Dr Plus - Diatrofi

Αισθητική

Διατροφή για … μαύρισμα

diatrofi-gia-mavrisma

Γνωρίζετε ότι η διατροφή μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο τόσο στην αντηλιακή προστασία όσο και στην προστασία από τον καρκίνο του δέρματος;

Oi τροφές πλούσιες σε αντιοξειδωτικές ουσίες, έχουν την ιδιότητα να απομακρύνουν από τον οργανισμό τις ελεύθερες ρίζες και να ενισχύουν την ανάπλαση του δέρματος, όπως οι βιταμίνες A, Β, E και C.

Πιo συγκεκριμένα

Bιταμίνη Α (β- καροτένιο)

Eνισχύει την ελαστικότητα του δέρματος. H έλλειψή της προκαλεί ξηροδερμία και ευερεθιστότητα στο δέρμα.

Το συκώτι, ο κρόκος του αυγού, το σπανάκι, η ντομάτα, η πατάτα, το καρότο, το μπρόκολο και το πεπόνι είναι τροφές πλούσιες σε βιτατίνη Α.

Σύμπλεγμα βιταμινών Β

Βοηθά στην εξισορρόπηση του σμήγματος και τη λίπανση της επιδερμίδας. Η Β5 είναι αυτή που προσφέρει ενυδάτωση στον οργανισμό.

Αναζητήστε τις στους ξηρούς καρπούς, τα πουλερικά, τα ψάρια, τα αυγά, τα λαχανικά, το γιαούρτι, τα ζυμαρικά και τα δημητριακά.

Παράλληλα, καλό θα ήταν να αποφύγετε τον καφέ και το τσάι, γιατί μειώνουν την αποτελεσματικότητά τους.

Βιταμίνη C

Συμβάλλει στη διατήρηση της σφριγηλότητας και του κολλαγόνου της επιδερμίδας και συντελεί στην γρήγορη επούλωση των εγκαυμάτων από τον ήλιο.

Πορτοκάλια, μανταρίνια, λεμόνια, φράουλες, πιπεριές, μπρόκολο και σπανάκι είναι πλούσια σε βιταμίνη C.

Βιταμίνη Ε

Ενισχύει το μαύρισμα και προλαμβάνει τη γήρανση του δέρματος. Η έλλειψή της προκαλεί αφυδάτωση, ξηρότητα, ραγάδες κι αυξανει τον κίνδυνο για καρκίνο του δέρματος.

Θα την βρείτε στον σολομό, τα όσπρια, το ελαιόλαδο, το σησαμέλαιο και τα αμύγδαλα.

Ψευδάργυρος και σελήνιο

Εκτός από τις παραπάνω βιταμίνες, στο μαύρισμα βοηθούν ο ψευδάργυρος και το σελήνιο.

Διατηρούν το κολλαγόνο και την ελαστίνη του δέρματος, μειώνοντας παράλληλα την καταστροφική επίδραση της υπεριώδους ακτινοβολίας στο δέρμα. Για να χαρείτε τα οφέλη τους, καταναλώστε γαρίδιες, μύδια, χταπόδι, κοτόπουλο, κάσιους, ρύζι και καρύδια.

Επιπλέον, μπορείτε να καταναλώνετε πολυακόρεστα λιπαρά οξέα, όπως ηλιέλαιο, σαρδέλες και λαχανικά. Ρυθμίζουν τη δομή, τη ρευστότητα, την ευλυγισία και τη λειτουργικόττηα των κυτταρικών μεμβρανών, και τη βιοσύνθεση των λιπιδίων της κεράτινης στιβάδας του δέρματος.

Τέλος, φροντίστε την ενυδάτωση της επιδερμίδας σας, γιατί η μειωμένη πρόσληψη υγρών σε συνδιασμό με την αύξηση της θερμοκρασίας από την έκθεση στον ήλιο, μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρά δερματικά εγκαύματα.

Γι’ αυτό, αυξάνουμε την κατανάλωση υγρών, όχι αλκοόλ, καταναλώνουμε τροφές πλούσιες σε νερό (φρούτα, λαχανικά και γιαούρτι), τρώμε αλμυρά σνακ για να αναπληρώνουμε τους ηλεκτρολύτες που χάνονται με τον ιδρώτα και αποφεύγουμε λιπαρές τροφές.

Σχετικά με τον δημιουργό

Διατροφή | Υγεία & Ευεξία