Dr Plus - Diatrofi

Lifestyle Άσκηση

Άσκηση από το μηδέν…

askisi-apo-to-miden

Καθημερινά ακούς και διαβάζεις για τη σημασία της άσκησης στην καθημερινότητα του ανθρώπου.

Η τηλεόραση, το ραδιόφωνο και τα περιοδικά σε βομβαρδίζουν με διάφορες δημοφιλείς δίαιτες και ασκήσεις. Όλες εστιάζουν στην απόκτηση «ιδανικού» σώματος.

Το μόνο που καταφέρνουν όμως, είναι να σου δημιουργούν άγχος. Άγχος για να αποκτήσεις το σώμα «πρότυπο» που σου έχουν επιβάλλει και ενοχές για την εμφάνισή σου.

Ένα τέρας

Έτσι λοιπόν αγχωμένος όπως είσαι η άσκηση μεταμορφώνεται στο μυαλό σου σαν τέρας.

Ακόμα και αν πάρεις την απόφαση να ξεκινήσεις, είναι σαν καταναγκασμός και σύντομα εγκαταλείπεις κάθε προσπάθεια. Και αυτό είναι πολύ φυσιολογικό.

Πόσο μπορεί να αντέξει κάποιος να κάνει κάτι το οποίο νιώθει ως καταναγκασμό με σκοπό να φτιάξει ένα «πρότυπο» σώμα που του έχουν επιβάλλει και το οποίο στην ουσία δεν υπάρχει;

Από την άλλη οι γιατροί και άλλοι επιστήμονες υγείας προσπαθούν να σου δημιουργήσουν κίνητρα για να ξεκινήσεις την άσκηση μιλώντας για τα οφέλη της σαν να δίνουν συνταγογράφηση για φαρμακευτική αγωγή. Σου λένε για παράδειγμα “τόση ώρα περπάτημα τη μέρα κάνει καλό στην καρδιά” και διάφορα τέτοια.

Αν εξαιρέσουμε τις υπερβολές με τα «ιδανικά» σώματα των μέσων ενημέρωσης και διαφόρων εταιριών που πουλάνε προϊόντα αδυνατίσματος, συμφωνούμε πως έχοντας υγιές σωματικό βάρος μας κάνει όλους να αισθανόμαστε καλύτερα και σωματικά και ψυχικά.

Επίσης θα συμφωνήσουμε με την άποψη των γιατρών ότι η άσκηση συμβάλλει στην πρόληψη και την αντιμετώπιση πολλών σωματικών και ψυχικών ασθενειών.

Όμως θα ξαναθέσουμε το ερώτημα. Πόσο διάστημα μπορεί να ασκηθεί κάποιος έχοντας ως μοναδικό κίνητρο ότι βοηθάει με αυτό τον τρόπο την λειτουργία της καρδιάς του και γενικότερα την υγεία του;

Κίνητρο μέσα από την άσκηση

Η βελτίωση της εμφάνισης στην μία περίπτωση και της υγείας στην δεύτερη περίπτωση είναι φυσικό επακόλουθο όταν κάποιος κάνει άσκηση καθημερινά. Αυτό είναι γνωστό και αποδεκτό από όλους.

Το κίνητρο λοιπόν για να ξεκινήσεις την συστηματική άσκηση πρέπει να είναι μέσα από την ίδια την άσκηση. Όχι συνέπεια αυτής

Ο σκοπός είναι να μετατρέψεις το «πρέπει να ασκούμαι» σε «έχω την ανάγκη να ασκηθώ» για διάφορους λόγους όπως:

  • διασκεδάζω ενώ ασκούμαι
  • χαλαρώνω
  • μου δίνει ενέργεια
  • έχω αναπτύξει φιλίες από το χώρο που ασκούμαι με ανθρώπους που έχουμε κοινά ενδιαφέροντα και θέλω να τους συναντήσω
  • αυξάνεται η αυτοπεποίθησή μου

Αυτό όμως δεν γίνεται από τη μία μέρα στην άλλη.

Ο καλύτερος τρόπος για να το πετύχεις, είναι να αποδεχθείς αρχικά ότι το πρώτο διάστημα θα κουράζεσαι περισσότερο. Το πιο πιθανό είναι να μην σου αρέσει μέχρι το σώμα σου να συνηθίσει την καινούργια σου επιλογή.

Για τον λόγο αυτό δεν πρέπει να περιμένεις να σου δημιουργηθεί η ανάγκη να ασκηθείς για να το κάνεις, αλλά να το κάνεις γιατί «πρέπει» ενώ παράλληλα αναζητάς κίνητρα μέσα από την άσκηση.

Η άσκηση για σένα είναι μία συνήθεια που δεν την έχεις και προσπαθείς να την αποκτήσεις. Επομένως, όπως με κάθε προσπάθεια απόκτησης νέας συνήθειας έτσι και με την άσκηση θα πρέπει αρχικά να το επιβάλεις στη ζωή σου με προγραμματισμό στον οποίο θα πειθαρχείς με υπομονή και πείσμα, προσπαθώντας να βρεις τα θετικά που σε εκφράζουν μέσα από αυτή τα οποία θα είναι αργότερα για σένα αυτό που ονομάζουμε «έχω ανάγκη» να ασκηθώ γιατί μου λείπουν αυτά τα θετικά.

Τελειώνοντας μη ξεχνάς ποτέ από που ξεκίνησες. Κάθε βήμα μπροστά, για σένα είναι κίνητρο να συνεχίσεις. Μια μέρα οι κόποι σου θα σε ανταμείψουν και τότε θα είσαι περήφανος.

Σχετικά με τον δημιουργό

Διατροφή | Υγεία & Ευεξία