Άσκηση

 ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΟΥΜΕ FIT ΣΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΩΝ ΓΙΟΡΤΩΝ?

Γράφτηκε απο Νένα Ανεστοπούλου

 “It’s the most wonderful time of the year…..”…. Που λέει και το τραγουδι ….αλλα όπως κάθε γιορτή είναι και η περίοδος που όλοι ξεφεύγουμε λίγο από την καθημερινότητα και τη ρουτίνα και το ρίχνουμε “έξω”.

Μαγειρέματα, τραπεζώματα, οικογενειακές και φιλικές συγκεντρώσεις, έξοδοι, ποτα …ποιος έχει καιρό για γυμναστική? Ποιος μπορεί να αντισταθεί στις λιχουδιές των χριστουγεννιάτικων γιορτών?

Είναι η περίοδος που ακόμα και οι fitness freaks δυσκολεύονται να ακολουθούσουν το πρόγραμμα τους. Είναι η περίοδος που οι περισσότεροι παίρνουν 2-3 κιλά, βαραίνουν κυριολεκτικά και μεταφορικά και γι αυτό μετά και τη γιορτή των Φώτων, γεμίζουν ασφυκτικά πάλι τα γυμναστήρια με παλιά αλλά και νέα μέλη. Είναι αυτό που λέμε “θα ξεκινήσω δίαιτα και γυμναστική από τον καινούριο χρόνο”.

Αν ανήκετε στην κατηγορία όσων θέλετε να το γλεντήσετε χωρίς περιορισμούς την περίοδο των γιορτων …δεν θα σας αγχώσω. Άλλωστε μια ζωή την έχουμε και καλό είναι να κάνουμε πάντα αυτό που μας ευχαριστεί περισσότερο.

Αν πάλι ανήκετε στην κατηγορία αυτών που θέλετε μεν να το ρίξετε έξω αλλά σκάφτεστε και τις συνεπειες …και πάλι δεν χρειάζεται να αγχωθείτε.

Υπάρχει τρόπος να απολύσετε τις γιορτινές μέρες με τα αγαπημένα σας πρόσωπα και ταυτόχρονα να μην φορτωθείτε με παραπανίσια κιλά και να διατηρήσετε και τη φυσική σας κατάσταση.

  1. ΒΑΛΤΕ ΕΝΑ ΣΤΟΧΟ. Σκεφτείτε καλά τις υποχρεώσεις σας και το πρόγραμμα σας και βαλτέ ένα στόχο που να αφορά τη διατροφή και τη γυμναστική σας που να είναι ΡΕΑΛΙΣΤΙΚΟΣ. Π.χ. προγραμματίστε μίση ώρα άσκησης κάθε μέρα, αντί για μια ώρα. Αυτό θα σας κάνει να νοιώσετε σιγουριά ότι θα τον πτυχωτέ και δεν θα σας απογοητεύσει αν συμβεί το αντίθετο.
  2. ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΤΕ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΙ. Ακόμα και αν δεν μπορείτε να ακλουθήσατε το πρόγραμμα της προπόνησης σας, απλά κινηθείτε. Χρησιμοποιείστε τις σκάλες αντί για το ασανσέρ. Αφήστε το αυτοκίνητο μακριά από το εμπορικό κέντρο και περπατήστε. Οργανώστε μια δραστηριότητα με όλη την οικογένεια ή την παρέα των φίλων πχ μια βόλτα στην παράλια, χιονοπόλεμο, ποδήλατο. Θα κάψετε θερμίδες και θα διασκεδάσετε ταυτόχρονα
  3. ΣΧΕΔΙΑΣΤΕ ΕΝΑ ΠΛΑΝΟ. Ένα από τα πιο δύσκολα πράγματα στη διάρκεια των γιορτών-διακοπών είναι να μείνετε συνεπείς στο πρόγραμμα προπόνησης. Επανασχεδιάστε και επαναπροσδιορίστε το χρόνο. Μικρότερες σε διάρκεια και συχνότητα προπονήσεις δεν σημαίνει κατανίκηση ότι χάνετε τη φυσική σας κατάσταση. Σε τέτοιες περιπτώσεις ακόμα και λιγότερη προπόνηση είναι καλύτερη από το τίποτα.
  4. ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΡΕΑΛΙΣΤΕΣ. Αν ξυπνήσετε την Πρωτοχρονιά με hangover και με ακατανίκητη επιθυμία για γλυκό, αλμυρό και ότι άλλο βρεθεί μπροστά σας… παραδοθειτε…. αφηστε το να συμβεί. Δεν είναι η μέρα για να σκεφτείτε τη διατροφή, τις επαναλήψεις και τα σετ στο γυμναστηριο… δεν είναι η κατάλληλη μέρα για το νέο ξεκίνημα που είχατε υποσχεθεί στον εαυτό σας. Ξεκινήστε καλυτέρα από την επομένη μέρα, ή εβδομάδα, αφού έχετε καθαρίσει τα ντουλάπια από λιχουδιές και το ψυγείο από περισσεύματα “προκλητικών” φαγητών.

5.ΧΟΡΕΨΤΕ. Μην είστε ντροπαλοί και συνεσταλμένοι αυτά τα Χριστούγεννα. Ανεβείτε στην “πιστακιά χορέψτε. Η πιο διασκεδαστική απώλεια θερμίδων που ταυτόχρονα μας βοήθα να κρατάμε τη φόρμα μας με τον καλύτερο τρόπο.

  1. ΜΗΝ ΠΑΡΑΛΕΙΠΕΤΕ ΤΗΝ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗΣ. Είναι σημαντικό για να διατηρήσετε τη μυϊκή σας μάζα που τόσο πολύ έχετε κοπιάσει να αποκτήσετε. Για να κάνετε οικονομία στο χρόνο διαλέξτε βασικές ασκήσεις σε κάθε μυϊκή ομάδα ή δουλέψτε αγωνιστή-ανταγωνιστή μυελώδη στήθος με πλάτη, δικέφαλο με τρικέφαλο και δικέφαλο μηριαίο με τετρακέφαλο για τα πόδια, κοιλιακούς ραχιαίους.
  2. ΑΕΡΟΒΙΑ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ. Όπως κάθε προπόνηση, έτσι και η αερόβια πρέπει να περιλαμβάνει ένα καλό ζέσταμα και αποθεραπεία. Για αυτά τα δυο δεν υπάρχει περιθώρια “οικονομίας” χρόνου. Ωστόσο για το κυρίως μέρος της προπόνησης υπάρχει τρόπος να μειώσουμε το χρόνο αυξάνοντας την ένταση. Μια καλή ιδέα είναι η διαλειμματα προπόνηση ή η προπόνηση με τη μέθοδο ΤΑΒΑΤΑ, όπου έχουμε απώλεια θερμίδων, ποιοτικά προπονητικά ωφελεί σε μικρότερο χρόνο.
  3. ΔΩΣΤΕ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ ΣΑΣ. Προσπαθήστε να γυμνάζεστε νωρίς το πρωί, όταν όλοι ακόμα κοιμούνται. Έτσι θα αποφύγετε αποθαρρυντικά σχόλια τύπου “Χριστουγεννιάτικα θα πας για τρέξιμο?” ……..αν βρείτε και κάποιο παρτενέρ φίλο, φίλη, ή αν ο σύζυγος ή η σύζυγος είναι πρόθυμοι να ακολουθούσουν και να μοιραστούν μαζί σας τον ίδιο τρόπο ζωής, τότε όλα είναι πιο εύκολα.
  4. ΔΕΝ ΤΟ ΒΛΕΠΩ ΑΡΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ. Είτε είναι οι δίπλες που μας έφεραν σε μια επίσκεψη ή το καταπληκτικό σουφλέ που έφερε η θεια στο χριστουγεννιάτικο τραπέζι, όσο είναι μπροστά στα μάτια μας όταν ανοίγουμε τα ντουλάπια ή το ψυγείο ο πειρασμός παραμένει. Μοιράστε τα φαγητά και τα γλυκά που περισσεύουν από τα τραπεζώματα γιατί αυτός είναι ο μονός τρόπος για να διατηρήσετε το βάρος σας. Προσπαθήστε τα δέχεστε τα κεράσματα με μετρό. Δεχτείτε κάτι που σας πρεσάρουν επειδή πραγματικά σας αρέσει και όχι επειδή σας το πρεσάρουν ή είναι συνεχώς διαθέσιμο.
  5. ΦΑΓΗΤΟ ΚΑΙ ΠΟΤΟ ΜΕ ΜΕΤΡΟ. Είναι καλό να φάτε κάτι πριν πατέ σε κάποια επίσκεψη ή σε οικογενειακό ή φιλικό τραπέζι. Έτσι δεν θα μπείτε στον πειρασμό να φάτε μεγάλη ποσότητα. Το να παραλείπετε γεύματα επίσης δεν είναι καθόλου καλή ιδέα, γιατί μετά θα θέλετε να φάτε περισσότερο. Παράλληλα, προσοχή και στο ποτό καθώς το αλκοόλ, η κόκα κόλα και οι χυμοί μπορεί να προσθέσουν ακόμα περισσότερες θερμίδες από αυτές που ήδη έχετε φάει.

 Δέκα τρόποι να παραμείνετε στο πρόγραμμα με κάπως πιο ελαστικό τρόπο, την περίοδο των γιορτινών ημερών που πλησιάζουν. Κάποιος από αυτούς θα είναι στα μετρά σας. Βρείτε τη χρυσή τομή που θα σας κάνει να αισθάνεστε καλά, έτσι ώστε αυτό που κάνετε να μην είναι “καταναγκασμός” και να μη σας κάνει να νοιώθετε “αντικοινωνικούς”, για να μπορεί να έχει συνέπεια από σας και συνεχεία.

Δεν ξεχνάμε ότι γυμναζόμαστε και ακλουθούμε ισορροπημένο τρόπο διατροφής για να έχουμε καλή υγεία και για να έχουμε μια ποιοτική ζωή και καθημερινότητα. Σίγουρα χρειαζόμαστε διαλειμματα ξενοιασιάς και χαλάρωσης, που και πάλι όμως μπορούμε να τα προσαρμόσουμε,  ώστε να μην αφήσουμε στην άκρη αυτό που ήδη έχουμε κάνει τρόπο ζωής.

Όπως και να έχει, με όποιο τρόπο και αν αποφασίσετε να περάσετε τις φετινές γιορτές σας εύχομαι να το διασκεδάσετε όσο μπορείτε και θέλετε.

 ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ!!!!

Σχετικά με τον δημιουργό

Νένα Ανεστοπούλου

Η Νένα (Ελένη) Ανεστοπούλου είναι γυμνάστρια με σπουδές στο Τμήμα Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου, με ειδικότητα μπάσκετ, ιδιοκτήτρια του γυμναστηρίου Aloe Fitness, που βρίσκεται στο Νέο Κόσμο.

Για λίγο καιρό ασχολήθηκε με την προπονητική στο άθλημα στο οποίο υπήρξε και παίκτρια μέχρι τα 27 της χρόνια, αλλά πολύ σύντομα την κέρδισε ο χώρος των γυμναστηρίων, όπου ξεκίνησε να διδάσκει από το 1988.
Το καλοκαίρι του 1993 πήγε στο Ορλάντο των ΗΠΑ, όπου παρακολούθησε το International Aerobic and Fitness School της Lynne Brick. Εκεί εκπαιδεύτηκε στον τομέα του group fitness (διδασκαλία, συστήματα χορογραφίας κλπ.) καθώς και σε όλα τα fitness trends της εποχής.

Από εκείνη τη χρονιά και μετρά ταξίδευε κάθε χρόνο στο εξωτερικό παρακολουθώντας τα καλύτερα συνέδρια με κορυφαίους δάσκαλους (IDEA World Convention, IDEA European Convention, Fitness Professionals Convention, IFAA Convention, BodyLife Convention κλπ.)

Από το 1996 μέχρι και το 2000 ήταν καθηγήτρια και υπεύθυνη του group fitness στην ιδιωτική σχολή fitness BCH Fitness College στην Αθήνα και στην Κομοτηνή ( η σχολή έχει συγχωνευθεί σήμερα με τη GRAFTS Αθήνας)

Από το 2011 μέχρι και το 2014 ήταν εκπαιδεύτρια και presenter στη διεθνή εταιρία LesMills στα προγράμματα BodyVive, BodyBalance, BodyJam, Sh' bam & CX, έχοντας μετεκπαιδευτεί η ιδιά σε 3 πανευρωπαϊκά συνέδρια των εκπαιδευτών της LesMills από όλη την Ευρώπη.

Τον Νοέμβριο του 2015 εκπαιδεύτηκε στο Μιλάνο της Ιταλίας στο νέο ομαδικό πρόγραμμα CoreBar, που αναμένεται να κάνει σύντομα την εμφάνιση του στην ελληνική αγορά. Είναι για την ώρα η μοναδική εκπαιδεύτρια και αντιπρόσωπος του προγράμματος στην Ελλάδα.

Έχει διδάξει workshops σε Ελλάδα, Κύπρο και Βουλγαρία στο fitness event της BFS Academy.

Έχει εκπαιδευτεί σε όλα τα fitness trends όπως TRX, Bosu από τους επίσημους φορείς που αντιπροσωπεύουν τα διεθνή brand names.

Έχει εκπαιδευτεί και διδάσκει επίσης Pilates. Η εκπαίδευση της στο matwork (all levels) έγινε μέσω του παγκόσμια αναγνωρισμένου οργανισμού Stott Pilates.

Στο reformer (all levels) εκπαιδεύτηκε το καλοκαίρι του 2015 από τον παγκοσμίου φήμης δάσκαλο Michael King.

Έχει παρακολουθήσει επίσης διεθνώς αναγνωρισμένα courses όπως :
-Stretch your limits by Nissim Soares
-Aqua Pilates by Holmes Place
-PIlates intense course στο Stott Pilates Center στην Στοκχόλμη.

Διδάσκει σε γυμναστήρια από το 1988 μέχρι και σήμερα. Έχει εργαστεί κατά καιρούς σε μεγάλα γυμναστήρια της Αθήνας.
Personal Trainer από το 2002 μέχρι και σήμερα.

Άλλες ασχολίες:
Ιούνιος 2016 τρίτη θέση στο πανελλήνιο πρωτάθλημα fitness & σωματικής διάπλασης της IFBB Greece (Πανελλήνια Ομοσπονδία fitness & Σωματικής διάπλασης) στην κατηγορία BodyFitness. Επόμενη συμμετοχή στο Πανελλήνιο Κύπελλο τον Νοέμβριο του 2016.
Αύγουστος 2015 αρθρογράφος στο ενημερωτικό site We24.gr
Μάρτιος 2014 μέχρι Ιούνιος 2014 LesMills Greece Regional Manager Βόρειας Ελλάδας
2010 Surf βασική εκπαίδευση
2005 Καταδύσεις PADI licence
2004 Εθελοντής στους Ολυμπιακούς Αγώνες στον τομέα της διακίνησης αθλητών διαιτητών και VIP στο μπάσκετ
1998-2000 Αρθρογράφος στην μηνιαία εφημερίδα Bodytime
1988-1992 Αρθρογράφος και ρεπόρτερ στο μπάσκετ στις αθλητικές εφημερίδες Φίλαθλος, Αθλητική Ηχώ και Ώρα για Σπορ. (Icho)
1990 Παρουσιάστρια και παράγωγος εβδομαδιαίας αθλητικής εκπομπής στο σταθμό του Φίλαθλου
1977-1992 Παίκτρια μπάσκετ

Στοιχεία επικοινωνίας
email : nenalesmillshellas@gmail.com
Διεύθυνση : Σουλιωτών 1 Νέος Κόσμος
τηλ : 210-9353454