Άσκηση

Θα έδινες παράταση σε μια ουρολοίμωξη???

Τι σχέση έχει ο τίτλος με τη γυμναστική?

Έχει και με το παραπάνω!

Ας πούμε για παράδειγμα πως κάνουμε προπονήσεις με βάρη!

Θα προσπαθήσω να περιγράψω παραστατικά μια κατάσταση, για να γίνει κατανοητή η σπουδαιότητα και η αποτελεσματικότητα που έχει η τήρηση του προγράμματος των προπονήσεων, και το βάρος των κιλών που χρησιμοποιούμε στην προπόνηση!

Το παρακάτω σχήμα περιγράφει αυτό που εμείς οι προπονητές λέμε στη γλώσσα μας «υπρεσυμψηφισμό»!

Είναι δηλαδή η βελτίωση της απόδοσης, ανάλογα με το πότε επαναλαμβάνουμε τις προπονήσεις μας!

Όταν κάθε προπόνηση γίνεται στην ώρα της (κι εφόσον τηρούνται οι προπονητικές αρχές) τότε η απόδοση βελτιώνεται, ενώ όταν η απόσταση μιας προπόνησης από την άλλη είναι μεγαλύτερη ή μικρότερη από το ιδανικό, η απόδοση είναι φτωχότερη ή μειώνεται!

Για να γίνει κατανοητό το παραπάνω και με έννοιες που όλοι μπορούν να καταλάβουν θα αναφερθώ σε κάτι άλλο!

Ας πούμε πως υποφέρουμε από ουρολοίμωξη ή οποιαδήποτε άλλη λοίμωξη και χρειαζόμαστε αντιβιοτικά!

Μας συνταγογραφεί ο γιατρός θεραπεία π.χ. 10 ημερών με σκεύασμα π.χ. των 1000 mg το οποίο πρέπει να λαμβάνουμε κάθε 8 ώρες για να αντιμετωπιστεί επαρκώς η λοίμωξη!
Ξεκινάμε κανονικά αλλά, μετά απο δυο τρεις μέρες λέμε:

-Ε σιγά…Κι αν δεν πάρω μια δόση τι έγινε! δεν χάλασε ο κόσμος!
Μετά απο μερικές μέρες λέμε το ίδιο…
Τι λέτε? θα αντιμετωπιστεί η ουρολοίμωξη?
Μπάααααααααααααα δεν το βλέπω…
Θα είναι αποτελεσματική η θεραπεία?
Ούτε αυτό το βλέπω!
Τι κάνουμε λοιπόν?

Μια τρύπα στο νερό… τα συμπτώματα συνεχίζουν να μας ταλαιπωρούν μέχρι να το πάρουμε απόφαση να τηρήσουμε τις δόσεις!

Με τον ίδιο σχεδόν τρόπο λειτουργούν και οι προπονήσεις!

Για να είναι αποτελεσματικές, θα πρέπει κάθε μια να γίνεται στην ώρα της, πολύ  περισσότερο δε, να μην παραλείπεται, για να έχουμε το αποτέλεσμα που θέλουμε!
Αν χάνουμε προπονήσεις, παρατείνουμε το χρόνο για το αποτέλεσμα, το οποίο επιπρόσθετα θα είναι και πιο φτωχό!
Πάμε τώρα στο θέμα των κιλών ή της έντασης που χρησιμοποιούμε!
Αν στο προηγούμενο παράδειγμα αντί για 1000mg, εμείς αυθαίρετα παίρνουμε μόνον 700mg θα περάσει η ουρολοίμωξη?
Θα είναι αρκετή η δραστική ουσία για να κάνει τη δουλειά?…
Δε νομίζω…
Πάλι θα έχουμε πρόβλημα και φτωχά ή μηδενικά αποτελέσματα!

Το ίδιο συμβαίνει και με τα κιλά στην προπόνηση!

Αν δεν βάλουμε τα σωστά κιλά, ανάλογα με το στάδιο που βρισκόμαστε, δεν θα έχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα!

Λιγότερα κιλά απ αυτά που μας υποδεικνύει η ένταση του προγράμματος δεν θα δώσουν επαρκές ερέθισμα στους μύες να αναπτυχθούν, ενώ περισσότερα κιλά απ τις δυνατότητές μας, θα οδηγήσουν σε πτώση της απόδοσης, ενδεχόμενο τραυματισμών, υπερπροπόνηση και τελικά αποτυχία της προσπάθειάς μας!

Πιστεύω να έγινε κατανοητό το πως λειτουργεί και το πώς γίνεται αποτελεσματική η προπόνηση, ώστε να ρυθμίζετε με αυστηρότητα το πρόγραμμά σας και να μην χάνετε ούτε μία.!

Βέβαια είναι ανθρώπινο να μας τύχει το οτιδήποτε και να βγούμε εκτός προγράμματος, όμως αν έχουμε το παραπάνω παράδειγμα στο μυαλό, σίγουρα θα καταφέρουμε να ελαχιστοποιήσουμε τις απουσίες και να είμαστε μέσα στο ΠΛΑΝΟ!

Σχετικά με τον δημιουργό

Νίκος Μαλλιαρακης Καθηγητής Φυσικής Αγωγής

Προπονητής-Personal Trainer

Γεννήθηκε και μεγάλωσε σε αγροτική οικογένεια, σ ένα ημιορεινό χωριό, στα νότια του νομού Ηρακλείου!
Στα πλαίσια των αγροτικών εργασιών και –ασφαλώς- του παιχνιδιού η άμεση επαφή με τη φύση ήταν καθημερινή,
Η σωματική άσκηση ήταν ελεύθερη, αυθόρμητη και περιπετειώδης και η διατροφή είχε να κάνει με αυτό που σήμερα ονομάζουμε «Μεσογειακή» ή «Κρητική διατροφή» ή ακόμα και «Κρητική παραδοσιακή διατροφή», με όλα τα τρόφιμα, ζωικά και φυτικά, να προέρχονται από τα καλλιεργούμενα χωράφια ή τα αυτοφυή φυτά και δέντρα της Κρήτης!
Οπωσδήποτε η ποιότητα, η θρεπτικότητα και οι γεύσεις εκείνης της εποχής ήταν αξεπέραστες!

-Το 1987, μετά από επιτυχείς πανελλήνιες εξετάσεις, κατάφερε την εισαγωγή του στο ΤΕΦΑΑ Σερρών απ’ όπου αποφοίτησε το 1991 με «Άριστα» και ειδικότητα στην Ενόργανη Γυμναστική.

-Κατά τη διάρκεια της φοίτησής του εργάστηκε για 2 χρόνια ως προπονητής στα τμήματα μαζικού αθλητισμού του συλλόγου Ενόργανης Γυμναστικής ΣΙΡΙΣ Σερρών και ως βοηθός προπονητή στην αγωνιστική ομάδα του ίδιου συλλόγου.

-Το 1993 ίδρυσε το δικό του γυμναστήριο fitness στις Μοίρες Ηρακλείου και το 1999 ξεκίνησε να λειτουργεί και με τμήματα παιδικής άθλησης για παιδιά από 4 έως 16 ετών!

- Το 1995 έγινε ιδρυτικό μέλος και μέλος του Δ.Σ. του συλλόγου ΓΑΣ Μεσαράς που δραστηριοποιήθηκε στα αθλήματα Μπάσκετ και Βόλεϊ και που τώρα διατηρεί γυναικεία ομάδα στην Α2 εθνική κατηγορία.

-Από το 1996 μέχρι το 2002 (παράλληλα με το γυμναστήριο) ανέλαβε τη σύνταξη του αθλητικού τμήματος της τοπικής εφημερίδας «Αντίλαλος της Μεσαράς» καλύπτοντας την αθλητική επικαιρότητα της περιοχής.
Ταυτόχρονα διετέλεσε και αθλητικός ανταποκριτής της εφημερίδας του Ηρακλείου «Νέα Κρήτη».

-Το 1997 εκπαιδεύτηκε στο Αλεξίπτωτο Πλαγιάς (Parapente).

-Το 1998 συνέταξε και εξέδωσε, στα πλαίσια της τοπικής εφημερίδας, το ερευνητικό και συλλεκτικό 24σελιδο Ποδοσφαιρικό Πανόραμα Μεσαράς, με την ιστορία όλων των ποδοσφαιρικών ομάδων της περιοχής, από τον Β΄ Παγκόσμιο πόλεμο και μετά.

-Το 2002 και για ένα χρόνο, υπήρξε Ραδιοφωνικός παραγωγός της ωριαίας αθλητικής εκπομπής «Αθλητικές Διαδρομές» στον τοπικό σταθμό Ράδιο Μοίρες.

-Από το 2000 και μέχρι το 2012 οργάνωσε και παρουσίασε 11 παραστάσεις γυμναστικής με παιδιά, με θεματολογία την ενόργανη γυμναστική, τη γενική γυμναστική, το τραμπολίνο, το χορό, και τη θεατροκίνηση.

- Το 2004 εκπαιδεύτηκε στην Αναρρίχηση Βράχου και στη Σχολή Βουνού.

-Από το 2005 μέχρι το 2015 οργάνωσε αγωνιστικές ομάδες Τραμπολίνο, με συμμετοχές σε Παγκρήτια και Πανελλήνια πρωταθλήματα, όπου οι αθλητές του κατέκτησαν διακρίσεις και μετάλλια, είτε ατομικά είτε ομαδικά.

-Το 2007 παρακολούθησε τα διεθνή φεστιβάλ Γενικής Γυμναστικής σε Κεφαλλονιά, Αθήνα και Gent (Βέλγιο).

-Το 2008 αναβάθμισε το γυμναστήριο σε 2 ξεχωριστούς χώρους με υποδειγματικό εξοπλισμό τόσο στο fitness όσο και στο παιδικό τμήμα.

-To 2009 παρακολούθησε ανάλογο σεμινάριο και πήρε πτυχίο personal training της GRAFTS HELLAS.

-Το 2009 παρακολούθησε τα σεμινάρια προπονητών Τραμπολίνο της ΕΓΟ απ’ όπου απέκτησε πτυχίο προπονητή Τραμπολίνο.

-Το 2010 ανέλαβε το ξεκίνημα και την προπονητική καθοδήγηση, στη σφαιροβολία και τον ακοντισμό, του σημερινού Παρα-ολυμπιονίκη στον Ακοντισμό, Μανώλη Στεφανουδάκη ο οποίος το 2011 κατέρριψε και βελτίωσε επανειλημμένα το Πανελλήνιο ρεκόρ στο συγκεκριμένο άθλημα. Πέρα από τα Πανελλήνια Πρωταθλήματα, είχαν συμμετοχή και σε διεθνείς αγώνες σε Κροατία και Αγγλία! Η συνεργασία έληξε τον Σεπτέμβρη του ίδιου χρόνου.

-Το 2012 αναβάθμισε και μετέφερε τα δύο γυμναστήρια σ ένα κτήριο 850 τ.μ. δίνοντας νέα πνοή και διάσταση στο fitness της περιοχής, με νέες υπηρεσίες και πρωτοπόρα προγράμματα.

-Από το 2013 και μετά εκπαιδεύεται, γίνεται instructor και διδάσκει στο γυμναστήριό του τα ομαδικά προγράμματα:
CXWORX, BODYATTACK, BODYPUMP, GRIT, BODYBALANCE, U BOUND.

-Το 2016 και 2017 παρουσιάζει, με το γυμναστήριό του, προγράμματα γυμναστικής για ενήλικες στην κεντρική εξέδρα του διεθνούς Φεστιβάλ Ματάλων.

-Το 2016 και 2017 παρακολουθεί τα σεμινάρια, Hypertrophy, Fat Loss, Optimizing The Female Body, Program Design.

-Τον Οκτώβριο του 2017 παρακολουθεί και παίρνει μέρος στο παγκόσμιο event LES MILLS LIVE στο Άμστερνταμ.

-Το 2018 παρακολουθεί την εκπαίδευση του Κέντρου Εκπαίδευσης και Αντιμετώπισης Διατροφικών Διαταραχών (ΚΕΑΔΔ).

-Κατά καιρούς έχει παρακολουθήσει πλήθος σεμιναρίων για το fitness και τη διατροφή.