Dr Plus - Diatrofi

Lifestyle Συμβουλή της ημέρας Ψυχολογία

Διατροφή και time management

Ο χρόνος είναι ζωή και ενέργεια. Η καλή διαχείριση του χρόνου είναι πολύ σημαντική όταν αποφασίζετε να βελτιώσετε την διατροφή σας ή να ξεκινήσετε ένα πρόγραμμα αδυνατίσματος.

Υπάρχουν αρκετοί άνθρωποι που ενώ θέλουν να προσέξουν τη διατροφή τους θα τους ακούσεις να λένε “δεν έχω χρόνο”. Ενώ μπορεί άλλοι που έχουν πολύ φορτωμένο πρόγραμμα να έχουν παράλληλα και μια ισορροπημένη διατροφή και να γυμνάζονται. Ποιά η διαφορά; Η ύπαρξη δεξιοτήτων διαχείρισης χρόνου. Η διαχείριση του χρόνου περιλαμβάνει μια ποικιλία δεξιοτήτων που θα σας βοηθήσουν να διαχειριστείτε τον χρόνο σας καλύτερα. Μερικές από τις πιο σημαντικές δεξιότητες διαχείρισης χρόνου είναι:

Οργάνωση

Η καλή οργάνωση μπορεί να σας βοηθήσει να διατηρήσετε μια σαφή εικόνα του τι δουλειές πρέπει να κάνετε και πότε. Ακόμη μπορεί να περιλαμβάνει την διατήρηση ενός ενημερωμένου ημερολογίου ή λίστας των καθημερινών εργασιών και υποχρεώσεων. Για παράδειγμα μπορείτε να φτιάξετε μια λίστα για τα ψώνια σας.

Θέσπιση προτεραιοτήτων

 Η εκτίμηση καθεμιάς από τις ευθύνες που έχετε και το να τις τοποθετήστε στην ημέρα με σειρά προτεραιότητας είναι το κλειδί για την καλή διαχείριση του χρόνου. Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να δώσετε προτεραιότητα σε αυτό που πρέπει να ολοκληρώσετε.  Για παράδειγμα τι είναι πιο σημαντικό και τι λιγότερο σημαντικό να γίνει μέσα στην ημέρα; Τι είναι επείγον και τι μπορεί να γίνει αργότερα;

Στόχους

Ο καθορισμός στόχων μπορεί να σας απελευθερώσει ένα μεγάλο μέρος του χρόνου σας. Οι στόχοι είναι το “GPS” του χρόνου. Γνωρίζοντας που αποσκοπείτε και το γιατί, γλιτώνετε χρόνο από το να αποσπάται η προσοχή σας από ασήμαντα πράγματα που σας καταναλώνουν μεγάλο μέρος του χρόνου σας. Για παράδειγμα θέτω σαν στόχο μου την άσκηση αντί να αναλώνομαι με το κινητό  κάνοντας scroll.

Επικοινωνία

Το να είστε σαφής και ξεκάθαροι στην επικοινωνία σας με τρίτους ή με τον εαυτό σας, σας  βοηθά στο να μην αναλώνεται χρόνο στο να απολογήστε ή να εξηγήτε. Άλλο να πω ¨πάω για άσκηση.” και άλλο “πάω για άσκηση επειδή μπλα μπλα μπλα.”

Προγραμματισμός

Ο καθορισμός της ώρας και του χρόνου και του τρόπου που θα ολοκληρώσετε τις εργασίες ή τα γεύματα σας θα σας βοηθήσει να ακολουθήσετε το πρόγραμμά σας με μεγαλύτερη επιτυχία. Για παράδειγμα θα φάω το πρωινό μου την τάδε ώρα.

Όρια

Μπορεί συχνά να είναι δύσκολο να πει κάποιος «όχι» στους άλλους. Όταν κάποιος ζητά από εμάς να κάνουμε κάτι που θα μας πάρει αρκετό μέρος του χρόνου μας είναι σημαντικό να θέσουμε τα όρια για να διαχειριστούμε το χρόνο μας καλά και τελικά να πετύχουμε τους στόχους μας. Για παράδειγμα “Θα κάνεις την εργασία μου για εμένα”… “Όχι πάω γυμναστήριο”

Διαχείριση άγχους

Η σωστή διαχείριση χρόνου περιλαμβάνει και το να φροντίζουμε καθημερινά για την ψυχική μας υγεία. Η καλή διαχείριση του άγχους μπορεί να μας βοηθήσει να παραμείνουμε κινητοποιημένοι και να μην εγκαταλείπουμε τις εργασίες μας  και στο να μην τρώμε συναισθηματικά. Μπορείτε να συμπεριλάβετε μικρά διαλείμματα κατά τη διάρκεια της ημέρας για να χαλαρώσετε και να αποσυμπιεστείτε ώστε να συνεχίσετε την ημέρα σας ομαλά. Για παράδειγμα αντί να φάω μπισκοτάκια ας βγω έξω να πάρω λίγο αέρα.

Η καλή διαχείριση του χρόνου μπορεί να σας βοηθήσει να βελτιώσετε τη σχέση σας με το φαγητό και την άσκηση. Η ύπαρξη ισχυρών δεξιοτήτων διαχείρισης χρόνου μπορεί τελικά να οδηγήσει στην επίτευξη των στόχων στο αδυνάτισμα και την βελτίωση της διάθεσή σας. Τέλος, ο χρόνος που θα απελευθερώσετε θα είναι δικός σας για να κάνετε ότι άλλο θέλετε ή απλά για να υπάρχετε!

Σχετικά με τον δημιουργό

Σοφία Μπάμπου / Διαιτολόγος-Διατροφ...

Διαιτολόγος Διατροφολόγος