Dr Plus - Diatrofi

Άσκηση

Ζώνη προπόνησης|Ας πούμε αλήθειες


Ζώνη προπόνησης

Η ζώνη προπόνησης παρέχει υποστήριξη της σπονδυλικής στήλης και της οσφυϊκης περιοχής (σωστά;..σωστά.) Είναι όμως αναγκαία; Πάμε να το δούμε πιο αναλυτικά.

Με τη χρήση της ζώνης προπόνησης δίνεται μια αύξηση της πίεσης στους κοιλιακούς μύες, υποστηρίζοντας έτσι την σπονδυλική στήλη.(Καλά μέχρι εδώ). Μπορεί όμως να κάνει όλη την δουλειά;. Η απάντηση είναι ΟΧΙ.

Κακά τα ψέμματα σε όλες τις δουλειές υπάρχει η εξειδίκευση. Η ζώνη μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε ασκήσεις πίεσης της σπονδυλικής στήλης, όπως π.χ καθίσματα με μπάρα. Ωστόσο τα λάθη της τεχνικής δεν μπορούν να αποφευχθούν με την χρήση της και αυτό είναι το σημαντικότερο κομμάτι.

Όταν κάνεις προπόνηση με αντιστάσεις ΔΕΝ μπορείς να παραλείψεις τους κοιλιακούς και τους ραχιαίους μύες, είναι σαν να «πέφτεις» από μόνος σου στον τραυματισμό. Αξίζει σημειωθεί ότι μια πολύ σφιγμένη ζώνη προκαλεί αύξηση της αρτηριακής πίεσης με αποτέλεσμα την καρδιοαγγειακή καταπόνηση.

Που ΝΑΙ που ΟΧΙ

ΝΑΙ
• Σε ασκήσεις μέγιστης πίεσης της σπονδυλικής στήλης με την προϋπόθεση την άριστη γνώση της τεχνικής, χωρίς αυτό να σημαίνει πως αναιρούμε την προπόνηση κορμού.

ΟΧΙ
• Κατά την διάρκεια αερόβιας προπόνησης ή σε ασκήσεις όπου η σπονδυλική στήλη δεν έχει έντονη δραστηριότητα.

• Σε ασκήσεις μέτριας η χαμηλής αντίστασης

Τελική άποψη:

Είσαι προχωρημένος και θέλεις τα κιλά που σηκώνεις να ανέβουν, άρα και το αποτέλεσμα σου; Βάλε ζώνη! Ανέβασε σταδιακά τα κιλά, δώσε στο σώμα σου το ερέθισμα που χρειάζεται και μετά αφαίρεσε την. Βάλε ποσότητα και ποιότητα στους κοιλιακούς σου έτσι τα κιλά θα σε «ακολουθήσουν».

Στον μεγάλο όγκο προπόνησης η ζώνη θα σου είναι απαραίτητη, εκεί που ξέρεις εσυ ότι θέλεις αυτό το σπρώξιμο.

Είσαι αρχάριος: Μάθε την τεχνική της άσκησης, μην ντρέπεσαι να ζητήσεις την βοήθεια κάποιου γυμναστή, φτάσε στα όρια σου , ξεπέρασε τα, βαλε τη ζώνη ανέβασε κιλά και όλα θα έρθουν.

Γενικά μην κάθεσε να το αναλύεις τόσο πολύ. Καλά κάνεις και το ψάχνεις, άλλωστε διαβάζεις αυτό το ΤΕΛΕΙΟ άρθρο. Η ζώνη δεν θα σου κάνει κακό αλλά γιατί να την φορέσεις άμα δεν την χρειάζεσαι;

Μάνος Τσαγκατάκης
•Physical Education & Sport Science D.U.Th
•M.Sc.Applied Nutrition and Dietetics H.U.A

Σχετικά με τον δημιουργό

Μάνος Τσαγκατάκης Καθηγητής Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού

Ονομάζομαι Μάνος Τσαγκατάκης. Γεννήθηκα στην Αθήνα το 1995 και κατοικώ στη Νέα Ερυθραία.
Είμαι απόφοιτος του Τμήματος Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης με ειδικότητα την Κολύμβηση.
M.Sc. Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο:
Εφαρμοσμένη Διατροφή & Διατροφολογία με κατεύθυνση στην Διατροφή & Άσκηση . Είμαι λάτρης των αθλημάτων και της έρευνας. Εργάζομαι ως προπονητής κολύμβησης και αποκατάστασης εντός και εκτός νερού.

Επικοινωνία
Email: gmanostsag@gmail.com
Τηλ.: 6973265399