Dr Plus - Diatrofi

Ψυχολογία

Από την σοφία ενός ξυλουργού

sofia

Φέτος κλείνω αισίως 20 χρόνια εργασίας ως επαγγελματίας της άσκησης.

Δούλεψα μέσα στα χρόνια με ανθρώπους που αντιμετώπιζαν διάφορα διατροφικά θέματα: Αδηφαγική διαταραχή, εκκαθαριστικές μεθόδους στη διατροφή τους, βουλιμία, ανορεξία.

Αναρωτιέσαι πώς αυτά συνδέονται με την άσκηση;

Σε πληροφορώ ότι είναι άρρηκτα συνδεδεμένα.

Η άσκηση έρχεται να δώσει απαντήσεις σε θέματα που κυρίως απασχολούν μια διατροφική διαταραχή:

  • Να βελτιώσει την εικόνα σώματος
  • Να βελτιώσει την βιοχημική ρύθμιση του άγχους, καταναλώνοντας τις ορμόνες του στρες με φυσικό τρόπο
  • Να ισορροπήσει το βάρος βελτιώνοντας την μυϊκή μάζα και ρυθμίζοντας τις αποθήκες του λίπους
  • Να προλάβει και να θεραπεύσει μυοσκελετικούς τραυματισμούς της καθημερινότητας
  • Να βελτιώσει τις συνθήκες σε χρόνια νοσήματα, σε γυναικολογικά προβλήματα και γενικότερα σε αυτοάνοσες παθήσεις

Τα οφέλη της άσκησης είναι αναρίθμητα και σε πολλά επίπεδα

Η δική μου δουλειά είναι, να καταφέρω μέσα από το εκτενές ιστορικό που θα πάρω, να βρω την κατάλληλη φόρμουλα ασκήσεων, διατάσεων και ξεκούρασης ώστε να έχω τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα.

Ένα από τα σημαντικά λάθη που γίνονται είναι ότι δεν λαμβάνεται σαν μέρος της προπόνησης η ξεκούραση. Σε πληροφορώ ότι είναι τόσο σημαντική όσο και η ίδια η προπόνηση. Μόνο όταν βρεις τα ιδανικά, ατομικά, προσωπικά ποσοστά σου θα δεις πραγματική διαφορά.

Στον τρόπο θεραπείας που έχω, ακολουθώ τη σοφία ενός ξυλουργού.

Πριν κόψεις ένα κομμάτι ξύλου μέτρα το 10 φορές και κόψε 1!

Για να αποφύγεις τα λάθη προετοιμάσου όσο μπορείς περισσότερο και καλύτερα! Στήσε λοιπόν το πλάνο σου για την αλλαγή σου και ψάξε τους κατάλληλους συνεργάτες-ειδικούς επαγγελματίες για να σε οδηγήσουν με ασφάλεια στο στόχο σου. Μπορεί να χρειαστεί να ελέγξεις και να δοκιμάσεις 10 για να επιλέξεις 1! Αυτή η κίνηση όμως θα σε προστατεύσει από προβλήματα του μέλλοντος.

 Δώσε μου τα μάτια σου να πώ

Σε κάθε ερώτησή μου για επιβεβαίωση ότι κάτι έγινε καλά, η απάντηση ήταν “Δώσε μου τα μάτια σου να σου πω”.

Μόνο εσύ μπορείς

Η αλήθεια είναι ότι μόνο εσύ μπορείς να αποδεχτείς τον εαυτό σου όπως είναι.

Όλοι οι υπόλοιποι αποδέχονται αυτό που εσύ αποπνέεις. Αποδέξου και αγάπησε το σώμα που έχεις τώρα. Αυτό είναι το πρώτο βήμα για να το βοηθήσεις, να το καθοδηγήσεις και να το έχεις συνοδοιπόρο σου στην αλλαγή του.

Δεν θέλεις το σώμα σου εχθρό σου. Σταμάτα να του μιλάς άσχημα, να το τσιμπάς, να το χτυπάς και να το ζυγίζεις.

Δεν θέλεις να το παλέψεις. Δεν παλεύεις χρόνια με τα κιλά σου. Παλεύεις χρόνια με κάποια προσωπική σου υπόθεση και ξεσπάς στο φαγητό. Βάλε αρχικά όρια στα προσωπικά σου και θα μπουν και όρια στο πιάτο σου. Στο έχω γράψει και στο βιβλίο μου «Κουνήσου απ΄τη θέση σου»: Μην αφήνεις το σώμα να σηκώνει το βάρος της ψυχής σου!

Το σώμα σου είναι μια τέλεια μηχανή. Δώσ’της τις απαραίτητες συνθήκες και θα ανθίσει.

Σε μια σχέση καλό είναι να υπάρχουν μικρά μαλώματα! Έτσι φαίνεται η αγάπη, το ενδιαφέρον και ότι δεν τραβάει ο καθένας τον δρόμο του

Προτιμώ κι εγώ λοιπόν να έχεις μια σχέση πάθους με την άσκησή σου. Να την σταματάς, να την ξεκινάς με πάθος ή απλά να την κάνεις από ρουτίνα .

Καλύτερα να υπάρχει γύρω σου έστω και με αυτόν τον τρόπο παρά να σου είναι παντελώς αδιάφορη. Σκέψου ότι ακόμα και έτσι θα έχετε μια κοινή πορεία και μια προσωπική σας συμμαχία.

Δέσμευσε τον εαυτό σου από προπόνηση σε προπόνηση

Άσε τους μακροχρόνιους στόχους και αναρωτήσου τώρα. Τι ώρα μπορείς να βγείς για ένα έντονο 8λεπτο περπάτημα; Βάλε το ξυπνητήρι του κινητού σου να χτυπήσει σε 8 λεπτά από την ώρα που θα ξεκινήσεις να περπατάς. Όταν χτυπήσει είτε θα βρίσκεσαι 8 λεπτά μακριά και θα χρειαστείς άλλα τόσα να επιστρέψεις, είτε θα έκανες κύκλους οπότε σε 3 με 5 λεπτά θα είσαι πίσω. Ό,τι κι αν επιλέξεις είναι καλό. Τώρα θέλω να επιλέξεις την ώρα που θα βγείς σήμερα για ένα τέτοιο  περπάτημα! Θα περιμένω να δεσμευτείς όση ώρα και αν σου πάρει! Μην συνεχίσεις το διάβασμα παρακάτω αν δεν έχεις δεσμευτεί στον εαυτό σου για το σημερινό σου 8λεπτο!

Αν δεν έχεις δεσμευτεί μη συνεχίσεις!!!

Μπράβο σου! Καλή αρχή λοιπόν!

Ό,τι μπορείς να κάνεις σήμερα μην το αφήνεις για αύριο

Η αναβλητικότητα είναι σίγουρα από τα πρώτα εμπόδια που θα βρεις μπροστά σου. Μην αφήνεις για άλλη ώρα κάτι που μπορείς να κάνεις τώρα.

Είναι ώρα να κάνεις το περπάτημα που λέγαμε! Αν πάλι δεν θέλεις να περπατήσεις σήκω και τακτοποίησε τα ρούχα που σε περιμένουν μέρες τώρα, αν όχι βδομάδες. Πλύνε κανένα πιάτο στο χέρι!

Παιδέψου λίγο όρθιος και άλλαξε επιτέλους το ρολόι της κουζίνας στη σωστή ώρα!!! Μην περιμένεις την επόμενη αλλαγή της ώρας!

Ψάξε να βρεις που είναι όλες εκείνες οι κάλτσες που χάθηκαν στο πλυντήριο. Ανέβα να τακτοποιήσεις τα πράγματα στο πατάρι!

Βγες να αγοράσεις και να αλλάξεις όλες τις λάμπες που άφησες καμμένες γιατί βαριόσουν.

Βίδωσε επιτέλους το πορτάκι που κρέμεται στο μπάνιο. Κάνε εξαέρωση στα καλοριφέρ.

Και επιτέλους κρέμασε και εκείνο το κάδρο που ακούμπησες στο πάτωμα και ύστερα είπες ότι είναι μόδα! Γενικότερα κινητοποιήσου! Κινήσου!

Τέλος

Να λες καλημέρα όταν μπαίνεις σε έναν χώρο, ακόμα και αν δεν ξέρεις κανένα!

Η ευγένεια πρέπει να είναι σίγουρα εξωτερική αλλά πρέπει να είναι και εσωτερική. Μην προσβάλεις ανθρώπους ειδικά προβάλλοντας πάνω τους τα δικά σου προσωπικά θέματα. Απαγορεύεται όμως να προσβάλλεις και τον εαυτό σου.

theodoros-simadis

Μη χρησιμοποιείς εκφράσεις υποτιμητικές ή κακοποιητικές για το σώμα σου, τη σκέψη σου ή την ψυχολογία σου. Μην προσβάλεις τον εαυτό σου μπροστά σε παρέες από τον φόβο να μην προλάβει και σε προσβάλλει κάποιος άλλος. Δεν θα έπρεπε να υπάρχει τέτοιος φόβος γενικότερα. Από την παρέα σου να απαιτείς να είναι ευγενικοί μαζί σου και προς τους άλλους.

Οπότε λοιπόν:

  • «Πριν κόψεις ένα κομμάτι ξύλου μέτρα το 10 φορές και κόψε 1!»
  • «Δώσε μου τα μάτια σου να πω»
  • «Σε μια σχέση καλό είναι να υπάρχουν μικρά μαλώματα! Έτσι φαίνεται η αγάπη, το ενδιαφέρον και ότι δεν τραβάει ο καθένας τον δρόμο του»
  • «Ό,τι μπορείς να κάνεις σήμερα μην το αφήνεις για αύριο»
  • «Να λες καλημέρα όταν μπαίνεις σε έναν χώρο, ακόμα και αν δεν ξέρεις κανένα!»

Αυτή λοιπόν είναι λίγη από τη σοφία του ξυλουργού πατέρα μου…

Σχετικά με τον δημιουργό

Θεόδωρος Σημάδης/ Καθηγητής Φυσικής Αγωγής

Καθηγητής Φυσικής Αγωγής, Personal Trainer, Group Exercise Trainer