Dr Plus - Diatrofi

Lifestyle Άσκηση

Πόσες φορές την εβδομάδα να ασκούμαι;

gymnastiki-sto-spiti

Ως Διαιτολόγος, όταν έρχεται διαιτώμενος στο γραφείο, πολλές φορές καλούμαι να του επισημάνω τα οφέλη της άσκησης.

Πόσες φορές όμως την εβδομάδα πρέπει να ασκούμαστε;

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας συστήνει για ενήλικα άτομα, τουλάχιστον 150 λεπτά την εβδομάδα μέτριας έντασης αερόβια άσκηση ή τουλάχιστον 75 λεπτά έντονη σωματική άσκηση ή ένα συνδυασμό και των δύο.

Η μέτριας έντασης άσκηση περιλαμβάνει γρήγορο περπάτημα, κολύμπι, ενώ η έντονη άσκηση περιλαμβάνει χορό ή τρέξιμο. Ο συνδυασμός της άσκησης που συστήνεται είναι 5 φορές την εβδομάδα για 30 λεπτά. Οι οδηγίες συστήνουν, η διάρκεια της άσκησης να μοιράζεται μέσα στην εβδομάδα.

Σίγουρα, περισσότερη άσκηση θα προσφέρει ακόμη μεγαλύτερα οφέλη στην υγεία. Ακόμη και μικρές ποσότητες σωματικής άσκησης είναι χρήσιμες από την απόλυτη αδράνεια.

Το να είναι κανείς ενεργός καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, βοηθά στην κινητοποίηση του μεταβολισμού του, αυξάνοντας έτσι και τα οφέλη για την υγεία.

Χρήσιμο να υπάρχει στόχος

Θα ήταν χρήσιμο να υπάρχει ένας γενικός στόχος, 30 λεπτά άσκησης μέτριας έντασης την ημέρα. Σε περίπτωση που υπάρχει συγκεκριμένος στόχος για αλλαγές στο σώμα όπως απώλεια ή συντήρηση βάρους, οι διεθνείς οδηγίες συστήνουν μεγαλύτερη κινητοποίηση.

Μεγαλύτερα οφέλη στην άσκηση μπορούν να συμβούν με την ολοκλήρωση 300 ή περισσοτέρων λεπτών την εβδομάδα. Η μείωση του χρόνου αδράνειας και καθιστικής ζωής είναι σημαντική. Όσες περισσότερες ώρες καθόμαστε, αυξάνεται ο κίνδυνος εμφάνισης μεταβολικών νοσημάτων. Η καθιστική ζωή μπορεί να επηρεάσει  αρνητικά την υγεία και τη μακροζωία .

Τρόπος ζωής

Κάντε την άσκηση μέρος του τρόπου ζωής σας και ξεκινήστε απλά κάνοντας μικρές αλλαγές στην καθημερινότητά σας, όπως:

  • παρκάρετε το αμάξι σας λίγο πιο μακριά και πηγαίνετε όπου θέλετε με τα πόδια
  • ανεβείτε με τις σκάλες και μη χρησιμοποιείτε το ασανσέρ
  • βγάλτε το κατοικίδιο σας βόλτα
  • παίξτε με τα παιδιά σας

Άλλωστε, τα οφέλη της άσκησης είναι πολυάριθμα. Κάποια από αυτά είναι:

  • αύξηση του μεταβολισμού & της μεταβολικής ενεργειακής δαπάνης
  • πρόληψη της παχυσαρκίας και διατήρηση του βάρους σε φυσιολογικά επίπεδα
  • διατήρηση καλής υγείας του μυοσκελετικού συστήματος
  • βελτίωση της φυσικής κατάστασης
  • αύξηση της αντοχής και της δύναμης
  • έκκριση ενδορφινών και μείωση του άγχους και της κατάθλιψης
  • βελτίωση της εικόνας σώματος
  • ανάπτυξη καλού καρδιαγγειακού συστήματος
  • μείωση μεταβολικών νοσημάτων και ορισμένων μορφών καρκίνου
  • υιοθέτηση υγιεινών διατροφικών επιλογών
  • ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης

Είναι πολύ σημαντικό να θυμόμαστε πως είμαστε γενετικά προκαθορισμένοι για να βρισκόμαστε σε κίνηση και να ασκούμαστε.

Βρείτε την άσκηση που σας ταιριάζει και εντάξτε τη στην καθημερινότητά σας. Ξεκινήστε με μικρές αλλαγές στον τρόπο ζωής σας και δείτε τα οφέλη της αλλαγής άμεσα. Αποκτήστε υγιή σχέση με το φαγητό και το σώμα σας. Συμμετέχετε σε δραστηριότητες μαζί με τα παιδιά σας και γίνετε πρότυπο για εκείνα.

Δώστε τους σωστές βάσεις ισορροπημένης διατροφής και άσκησης!

Σχετικά με τον δημιουργό

Αναστασία Πατσή Διαιτολόγος/Διατροφολόγος