Πεπτικό

Η κατακράτηση νερού , πρηξίματα… σας λέει «κάτι»; Βρείτε τρόπους να απαλλαγείτε!

Η κατακράτηση νερού συμβαίνει όταν η περίσσεια υγρών συσσωρεύεται στο εσωτερικό του σώματος. Η κατακράτηση υγρών συμβαίνει στο κυκλοφορικό σύστημα ή στους ιστούς και τις κοιλότητες προκαλώντας ορισμένες φορές οίδημα στα χέρια, στα πόδια και στους αστραγάλους.

Περιπτώσεις στις οποίες συμβαίνει  και οι αιτίες είναι πολλές. Παραδείγματα  είναι η εγκυμοσύνη, η έμμηνος  ρύση για τις γυναίκες ή και πολλοί άλλοι ορμονικοί  λόγοι όπως π.χ δυσλειτουργία του θυρεοειδούς αδένα. Η κατάσταση χειροτερεύει σε  άτομα που είναι σωματικά ανενεργά, καθιστική δουλειά, ορθοστασία, μεγάλες πτήσεις κτλ

Ωστόσο, η κατακράτηση νερού μπορεί επίσης να είναι σύμπτωμα σοβαρής ιατρικής κατάστασης όπως η νεφρική νόσο ή η καρδιακή ανεπάρκεια. Εάν έχετε ξαφνική ή σοβαρή κατακράτηση νερού, αναζητήστε αμέσως ιατρική βοήθεια.

Αλλά σε περιπτώσεις όπου το πρήξιμο είναι ήπιο και δεν υπάρχει υποκείμενη κατάσταση υγείας, μπορεί να είστε σε θέση να μειώσετε την κατακράτηση νερού:

  • Μειώνοντας την κατανάλωση αλατιού

Το νάτριο μπορεί να δεσμεύσει το νερό στο σώμα συνεπώς η μείωση της πρόσληψης αλατιού μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της κατακράτησης νερού. Προσοχή!!! Το αλάτι είναι συστατικό πολλών τροφών και δεν εννοούμε μόνο το επιτραπέζιο αλάτι που είναι πολύ σημαντικό για όλους να αντικατασταθεί από μη ραφιναρισμένο θαλασσινό φυσικό αλάτι.

  • Αυξήστε τη πρόσληψη μαγνησίου

Το μαγνήσιο έχει αποδειχθεί ότι είναι αποτελεσματικό στη μείωση της κατακράτησης νερού για γυναίκες με προεμμηνορροϊκά συμπτώματα.

  • Αυξήστε τη κατανάλωση B6

Ακόμη και η βιταμίνη Β6 έχει αποδειχθεί ότι είναι αποτελεσματικό στη μείωση της κατακράτησης νερού, τουλάχιστον για γυναίκες με προεμμηνορροϊκά συμπτώματα.

  • Καταναλώνετε τρόφιμα πλούσια σε κάλιο

Το κάλιο μπορεί να μειώσει την κατακράτηση νερού αυξάνοντας την παραγωγή ούρων και μειώνοντας την ποσότητα νατρίου στο σώμα. (Είναι το ισοζύγιο κάλιο – νάτριο)

  • Δοκιμάστε να φάτε πικραλίδα ή αλλιώς ταραξάκο

Η πικραλίδα μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της κατακράτησης νερού, ειδικά όταν καταναλώνεται ως έγχυμα (ρόφημα).

  • Αποφύγετε την κατανάλωση ραφιναρισμένων υδατανθράκων

Η κατανάλωση ραφιναρισμένων υδατανθράκων μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα ινσουλίνης στο σώμα. Η ινσουλίνη αυξάνει την επανα-απορρόφηση του νατρίου στα νεφρά, με αποτέλεσμα την αύξηση του όγκου των υγρών.

Άλλες περιπτώσεις στις οποίες ενδεχομένως θα μπορούσε να επιτευχθεί η μείωση της κατακράτησης νερού, είναι:

  • Δραστηριότητα: το περπάτημα και η κίνηση μπορεί να είναι αποτελεσματικά στη μείωση της συσσώρευσης υγρών σε μερικές περιοχές, όπως τα κάτω άκρα. Ανυψώνοντας τα πόδια σας μπορεί επίσης να βοηθήσει.
  • Πίνετε περισσότερο νερό: η αύξηση της πρόσληψης νερού μπορεί παραδόξως να μειώσει την κατακράτηση νερού.
  • Τσουκνίδα, μαϊντανός,σκόρδο, μάραθος,ιβίσκος: αυτά τα βότανα έχουν τη φήμη τους ως διουρητικά.
  • Χυμός Cranberry: έχει ισχυριστεί ότι ο χυμός των μούρων μπορεί να έχει διουρητικά αποτελέσματα.

Βιβλιογραφία:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2957126

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/6823962

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9861593

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2067759

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25276694

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21371638

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16950583

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19678785

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21629870

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17686957

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24723963

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11849841

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23150077

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11697022

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25162032

Σχετικά με τον δημιουργό

Μυρτώ-Μαρία Μυλωνά/ Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

Η Μυλωνά Μυρτώ –Μαρία γεννήθηκε στην Αθήνα το 1981 και αποφοίτησε από το τμήμα Διατροφής της Θεσσαλονίκης το 2003.
Από το 2005 διατηρεί ιδιωτικό γραφείο στο Χαϊδάρι και εργάζεται ως διατροφολόγος και σύμβουλος προσωπικής ανάπτυξης (Wellness Coach) βοηθώντας άτομα και ομάδες να πετύχουν αλλαγές στον τρόπο ζωής τους (Lifestyle Medicine), ώστε να γίνουν πιο υγιείς και πιο ευτυχισμένοι. Η προσέγγιση της είναι ολιστική και εστιάζει στους 7 τομής ευεξίας: Διατροφή, Άσκηση, Ενέργεια και Στρες, Βάρος, Πνευματική και Συναισθηματική Ευεξία, Υγεία, Ικανοποίηση Ζωής. Εργάζεται κάνοντας ατομικές και ομαδικές συνεδρίες. Θεωρεί το επάγγελμά της συναρπαστικό, γιατί έχει την ευλογία να παρακολουθεί την πρόοδο, την αλλαγή και το ταξίδι μεταμόρφωσης των ανθρώπων και μέσα από αυτό και την ευγνωμοσύνη που δέχεται, την ωθεί να εξελίσσεται και η ίδια.
Πάθος της η συνεχής προσωπική εξέλιξη και για αυτό η εκπαίδευση είναι μια διαδικασία που μέσα στα χρόνια δεν έχει σταματήσει. Το 2007 παρακολούθησε τέσσερις κύκλους σεμιναρίων ψυχολογίας για την παχυσαρκία και για τις διατροφικές διαταραχές στο Λονδίνο (National Center for Eating Disorders). Επίσης υπήρξε για ενάμισι χρόνο ενεργά διαιτολόγος στην Μονάδα Εφηβικής Υγείας του νοσοκομείου Παίδων Αγλαΐα Κυριακού και έκτοτε παραμένει επιστημονικός συνεργάτης.
Έχει συμμετάσχει στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα “COSI”, το οποίο είναι ένα ερευνητικό πρόγραμμα σχετικά με τη συχνότητα της παιδικής παχυσαρκίας και διεξήχθη από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (WHO)
Έχει ολοκληρώσει την εκπαίδευση European Institute of Nutritional Medicine (EINuM) και μπορεί να διαχειριστεί χρόνια προβλήματα υγείας, χρησιμοποιώντας την προσέγγιση των μεταβολομικών εξετάσεων και της διατροφικής ιατρικής. Έχει πιστοποιηθεί να αξιολογεί μεταβολομικές εξετάσεις και να χορηγεί κατάλληλη αγωγή συμπληρωμάτων διατροφής καθώς και εξειδικευμένη διατροφή.
Έχει ολοκληρώσει σπουδές στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών στο τμήμα της προσωπικής συμβουλευτικής , Life Coaching, και αυτό μόνο σαν εισαγωγή γιατί το βασικό πτυχίο στο χώρο του Coaching, το οποίο είναι και μια από τις πιο απαιτητικές εκπαιδεύσεις Coaching στο κόσμο, είναι από τον ACSM (American College of Sports Medicine). Οι Wellcoaches της απένειμαν τον τίτλο του Certified Health and Wellness Coach και πιστοποιούν την καταλληλότητα της για την διαχείριση ατόμων που θέλουν να κάνουν αλλαγές στα 7 πεδία ευεξίας.
Επειδή όλα είναι θέμα επικοινωνίας για να διευρύνει και να κατανοήσει καλύτερα τα περιστατικά που αναλαμβάνει, έχει εκπαιδευτεί σε τεχνικές του NLP (νευρογλωσσικό προγραμματισμό). Τέλος, είναι πιστοποιημένη μέντορας του ινστιτούτου HeartMath, εκπαιδεύει και κάνει πρακτική τεχνικές, που είναι ίσως οι πλέον αποδεδειγμένα αποτελεσματικές στη διαχείριση του άγχους – στρες.
Είναι περήφανο μέλος του πανελλήνιου συλλόγου Διαιτολόγων - Διατροφολόγων Ελλάδος, μέλος του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Διατροφικής Ιατρικής (EINuM), μέλος του επιστημονικού κέντρου μελισσοθεραπείας Ελλάδος, του Ινστιτούτου Διατροφικών Μελετών Ελλάδος (ΙΔΜΕ) και του HeartMath institute.
Επίσης είναι επίσημη εκπαιδεύτρια του ΚΕΑΔΔ (Κέντρο Αντιμετώπισης Διατροφικών Διαταραχών)
Είναι παντρεμένη και ζει με τον άντρα της, δυο παιδιά, τον σκύλο και τη γάτα της προσπαθώντας να ζει με πάθος & έμπνευση την κάθε ημέρα, κάνοντας καθημερινή πράξη αυτά που διδάσκει.
Additional Info
Διεύθυνση: Αγωνιστών Στρατοπέδου 39
Περιοχή: Χαϊδάρι
ΤΚ:
Τηλέφωνο: 2105322383
Κινητό: 6974735376
Email: mylona.myrto@gmail.com
Ιστοσελίδα: