Άσκηση

Ας πάμε πάλι απο την αρχή! FAT LOSS ή ΧΑΣΙΜΟ ΛΙΠΟΥΣ!

“Θέλω να χάσω κάποια κιλά και να σφίξω λίγο γιατί ξέφυγα το καλοκαίρι. Θέλω να μου βάλετε στο πρόγραμμα πολλή αερόβια!”

Αυτή είναι μια συνηθισμένη φράση, που ακούγεται αυτές τις μέρες στις ρεσεψιόν των γυμναστηρίων, όπως και στις παρέες ανδρών και γυναικών, πρίν πάρουν την απόφαση να ξεκινήσουν κάποια σωματική δραστηριότητα είτε σε οργανωμένο χώρο γυμναστικής, είτε αυτόβουλα σε πάρκα ή στάδια!

Συνήθως όταν κάποιος θέλει να βελτιώσει τη σωματική του εικόνα και να διώξει τα κιλά που του περισσεύουν, λειτουργεί με βιασύνη και αμεσότητα, σα να θέλει δηλαδή να κατέβει στο περίπτερο ή στο σούπερ μάρκετ και ν αγοράσει κάτι που του λείπει!

Θέλω να χάσω κιλά και θέλω να τα χάσω τώρα!
Είναι στην ανθρώπινη φύση το να θέλεις να ικανοποιήσεις άμεσα τις επιθυμίες ή τις ανάγκες σου, όμως δεν γίνεται σε όλες τις περιπτώσεις με τον ίδιο τρόπο και με την ίδια ταχύτητα!
Έτσι, όταν θέλεις π.χ να πάρεις ένα γιαουρτάκι, έρχονται αυτόματα στο μυαλό σου με τη σειρά οι εικόνες και οι λέξεις:
Γιαούρτι-Σούπερ Μάρκετ-Ράφι-Απόλαυση…πάς το παίρνεις κι αυτό ήταν!

Μission complete!
Κάπως έτσι γίνεται και στην περίπτωση που θέλουμε να χάσουμε κάποια κιλά!
Ζυγαριά-Καθρέπτης (και σχετικός πανικός)-Δίαιτα (κοινώς το ράβω)-Γυμναστήριο-Αερόβια (καταπίνω χιλιόμετρα)!

Η αερόβια ως συμπέρασμα για την επίδρασή της στο fat loss, ξεκίνησε πριν πολλές δεκαετίες απο τις ΗΠΑ μετά  τις πρώτες έρευνες για το πώς η αερόβια άσκηση επιδρά στην απώλεια λίπους…έγιναν και οι σχετικές μεταφορές στους US FORCES και αυτό ήταν…έγινε μόδα και καρφώθηκε στο υποσυνείδητο όλου του κόσμου!
Όταν ο ανθρώπινος εγκέφαλος δεν έχει εκπαιδευτεί στην κριτική σκέψη (stop, look, listen) ανασύρει όταν παραστεί ανάγκη, ότι υπάρχει ώς επικρατούσα άποψη, ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ αν είναι πραγματικά λειτουργική ή όχι!
Μάλιστα στην περίπτωση της ΑΠΩΛΕΙΑΣ ΛΙΠΟΥΣ που υπεισέρχονται και παίζουν ρόλο τόσοι πολλοί παράγοντες, είναι πανεύκολο να υποτιμηθεί ένας απ αυτούς και να υπερεκτιμηθεί ένας άλλος για να έρθει το ποθητό αποτέλεσμα, το οποίο όμως, ποιοτικά θα πρέπει να το ελέγχουμε!

Αλλιώς είναι να χάσεις κιλά μόνο με δίαιτα, αλλιώς με δίαιτα και αεροβική γυμναστική, αλλιώς με δίαιτα και βάρη, αλλιώς με μια δίαιτα ότι να ναι!

Οι επιδράσεις στο σώμα είναι θεαματικά διαφορετικές ανά περίπτωση με κορυφαία επιλογή αυτήν της δίαιτας σε συνδυασμό με βάρη!

Ο λόγος δεν είναι άλλος απ το ότι έτσι διατηρείς (ή και αυξάνεις) τον μυικό σου ιστό, (τον χρήσιμο και μεταβολικά ενεργό ιστό του σώματος), και διώχνεις τα περιττά κι επιβλαβή για την υγεία και την ευζωία σου κιλά του λίπους!

Ταυτόχρονα αποκτάς συνήθειες για long term results, δηλαδή για αποτελέσματα που διαρκούν στο χρόνο! Δεν θα σ αρέσει να χάσεις κιλά και μετά από μερικούς μήνες να τα ξαναπάρεις όπως συνήθως γίνεται στο 90% των συνανθρώπων σου που ξεκινούν βιαστικά μια υποθερμιδική δίαιτα!

Το ιδανικό περιγράφεται στις εικόνες παρακάτω!

Παραθέτω δύο πυραμίδες ;όπου η πρώτη ταξινομεί τα πράγματα στη σωστή τους θέση και σπουδαιότητα, πράγμα που είναι επιστημονικά πλέον ΑΠΟΔΕΔΕΙΓΜΕΝΟ και ΑΝΑΜΦΙΣΒΗΤΗΤΟ!
Βέβαια στην πρώτη πυραμίδα θα πρόσθετα μία ακόμα γραμμή και μάλιστα πρώτη, στη βάση και δεν είναι άλλη απο την κατάσταση του σώματος και του οργανισμού που θέλει να πετύχει απώλεια λίπους!

Είναι το σώμα σου λειτουργικό για να μπεί σε διαδικασία FAT LOSS;
Είναι το ορμονικό, το πεπτικό, τα συστατικά σου εντάξει για να ξεκινήσεις απώλεια λίπους;
Αν όχι θα πρέπει να ξεκινήσεις απο αυτό το βήμα!

Πάμε στη βάση
Δίχως μείωση των προσλαμβανόμενων ημερήσιων θερμίδων δεν θα πετύχεις και πολλά πράγματα!
Εδώ συνήθως συμβαίνει ένα μεγάλο λάθος.
Γίνεται δραστική μείωση της ποσότητας τροφής και κυρίως των λιπαρών ή των υδατανθράκων ή και των δύο μαζί.
Το πιο προσιτό πράγμα στις μέρες μας είναι να βρείς τρόφιμα με άφθονη ενέργεια δλδ ζάχαρη, σφολιατοειδή, προιόντα απο αλεύρι, ζυμαρικά, λίπη, φαγητό στο χέρι, στο πόδι, στ αμάξι, στη δουλειά!

Παντού βρίσκεις ενέργεια!

Αυτό που δύσκολα βρίσκεις είναι τα μικροθρεπτικά συστατικά δλδ βιταμίνες μέταλλα ιχνοστοιχεία!
Κάνοντας λοιπόν δραστική και άναρχη μείωση των θερμίδων ή αποκοπή από κάποιες τροφές, το πιο πιθανό είναι να βρεθείς σε κατάσταση υποσιτισμού ορισμένων θρεπτικών συστατικών, απαραίτητων για την ομαλή λειτουργία του σώματος του μεταβολισμου και του εγκεφάλου!
Πρόσεξε λοιπόν να απευθυνθείς σε κάποιον ειδικό για το διαιτολόγιό σου κι όχι στην κολλητή, ή στη δίαιτα που βρήκες στο ίντερνετ ή ακόμα χειρότερα στην αυτοτιμωρητική σου διάθεση που σε υποβάλει να μην  τρώς τίποτα όλη μέρα!

Πιο πάνω στην πυραμίδα: Τρώγε αρκετή πρωτείνη απο καλές πηγές…για να διατηρήσεις τον μυικό σου ιστό (χρήσιμο βάρος) για να παραχτούν ορμόνες, ένζυμα και άλλα πολύ χρήσιμα για το σώμα σου συστατικά!

Ανέβα ένα σκαλί και ΣΗΚΩΣΕ ΒΑΡΗ…ναι ΒΑΡΗ, ΣΙΔΕΡΑ, πως αλλιώς να στο πώ…κάτσε κάτω απο την μπάρα και κάνε SQUAT, DEADLIFTS, PRESSES DIPS CHIN UPS κλπ!

Πιάσε σίδερα και φρόντισε να είναι βαριά!
Βρές έναν γυμναστή που να είναι απόφοιτος πανεπιστημίου, να έχει τις συγκεκριμένες γνώσεις και δώσε του όσα χρήματα σου ζητήσει για να σε μάθει δύο βασικά πράγματα:

1) Πώς να κάνεις σωστά τις ασκήσεις!

2) Πώς να βάζεις τα σωστά κιλά στις ασκήσεις και πώς να τα αυξάνεις για να βελτιώνεσαι!

Στόχος σου είναι να διατηρήσεις και να αυξήσεις τη μυική σου μάζα γιατί ίσως θα έχεις ακούσει το:

USE IT OR LOOSE IT!

Σ αυτό τον ορισμό υπακούν οι μύες, για να μπορείς να έχεις δραστήριο μεταβολισμό, ενεργούς ιστούς και να διαχειρίζεται καλύτερα το σώμα σου την ενέργεια που του δίνεις!

ΣΗΚΩΣΕ ΒΑΡΗ 3-4 ΦΟΡΕΣ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ!

Ανέβα ένα σκαλί στην πυραμίδα και…κοιμήσου!
Πλάκα κάνεις! αν κοιμάμαι θα αδυνατίσω;
Ναι, ναι, ναι,  αρκετός και καλής ποιότητας ύπνος είναι απαραίτητος για να κάνει τις επισκευές του το σώμα, να φρεσκαριστεί, να διορθώσει το DNA, να παράξει αυξητική ορμόνη (τρελαίνεται να πειράζει και να διώχνει το λίπος ειδικά της κοιλιάς) και να έχει ευαισθησία στην ινσουλίνη (δεν αναλύσω αυτό το τελευταίο αλλά αν έχεις μεταβολικό συνδρομο γράψε μου σχόλιο)

Και τι μας έμεινε στην πάνω μεριά; Η ΑΕΡΟΒΙΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ
Κάνε αερόβια…αλλά μήν το παρακάνεις!

Δεν είναι ο πυλώνας του fat loss η αερόβια…βλέπεις που είναι στην πυραμίδα!…στην πιο μικρή ποσότητα και σπουδαιότητα!
Όχι πως δεν τη χρειάζεσαι, αλλά αναθεώρησε τη σπουδαιότητά της!

Βλέπεις λοιπόν πως μιλώντας για χάσιμο βάρους μιλάμε για χάσιμο λίπους κι έχουμε να ανέβουμε σκαλί σκαλί αυτήν την πυραμίδα απο κάτω προς τα πάνω ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟ.
Αν τη γυρίσεις ανάποδα, όπως σου ήρθε πρώτο στο μυαλό, η πυραμίδα θα πέσει!
Τα επίπεδα διαβαθμίζονται κατά  σειρά σπουδαιότητας όπως αναφέρεται στ αριστερά κι είναι όλα απαραίτητα όπως επισημαίνεται στα δεξιά!

Στη δεύτερη πυραμίδα που είναι η πυραμίδα διατροφής κατά Harvard παρατήρησε πως στη βάση της έχει την άσκηση και αν δείς πιο προσεκτικά έχει και δυό βαράκια!

Καλή επιτυχία στους στόχους σας!

Σχετικά με τον δημιουργό

Νίκος Μαλλιαρακης Καθηγητής Φυσικής Αγωγής

Προπονητής-Personal Trainer

Γεννήθηκε και μεγάλωσε σε αγροτική οικογένεια, σ ένα ημιορεινό χωριό, στα νότια του νομού Ηρακλείου!
Στα πλαίσια των αγροτικών εργασιών και –ασφαλώς- του παιχνιδιού η άμεση επαφή με τη φύση ήταν καθημερινή,
Η σωματική άσκηση ήταν ελεύθερη, αυθόρμητη και περιπετειώδης και η διατροφή είχε να κάνει με αυτό που σήμερα ονομάζουμε «Μεσογειακή» ή «Κρητική διατροφή» ή ακόμα και «Κρητική παραδοσιακή διατροφή», με όλα τα τρόφιμα, ζωικά και φυτικά, να προέρχονται από τα καλλιεργούμενα χωράφια ή τα αυτοφυή φυτά και δέντρα της Κρήτης!
Οπωσδήποτε η ποιότητα, η θρεπτικότητα και οι γεύσεις εκείνης της εποχής ήταν αξεπέραστες!

-Το 1987, μετά από επιτυχείς πανελλήνιες εξετάσεις, κατάφερε την εισαγωγή του στο ΤΕΦΑΑ Σερρών απ’ όπου αποφοίτησε το 1991 με «Άριστα» και ειδικότητα στην Ενόργανη Γυμναστική.

-Κατά τη διάρκεια της φοίτησής του εργάστηκε για 2 χρόνια ως προπονητής στα τμήματα μαζικού αθλητισμού του συλλόγου Ενόργανης Γυμναστικής ΣΙΡΙΣ Σερρών και ως βοηθός προπονητή στην αγωνιστική ομάδα του ίδιου συλλόγου.

-Το 1993 ίδρυσε το δικό του γυμναστήριο fitness στις Μοίρες Ηρακλείου και το 1999 ξεκίνησε να λειτουργεί και με τμήματα παιδικής άθλησης για παιδιά από 4 έως 16 ετών!

- Το 1995 έγινε ιδρυτικό μέλος και μέλος του Δ.Σ. του συλλόγου ΓΑΣ Μεσαράς που δραστηριοποιήθηκε στα αθλήματα Μπάσκετ και Βόλεϊ και που τώρα διατηρεί γυναικεία ομάδα στην Α2 εθνική κατηγορία.

-Από το 1996 μέχρι το 2002 (παράλληλα με το γυμναστήριο) ανέλαβε τη σύνταξη του αθλητικού τμήματος της τοπικής εφημερίδας «Αντίλαλος της Μεσαράς» καλύπτοντας την αθλητική επικαιρότητα της περιοχής.
Ταυτόχρονα διετέλεσε και αθλητικός ανταποκριτής της εφημερίδας του Ηρακλείου «Νέα Κρήτη».

-Το 1997 εκπαιδεύτηκε στο Αλεξίπτωτο Πλαγιάς (Parapente).

-Το 1998 συνέταξε και εξέδωσε, στα πλαίσια της τοπικής εφημερίδας, το ερευνητικό και συλλεκτικό 24σελιδο Ποδοσφαιρικό Πανόραμα Μεσαράς, με την ιστορία όλων των ποδοσφαιρικών ομάδων της περιοχής, από τον Β΄ Παγκόσμιο πόλεμο και μετά.

-Το 2002 και για ένα χρόνο, υπήρξε Ραδιοφωνικός παραγωγός της ωριαίας αθλητικής εκπομπής «Αθλητικές Διαδρομές» στον τοπικό σταθμό Ράδιο Μοίρες.

-Από το 2000 και μέχρι το 2012 οργάνωσε και παρουσίασε 11 παραστάσεις γυμναστικής με παιδιά, με θεματολογία την ενόργανη γυμναστική, τη γενική γυμναστική, το τραμπολίνο, το χορό, και τη θεατροκίνηση.

- Το 2004 εκπαιδεύτηκε στην Αναρρίχηση Βράχου και στη Σχολή Βουνού.

-Από το 2005 μέχρι το 2015 οργάνωσε αγωνιστικές ομάδες Τραμπολίνο, με συμμετοχές σε Παγκρήτια και Πανελλήνια πρωταθλήματα, όπου οι αθλητές του κατέκτησαν διακρίσεις και μετάλλια, είτε ατομικά είτε ομαδικά.

-Το 2007 παρακολούθησε τα διεθνή φεστιβάλ Γενικής Γυμναστικής σε Κεφαλλονιά, Αθήνα και Gent (Βέλγιο).

-Το 2008 αναβάθμισε το γυμναστήριο σε 2 ξεχωριστούς χώρους με υποδειγματικό εξοπλισμό τόσο στο fitness όσο και στο παιδικό τμήμα.

-To 2009 παρακολούθησε ανάλογο σεμινάριο και πήρε πτυχίο personal training της GRAFTS HELLAS.

-Το 2009 παρακολούθησε τα σεμινάρια προπονητών Τραμπολίνο της ΕΓΟ απ’ όπου απέκτησε πτυχίο προπονητή Τραμπολίνο.

-Το 2010 ανέλαβε το ξεκίνημα και την προπονητική καθοδήγηση, στη σφαιροβολία και τον ακοντισμό, του σημερινού Παρα-ολυμπιονίκη στον Ακοντισμό, Μανώλη Στεφανουδάκη ο οποίος το 2011 κατέρριψε και βελτίωσε επανειλημμένα το Πανελλήνιο ρεκόρ στο συγκεκριμένο άθλημα. Πέρα από τα Πανελλήνια Πρωταθλήματα, είχαν συμμετοχή και σε διεθνείς αγώνες σε Κροατία και Αγγλία! Η συνεργασία έληξε τον Σεπτέμβρη του ίδιου χρόνου.

-Το 2012 αναβάθμισε και μετέφερε τα δύο γυμναστήρια σ ένα κτήριο 850 τ.μ. δίνοντας νέα πνοή και διάσταση στο fitness της περιοχής, με νέες υπηρεσίες και πρωτοπόρα προγράμματα.

-Από το 2013 και μετά εκπαιδεύεται, γίνεται instructor και διδάσκει στο γυμναστήριό του τα ομαδικά προγράμματα:
CXWORX, BODYATTACK, BODYPUMP, GRIT, BODYBALANCE, U BOUND.

-Το 2016 και 2017 παρουσιάζει, με το γυμναστήριό του, προγράμματα γυμναστικής για ενήλικες στην κεντρική εξέδρα του διεθνούς Φεστιβάλ Ματάλων.

-Το 2016 και 2017 παρακολουθεί τα σεμινάρια, Hypertrophy, Fat Loss, Optimizing The Female Body, Program Design.

-Τον Οκτώβριο του 2017 παρακολουθεί και παίρνει μέρος στο παγκόσμιο event LES MILLS LIVE στο Άμστερνταμ.

-Το 2018 παρακολουθεί την εκπαίδευση του Κέντρου Εκπαίδευσης και Αντιμετώπισης Διατροφικών Διαταραχών (ΚΕΑΔΔ).

-Κατά καιρούς έχει παρακολουθήσει πλήθος σεμιναρίων για το fitness και τη διατροφή.