Dr Plus - Diatrofi

Άσκηση

Τελικά όμως, τι είναι η άσκηση;

ti-einai-i-askisi

Τι πρέπει να αναζητάς από την άσκηση; Πώς θα αναγνωρίσεις οτι ασκείσαι με τον σωστό τρόπο; Ποιές μπορεί να είναι οι παρενέργειές της;

Όλα αυτά και ίσως πολλά περισσότερα είναι τα ενδόμυχα ερωτήματα ενός αρχάριου (αλλά και πολλών “προχωρημένων”) που φοβάται να ρωτήσει.

Βλέπεις, μπορεί κάποιος να θεωρήσει ότι είναι άστοχα ερωτήματα και έτσι ο ερωτών να δεχθεί το bullying των “ειδημόνων”.

Ποιόν θα ρωτήσεις;

Πριν όμως δείς τις απαντήσεις σε όλα τα ερωτήματα σου, καλό θα ήταν να εξετάσεις πρώτα σε ποιούς τις απευθύνεις.

Θα πάς στο μανάβη να αγοράσεις κρέατα; Στον κρεοπώλη για την μαναβική; Θα άφηνες να σε χειρουργήσει κάποιος άσχετος, παρόλο που θα είχε όλη την καλή διάθεση και θα είχε παρακολουθήσει και διήμερα σεμινάρια (!);

Σε όλα τα παραπάνω, θα απαντούσες σίγουρα ένα ΟΧΙ τόσο μεγάλο όσο και αυτό που γιορτάζουμε σήμερα.

Γιατί λοιπόν να πάρεις τις απαντήσεις σου από μή πιστοποιημένους προπονητές φυσικής αγωγής;

Οι γυμναστές που έχουν πτυχίο Α.Ε.Ι. ή είναι πιστοποιημένοι στην Ελλάδα με πτυχίο εξωτερικού, αναφέρουν καταρχήν στα βιογραφικά τους ότι είναι Καθηγητές Φυσικής Αγωγής.

Φυσικά, αναφέρουν και τα μεταπτυχιακά και τα διδακτορικά τους, όπως επίσης αν έχουν κάποια περαιτέρω εξειδίκευση στο χώρο της άθλησης.

Αφού λοιπόν εξακριβώσεις τα στοιχεία του επαγγελματία που θέλεις να ρωτήσεις, καλό είναι να έχεις κάποια δεδομένα στα χέρια σου ώστε να κάνεις την κατάλληλη επιλογή.

Αν χαμογελάς, σου κάνει

Αυτό λοιπόν που πρέπει πρωταρχικά να αναζητήσεις στην άσκηση είναι το χαμόγελο που μπορεί να σου προσφέρει.

Όποιας μορφής άσκηση και αν κάνεις, αερόβια, αναερόβια, βάρη, cross fit, yoga, pilates, ορθοσωμική ή απλές διατάσεις θα πρέπει στο τέλος της να νιώθεις κούραση και πληρότητα αλλά ταυτόχρονα να χαμογελάς.

Αν δεν σου τα προσφέρει αυτά, θα πρέπει να τα απαιτήσεις και να τα ψάξεις.

xaroumeni-askisi

Κανένας δεν ξέρει τι χρειάζεται το σώμα και το πνεύμα σου καλύτερα από εσένα. Ένα κουρασμένο και ταλαιπωρημένο σώμα είναι κλειστό απέναντι σε κάθε μορφή θεραπείας.

Έτσι, παρόλο που μια μορφή προπόνησης λίγο πιο έντονη θα έκανε καλό στο σώμα, ίσως θα έπρεπε να ξεκινήσεις με περισσότερες διατάσεις και χαλαρώματα ώστε να μπορέσεις να ηρεμήσεις. Να εμπιστευθείς τον προπονητή σου και το σώμα σου να δεχθεί τη θεραπεία του.

Σαν να πηγαίνεις στην τουαλέτα

Η άσκηση δεν είναι ούτε αδυνατιστικό μέσο αλλά ούτε μπορεί να γίνει με το ζόρι.

Η άσκηση είναι όπως ακριβώς το φαγητό μας και η τουαλέτα μας. Είναι μια καθημερινή ανάγκη του σώματος ώστε να μείνει ενεργό.

Αφού λοιπόν δεν θα κρατιόσουν όλη μέρα να μην πας τουαλέτα, γιατί στερείς από το σώμα σου την κίνησή του;

Άσκηση είναι το περπάτημα, οι διατάσεις που θα κάνεις για πέντε λεπτά κάθε μια ώρα στο γραφείο, καθώς επίσης κάθε μισή ώρα τη μέρα που θα αποφασίσεις απλά να σηκωθείς από τον κάναπέ σου και ας μην κάνεις τίποτε άλλο.

Kounisou-ap-ti-thesi-sou

Αν ξεκινήσεις λοιπόν να κάνεις μια πιο ενεργητική ζωή να είσαι έτοιμος και για τις παρενέργειες της άσκησης.

Θα έχεις περισσότερη ενέργεια να καταναλώσεις κάθε μέρα, δεν θα κουράζεσαι ανεβαίνοντας τα σκαλοπάτια την μέρα που χάλασε το ασανσέρ, θα κατεβάσεις και θα σταθεροποιήσεις το βάρος σου, θα αλλάξεις τη σύσταση του βάρους σου αποκτώντας περισσότερο μυϊκό ιστό και τέλος θα αποκτήσεις το μόνιμο χαμόγελο που σου προκαλεί η κίνηση.

Αυτή λοιπόν είναι η άσκηση και οι παρενέργειές της. Το μόνιμο χαμόγελο που μπορεί να αντιμετωπίσει όλες τις δυσκολίες της ζωής μας.

Σχετικά με τον δημιουργό

Θεόδωρος Σημάδης/ Καθηγητής Φυσικής Αγωγής

Καθηγητής Φυσικής Αγωγής, Personal Trainer, Group Exercise Trainer