολή Natural Health Science. Στην συνέχεια απέκτησε μεταπτυχιακό στην νεύρο-ρεφλεξολογία και δια χειρός νεύρο-θεραπεία από την σχολή MNT – NR International Belgium.
Διδάχθηκε ιστορία, φιλοσοφία και αξίες της yoga δίπλα στον yogacharia Αριστείδη Σκληρό, ταυτόχρονα με την 1η και 2η σειρά asanas και πραναγιάμα, ενώ κατέχει τον 3ο βαθμό Usui Reiki.
Στην συνέχεια παρακολούθησε το πρόγραμμα Master Practitioner on Eating Disorders.
Από τον Ιούνιο του 2011 έως τον Σεπτέμβριο του 2012 εργάστηκε εθελοντικά στο Ιατρείο Πόνου του Αρεταίειου νοσοκομείου προσφέροντας ρεφλεξολογία σε χρόνιου πόνου ασθενείς.
Συνεχώς προσφέρει εθελοντικά, τις υπηρεσίες της σε μαραθωνίους (κλασσικό – υπέρ-μαραθώνιο κλπ) για την αποκατάσταση αθλητών.
Εμπλουτίζει συνεχώς τις γνώσεις της διαβάζοντας και παρακολουθώντας μαθήματα διαφορετικών τεχνικών ρεφλεξολογίας και ανάτριψης.
Ενδιαφέροντά της ο ανθρώπινος εγκέφαλος και η συσχέτισή του με το έντερο, η αντίδραση των οργάνων του σώματος σε σχέση με την ψυχολογία του ανθρώπου, διατροφή και ψυχολογία.
Γεωργία Παπαδημητρίου
Ρεφλεξολόγος – ΜΝΤ / NR
Αγία Φιλοθέη Αμαρουσίου
κιν. : 6977 80 60 45