Άσκηση

ΤΟ ΑΚΙΝΗΤΟ ΚΙΝΗΤΟ

Γράφτηκε απο Λίνα Μουστρή

 Είσαι ένα δημιούργημα φτιαγμένο να κινείται, αλλιώς χαλάει.

Η στιγμή που το συνειδητοποίησα έχει για κάποιο λόγο χαραχτεί βαθιά στη μνήμη μου και έχει επηρεάσει τη φιλοσοφία μου και τον τρόπο που βιώνω την καθημερινότητά μου και αντιμετωπίζω την υγεία μου. Ήταν σε ένα εργαστήρι φυσιοθεραπείας όταν ήμουν φοιτήτρια στο ΤΕΦΑΑ στο οποίο  ο καθηγητής εξηγώντας τη λειτουργία της άρθρωσης του γονάτου έκανε σαφές ότι προϋπόθεση για να λιπανθεί η συγκεκριμένη άρθρωση και να παραμείνει υγιής είναι η κίνηση. Αλλιώς σταδιακά εκφυλίζεται ,γίνεται δύσκαμπτη και δυσλειτουργική ,δηλαδή πολύ απλά χαλάει. Και φυσικά αυτό ισχύει για όλο το σώμα. Δηλαδή προκειμένου να παραμείνει υγιές, το ανθρώπινο σώμα και όχι μόνο, πρέπει να κινείται!

Είσαι με λίγα λόγια μια κατασκευή φτιαγμένη να κινείται,  ένα κινητό, μόνο που ο τρόπος ζωής  ειδικά στις πόλεις, η καθιστική εργασία, η έλλειψη ελεύθερου χρόνου ,οι κάθε είδους υποχρεώσεις μειώνουν ή σχεδόν εκμηδενίζουν τη φυσική δραστηριότητα με αποτέλεσμα να καταλήγεις ένα ακίνητο κινητό.

Είμαι σίγουρη πως για τα παραπάνω μέσες-άκρες έχεις ξανακούσει και πως ενδεχομένως έχεις προσπαθήσει να εντάξεις την άσκηση στη ζωή σου αλλά μετά από λίγο τα παράτησες. Πιστεύω πως και τώρα  θέλεις να ξεκινήσεις να γυμνάζεσαι για όλους τους λόγους .Γιατί πήρες κιλά, γιατί στο είπε ο γιατρός ,γιατί θέλεις να φτιάξεις τη φυσική σου κατάσταση, γιατί πονάει η μέση σου γιατί θέλεις να έχεις ωραίο σώμα. Έχεις δοκιμάσει και στο παρελθόν να ακολουθήσεις κάποιο πρόγραμμα άθλησης αλλά μετά από ένα χρονικό διάστημα εγκατέλειψες. Όπως τόσοι άλλοι μαζί με σένα. Πράγμα που γνωρίζουν πολύ καλά τα γυμναστήρια γι’ αυτό και κάνουν τρελές προσφορές ειδικά κάθε Σεπτέμβριο ή Ιανουάριο που ξέρουν ότι έβαλες κιλά. Ξέρουν ότι θα πας και θα σταματήσεις αφού τους έχεις ακουμπήσει τα ωραία σου χρήματα. Αλλά μήπως ήρθε η ώρα να βάλεις μια για πάντα την άθληση και την κίνηση στη ζωή σου; Μιλώντας από τη θέση της γυμνάστριας αλλά και της απλής αθλούμενης, θέλω να σου δώσω μερικές συμβουλές που έχω αποκομίσει από την προσωπική μου εμπειρία και που πιστεύω ότι μπορούν να σε βοηθήσουν να ξεκινήσεις και αυτή τη φορά να μη σταματήσεις ποτέ.

  • Καταρχήν, διάλεξε μια δραστηριότητα που σου αρέσει. Οι επιλογές είναι πολλές. Μπορείς να πας σε μια σχολή χορού και να μάθεις π.χ. latin ή όποιο άλλο είδος χορού σε ευχαριστεί. Μπορείς να γραφτείς σε κάποιο σύλλογο παραδοσιακών χορών. Να τρέχεις στους στίβους του ΟΑΚΑ ή σε άλλους. Να γραφτείς στο γυμναστήριο και να παρακολουθείς όποιο ομαδικό πρόγραμμα σου αρέσει ή να γυμνάζεσαι στα μηχανήματα με βάρη. Να γραφτείς σε έναν ορειβατικό σύλλογο. Να πας στο κολυμβητήριο. Να κάνεις personal training στο σπίτι σου ή σε studio personal. Να πηγαίνεις με τους φίλους σου για μπάσκετ ή μπάλα σε κάποιο ελεύθερο γήπεδο. Να περπατάς ή να τρέχεις στο κοντινότερο πάρκο. Ή πολύ απλά να επιλέξεις να πηγαίνεις με τα πόδια εκεί που συνήθιζες να πηγαίνεις με το αυτοκίνητο. Θυμήσου: ο στόχος σου είναι ΝΑ ΒΑΛΕΙΣ ΣΤΗ ΖΩΗ ΣΟΥ ΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ. Πολύ απλά μάθε να κινείσαι! 
  • Ό,τι κι αν αποφασίσεις να κάνεις, επέλεξε κάτι που να είναι κοντά και να προσεγγίζεται εύκολα. Στο δεκάλεπτο να είσαι εκεί. Θα αποθαρρυνθείς πολύ γρήγορα αν για παράδειγμα πρέπει να «φας» μίση ώρα μέσα στην κίνηση για να πας στο γυμναστήριο και ψάχνεις και άλλα 10 λεπτά για parking. Θα πας μια, θα πας δυο και μετά δεν θα ξαναπάς (καναπές).
  • Πήγαινε με παρέα αν λειτουργείς καλύτερα έτσι και αν είσαι τύπος που βαριέται μόνος του, ή πήγαινε μόνος-η αν νιώθεις ότι η παρέα σου αποσπά την προσοχή. Προσωπικά, προτιμώ το δεύτερο. Η ώρα που βρίσκομαι στο γυμναστήριο είναι η πιο κατάδική μου ώρα της ημέρας και δεν θέλω να μου την χαλάει κανείς!
  • Συνδύασε το με κάτι ευχάριστο. Π.χ. πήγαινε κολυμβητήριο και μετά κάνε μια βόλτα στα μαγαζιά ή βγες για καφέ με έναν φίλο-η. Έτσι θα έχεις κάτι ωραίο να προσμένεις και στο μυαλό σου θα εντυπωθεί η άσκηση ως κάτι ευχάριστο!
  • Αν πας στο γυμναστήριο διάλεξε ασκησιολόγιο που να σου αρέσει. Μην κάνεις ασκήσεις που τις βαριέσαι ή σε κουράζουν πολύ. Έχεις να διαλέξεις ανάμεσα σε 11537 ασκήσεις ακριβώς (τις έχω μετρήσει). Γιατί να κάνεις αυτή που δεν σου αρέσει; Κάνε άλλη. Αν επιμείνει ο γυμναστής σε μια συγκεκριμένη άσκηση, άλλαξε και γυμναστή.
  • Διάλεξε γυμναστή. Δεν είναι όλοι ίδιοι, δεν είναι όλοι καταρτισμένοι ,δεν έχουν όλοι όρεξη να σε βοηθήσουν, δεν έχεις την ίδια χημεία με όλους. Πήγαινε σε αυτόν που σου ταιριάζει καλύτερα. Και επίσης ρώτα στα ίσα αν έχει πτυχίο. Πρόκειται για την υγεία σου! 
  • Αγόρασε καινούριο κολάν ή σάκο ή φόρμα ή αθλητική μπλούζα ή αθλητικά παπούτσια ή και όλα αυτά μαζί. Θα θέλεις να πας να ασκηθείς για να τα φορέσεις!
  • Δοκίμασε personal training. Το personal είναι αποτελεσματικό και για έναν πρόσθετο λόγο που και εγώ προσωπικά δεν είχα υποψιαστεί και που ανακάλυψα πριν πολλά χρόνια όταν άρχισα να δουλεύω ως personal trainer. Ντρέπεσαι να ακυρώσεις το μάθημα! Θα ανακαλύψεις πως τελικά δεν ήσουν τόσο κουρασμένος-η όσο νόμιζες, πως σου πέρασε ο πονοκέφαλος, πως μπορούσες να κάνεις την προπόνησή σου παρά τη βαρεμάρα σου κ.α. Ναι, έχεις περισσότερες δυνάμεις από ό,τι πίστευες και εκτός από γυμνασμένο σώμα, αποκτάς και περισσότερη αυτοπεποίθηση. 
  • Πάρε ακουστικά. Και σύνδεσε τα με το mp3 σου ή με το κινητό σου, κατέβασε τραγούδια που σου αρέσουν, βάλε ραδιόφωνο, άκου ειδήσεις (αυτό το χούι να ακούω Τράγκα, Ευαγγελάτο, ή Χατζηνικολάου χαράματα κάνοντας squat, το έχει άλλος ή μόνο εγώ;) και κάνε την προπόνησή σου διασκεδαστική.
  • Δεν θέλω να σε απογοητεύσω αλλά πρέπει να σου πω πως για την επόμενη Ολυμπιάδα δεν προλαβαίνεις να ετοιμαστείς επαρκώς. Γι’ αυτό άσε τις σκληρές προπονήσεις, τα 4×10 sets για τους άλλους που προπονούνται γι’ αυτή και θέσε μικρούς και ρεαλιστικούς στόχους πετυχαίνοντας τους ήρεμα, σταδιακά και σίγουρα.
  • Κάνε μόνο μία ώρα προπόνηση τη φορά. Ούτε λεπτό παραπάνω. Μετά πήγαινε να κάνεις κάτι άλλο. Πίστεψέ με, αυτή τη συμβουλή ακολούθησέ την πιστά, ειδικά αν δεν έχεις συνηθίσει την άσκηση, αν μέχρι τώρα περνούσες τον ελεύθερο σου χρόνο στον καναπέ ή αν δεν είσαι φανατικός της άσκησης. Θα τα παρατήσεις πολύ γρήγορα αν εκεί που δεν έκανες τίποτα ξαφνικά πέσεις με τα μούτρα. Θα κουραστείς σωματικά και ψυχολογικά πολύ γρήγορα και θα εγκαταλείψεις πρόωρα. Επίσης, τον πρώτο καιρό κάνε τρεις προπονήσεις την εβδομάδα, όχι περισσότερες, για τους ίδιους λόγους. Στην πορεία, αύξησε την προπόνησή σου όσο σε ευχαριστεί και απόλαυσε πραγματικά όλα τα οφέλη της.

Αν δεν μπορείς να  κάνεις κάτι πιο οργανωμένο και προκειμένου να μην είσαι το ακίνητο κινητό που κινεί μόνο τους αντίχειρες στο κινητό (τηλέφωνο) έχω να προτείνω κάτι απλό. Μετά από τόσα χρόνια άσκησης, σπουδών, σεμιναρίων, εκπαιδεύσεων, διδακτικών ομαδικών ή personal ωρών αν έπρεπε να σου δώσω μια συμβουλή για φυσική δραστηριότητα θα ήταν αυτή: ΠΕΡΠΑΤΑ! Ναι περπάτα. Και τίποτα άλλο να μην  κάνεις, αυτό μόνο του μπορεί να είναι αρκετό . Αν όλοι μας περπατούσαμε καθημερινά ένα μισαωράκι, τρώγαμε πιο φυσική και απλή τροφή και ζούσαμε πιο κοντά στη φύση, οι διαιτολόγοι-διατροφολόγοι, οι γιατροί και οι ψυχολόγοι-ψυχίατροι θα έψαχναν για δουλειά. Το πιστεύω! Άσε τις δικαιολογίες ότι δεν προλαβαίνεις ή ότι δεν έχεις χρήματα. Αν αρρωστήσεις απλά και μόνο από έλλειψη άσκησης τότε θα βρείς τα χρήματα και τον χρόνο για επισκέψεις σε ειδικούς; Προτίμησε λοιπόν την πρόληψη παρά τη θεραπεία. Ακόμα κάθεσαι;

Σχετικά με τον δημιουργό

Λίνα Μουστρή

Η Μουστρή Λίνα είναι Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, απόφοιτη του ΤΕΦΑΑ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου της Αθήνας από το 1997 με ειδικότητα στην Ενόργανη Γυμναστική.
Είναι στη διαδικασία απόκτησης του Master Practitioner on Eating Disorders and Obesity (διατροφικές διαταραχές και παχυσαρκία) από το Κέντρο Εκπαίδευσης και Αντιμετώπισης Διατροφικών Διαταραχών (ΚΕΑΔΔ), το οποίο πιστοποιείται από τον Βρετανικό Σύλλογο Ψυχολόγων (BPS) και αποδίδεται απευθείας από το Εθνικό Κέντρο Διατροφικών Διαταραχών της Μεγάλης Βρετανίας (NCFED).
Από την παιδική της ηλικία ασχολήθηκε με τον αθλητισμό και κυρίως με την Ενόργανη Γυμναστική για πολλά χρόνια και αργότερα με αθλήματα του στίβου.
Έχει παρακολουθήσει ένα πλήθος σεμιναρίων πάνω σε θέματα Φυσικής Αγωγής και Fitness όπως: προπόνηση με αντιστάσεις, βάρη, αεροβική, Pilates,Yoga, αθλητιατρική, φυσιοθεραπεία, αθλητικές κακώσεις, πρώτες βοήθειες, άσκηση στην εγκυμοσύνη κ.α.
Υπήρξε εθελόντρια στους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας στον τομέα των υπηρεσιών θεατών.
Τα τελευταία χρόνια ασχολείται ιδιαίτερα με θέματα διατροφής και ψυχολογίας παρακολουθώντας σχετικά σεμινάρια και ομιλίες.
Είναι Group Fitness Trainer, Aerobic Instructor και personal trainer από το 1992. Έχει εργαστεί σε ποικίλους αθλητικούς χώρους, γυμναστήρια, συλλόγους, ιδιωτικά σχολεία.
Είναι έγγαμη και έχει δύο παιδιά.
Αναλυτικά η επαγγελματική δραστηριότητα:

2018 έως σήμερα • Personal Training σε ιδιωτικούς χώρους
04-2017 έως 12-2017 • Personal Training σε ιδιωτικούς χώρους
• Δημοτικό κολυμβητήριο Μεταμόρφωσης, ομαδικά μαθήματα aerobic και μυϊκή ενδυνάμωση, γραμματειακή υποστήριξη
04-2017 έως 12-2017 • Δημοτικό Γυμναστήριο Δήμου Αμαρουσίου
• Αθλητικό Camp Δήμου Αμαρουσίου
• Ρυθμική Γυμναστική σε σχολική ομάδα κοριτσιών ηλικίας 4 - 12
03-2015 έως 07-2015 Δημοτικό Γυμναστήριο του Δήμου Αμαρουσίου
2013 - 2014 Σύλλογος 7ου Δημοτικού Σχολείου Μεταμόρφωσης.
Η εργασία μου περιλάμβανε αερόβια προπόνηση και ενδυνάμωση σε ενηλίκους
2010 - 2012 Γυμναστήριο Stadium, Ν. Ηράκλειο Αττικής
 Επίβλεψη στα όργανα γυμναστικής
 Personal training στο μηχάνημα kinesis, στα όργανα γυμναστικής κλπ
 Personal training στο power plate
 Personal training στους ιμάντες TRX
 Πωλήσεις προγραμμάτων άθλησης, υποδοχή πελατών, reception, γραμματειακή υποστήριξη
2004-2010 Personal training
2001 - 2005 Γυμναστήριο Stadium, Ν. Ηράκλειο Αττικής
 Μαθήματα αερόβιας γυμναστικής
 Προπόνηση με αντιστάσεις, step, fit ball, body pump
2000 - 2001 Νηπιαγωγείο "Ιόνιος Σχολή"
Γυμναστική μέσα από το παιχνίδι με τη βοήθεια μπαλονιών, στεφανιών, σχοινιών, με ή χωρίς μουσική
Raf's Gym, Καλογρέζα
 Αερόβια προπόνηση με βάρη και λάστιχα
 Step, stretching, body building
Personal Trainer σε ιδιωτικούς χώρους
1999 - 2000 Raf's Gym, Καλογρέζα
 Αερόβια προπόνηση με βάρη και λάστιχα
 Step, stretching, body building
Joe Weider, Ν. Ηράκλειο Αττικής
 Hi - low Impact Aerobic
 Σουηδική γυμναστική
Personal Trainer σε ιδιωτικούς χώρους
1998 - 1999 Raf's Gym, Καλογρέζα
 Αερόβια προπόνηση με βάρη και λάστιχα
 Step, stretching, body building
Personal Trainer σε ιδιωτικούς χώρους
1997 - 1998 Raf's Gym, Καλογρέζα
 Αερόβια προπόνηση με βάρη και λάστιχα
 Step, stretching, body building
Physis
Αερόβια προπόνηση, βάρη, λάστιχα, step, floorworks
Champion's Center, Μεταμόρφωση
Μαθήματα αερόβιας γυμναστικής και προπόνηση με αντιστάσεις
1995 - 1997 Raf's Gym, Καλογρέζα
 Μαθήματα Αερόβιας, Step, γυμναστική με βάρη και λάστιχα
Physis
 Μαθήματα Αερόβιας, Step, γυμναστική με βάρη και λάστιχα
1994 - 1995 Champion's ΕΠΕ, Ν. Ηράκλειο
Μαθήματα αερόβιας γυμναστικής, stretching και παρακολούθηση στα όργανα γυμναστικής (body building)
1992 - 1993 Κλειστό Γυμναστήριο Μεταμόρφωσης
Μαθήματα μπάσκετ στην παιδική ομάδα

Επικοινωνία:
Τηλ. 697 44 77 896
E-mail lina-mstr@hotmail.com