Dr Plus - Diatrofi

Διατροφή και Υγεία Πεπτικό

Ποιές τροφές είναι πλούσιες σε προβιοτικά

trofes-plousies-se-proviotika

Τα προβιοτικά είναι ζωντανά βακτήρια και ζυμομύκητες, τα οποία ονομάζονται ‘’καλοί’’ μικροοργανισμοί επειδή ωφελούν τον οργανισμό και ειδικά το πεπτικό μας σύστημα.

Xρησιμοποιούνται σε μια προσπάθεια να επηρεαστεί  θετικά το ισοζύγιο και η ισορροπία στη μικρoβιακή χλωρίδα. Η υιοθέτηση υγιεινών συνηθειών  μέσω  ισορροπημένης διατροφής πλούσιας σε φυτικές ίνες βοηθά στη διατήρηση του αριθμού των καλών βακτηρίων στον οργανισμό μας.

Τα τρόφιμα που περιέχουν προβιοτικά ενισχύουν τη δουλειά των «καλών» βακτηρίων που υπάρχουν ήδη στο έντερό μας καθώς βοηθούν την ανάπτυξη αυτών.

Οποιαδήποτε μείωση του πληθυσμού των «καλών» βακτηρίων, όπως για παράδειγμα μετά από λήψη αντιβιοτικών διαταράσσει την ομαλή λειτουργία του πεπτικού μας συστήματος.

Τα προβιοτικά ζουν κυρίως στο έντερο και στο ουροποιητικό σύστημα, στο στόμα, αλλά και στους πνεύμονες.

Οι μέχρι τώρα διαθεσιμες μελέτες, μας δείχνουν οτι τα προβιοτικά συμβάλλουν στην πρόληψη και την θεραπεία πολλών ασθενειών. Μερικές από τις καταστάσεις που μπορεί να βοηθήσουν είναι:

  • διάρροια ή δυσκοιλιότητα
  • φλεγμονώδη νόσο του εντέρου (ελκώδη κολίτιδα και νόσος του Crohn)
  • χρόνια φλεγμονή του στομάχου και των ελκών που προκαλούνται από το ελικοβακτηρίδιο του πυλωρού
  • σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου αλλά και σε λοιμώξεις του ουροποιητικού συστήματος

Μπορώ να πάρω ή να φάω κάτι για να αυξήσω τα προβιοτικά (καλά μικρόβια) στο σώμα μου;

Μπορείτε να αυξήσετε την ποσότητα των καλών βακτήριων μέσω τροφών, ποτών και συμπληρωμάτων!

Τροφές που είναι πλούσιες σε προβιοτικά είναι πολλά ζυμωμένα τρόφιμα όπως:

  • Γιαούρτι
  • Διάφορα τουρσιά (ξινολάχανο,πίκλες κ.α.)
  • kombucha (ζυμωμένο ρόφημα)
  • tempeh (υποκατάστατο κρέατος, φασόλια σόγιας που έχουν υποστεί ζύμωση)
  • Μαλακά ωριμασμένα τυριά
  • Κεφίρ και αριάνι
  • Ψωμιά με μαγιά και εμπλουτισμένα
  • Μίσο (πάστα από  ζύμωση της σόγιας με ειδικούς μύκητες)
  • Ελιές
  • Κimchi (κορεάτικο τουρσί)

Εκτός από τα τρόφιμα, μπορείτε να προσθέσετε προβιοτικά στη διατροφή σας μέσω συμπληρωμάτων διατροφής, όπου αυτό κρίνεται απαραίτητο.

Συμβουλευτείτε πάντα τον γιατρό ή τον διατροφολόγο σας!

Σχετικά με τον δημιουργό

Σοφία Καρασαββίδου Διαιτολόγος/Διατροφολόγος