Dr Plus - Diatrofi

Uncategorized @el Παιδί

Φυσική δραστηριότητα και παιδί

Φυσική δραστηριότητα και μυωπία: Στην Αυστραλία, ερευνητές του πανεπιστημίου του Σύδνεϋ εξετάζοντας τα αίτια της μυωπίας εξέτασαν δύο θέματα. Το ένα θέμα ήταν αν η τηλεόραση, τα παιχνίδια στο computer και το διάβασμα από πολύ κοντά προκαλούν μυωπία. Σε αυτό το θέμα, τελικά, η απάντηση είναι πως δεν επηρεάζουν όλα αυτά τη μυωπία.Αλλά, το δεύτερο θέμα της έρευνάς τους, εξέτασε και τελικά έδειξε ότι τα παιδιά που βρίσκονται περισσότερο έξω από το σπίτι, παίζουν και έχουν δραστηριότητες έχουν μικρότερες πιθανότητες να αποκτήσουν μυωπία. Κατά την έρευνα αυτή έκαναν οφθαλμολογικές εξετάσεις σε 4000 μαθητές και τα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι δραστηριότητες εκτός σπιτιού έχουν το μεγαλύτερο όφελος.

 

Προηγούμενες έρευνες έδειχναν ότι εκείνοι οι οποίοι ήταν πιο αθλητικοί ήταν και πιο πιθανό να έχουν φυσιολογική όραση.

Οι ακτίνες του ήλιου, επίσης, θεωρούνται ότι μειώνουν την μυωπία λόγω του ότι εκκρίνεται στον οργανισμό μία ουσία που ονομάζεται ντοπαμίνη.

Φυσική δραστηριότητα και γερός σκελετός: Το ασβέστιο είναι το μέταλλο εκείνο που βρίσκεται σε μεγαλύτερη αφθονία στον οργανισμό μας από κάθε άλλο μέταλλο. Βρίσκεται κυρίως στα οστά και τα δόντια. Πολλοί άνθρωποι και κυρίως γυναίκες δε προσλαμβάνουν αρκετό ασβέστιο ώστε να βοηθούν όσο γίνεται κατά τις οστεοπόρωσης. Μία ισορροπημένη διατροφή μαζί με τακτική άσκηση είναι ιδιαίτερα σημαντική ώστε να προστατευθούν τα οστά και να αυξηθεί η οστική πυκνότητα κατά τη διάρκεια της παιδικής και εφηβικής ηλικίας. Η οστική πυκνότητα έχει σχέση με την πρόσληψη ασβεστίου, έτσι όσο πιο αυξημένη η οστική πυκνότητα κατά τη διάρκεια που ο σκελετός μεγαλώνει (πριν την ηλικία των 20), τόσο πιο προστατευμένος κάποιος είναι από την οστεοπόρωση στα μετέπειτα χρόνια. Για να απορροφηθεί όμως το ασβέστιο είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει η βιταμίνη D στον οργανισμό. Η βιταμίνη D βρίσκεται σε λίγα τρόφιμα, είναι μία λιποδιαλυτή βιταμίνη και απορροφάται καλύτερα όταν καταναλώνουμε γαλακτοκομικά (εκτός των 0% σε λιπαρά). Η σημαντικότερη πηγή βιταμίνης D είναι ο ήλιος. Ένα παιδί για να πάρει την απαραίτητη βιταμίνη D πρέπει να βρεθεί έξω χωρίς καπέλο για 2 ώρες ή μόνο με σορτσάκι για τουλάχιστον 30 λεπτά, όταν ο ήλιος δεν είναι δυνατός, δηλαδή θα λέγαμε όταν έξω έχει απλά λιακάδα. Μιλάμε πάντοτε για ώρες επιτρεπτές όπου απλά υπάρχει λιακάδα και όχι για παράδειγμα τις μεσημεριανές ώρες το καλοκαίρι, διότι δε πρέπει να ξεχνάμε ότι ο ήλιος είναι βλαβερός.

Φυσική δραστηριότητα και υγιής οργανισμός: Τέλος, η άσκηση εκτός του ότι εξασφαλίζει γερά οστά (λόγω των κραδασμών το ασβέστιο απορροφάται καλύτερα), αποτελεί θεμέλιο λίθο για ένα υγιή οργανισμό. Οι άνθρωποι που γυμνάζονται έχουν γερούς μυς και οστά, χαμηλότερο ποσοστό λίπους, λιγότερες πιθανότητες παχυσαρκίας, λιγότερες πιθανότητες να αποκτήσουν διαβήτη τύπου ΙΙ, χαμηλότερη πίεση και χοληστερόλη. Οι ενήλικες όταν σκέφτονται τη γυμναστική το πρώτο πράγμα που τους έρχεται στο μυαλό είναι το γυμναστήριο, ο διάδρομος ή τα βάρη, αλλά για τα παιδιά άσκηση σημαίνει το παιχνίδι και το να είναι δραστήρια. Τα παιδιά γυμνάζονται στο σχολείο την ώρα της γυμναστικής, στο ποδόσφαιρο, στο χορό, στο κρυφτό όταν κάνουν ποδήλατο, στο κολύμπι κτλ. Εκτός από τα οφέλη που προαναφέραμε, τα παιδιά που είναι δραστήρια, κοιμούνται καλύτερα και έχουν επενδύσει σε ωφέλιμο ελεύθερο χρόνο.

Είναι γεγονός ότι τα παιδιά που ζουν μία καθιστική ζωή ολοένα και αυξάνονται, για το λόγο αυτό τα ποσοστά παιδικής παχυσαρκίας έχουν σχεδόν διπλασιαστεί. Είναι τέλος φυσικό ότι αν ένα παιδί βρίσκεται όλη μέρα στο σπίτι χωρίς να έχει δραστηριότητες τότε και περισσότερο φαγητό θα καταναλώσει και λιγότερο θα αξιοποιήσει τον απαραίτητο για αυτό ελεύθερο χρόνο. Για το λόγο αυτό πολλοί ειδικοί συνιστούν τα παιδιά κάτω των 2 ετών να μην βλέπουν καθόλου τηλεόραση και να μην μένουν σε ακινησία για παραπάνω από 1 ώρα (εκτός και αν κοιμούνται), και οι μαθητές να βλέπουν 1-2 ώρες προγράμματα ποιοτικά και να μην μένουν ακίνητα για πάνω από 2 ώρες.

Συμπεραίνουμε λοιπόν πως είναι σημαντικό να προτρέπουμε τα παιδιά και τους νέους να αξιοποιούν τον ελεύθερο χρόνο τους στην ύπαιθρο κάνοντας μία δραστηριότητα που πραγματικά τους ευχαριστεί. Έτσι, η φυσική δραστηριότητα θα τους γίνει τρόπος ζωής.

Σχετικά με τον δημιουργό

Ευάγγελος Ζουμπανέας / Διαιτολόγος-Διατροφ...

Ο Ευάγγελος Ζουμπανέας γεννήθηκε στην Αθήνα το 1968. Είναι Πτυχιούχος Διαιτολόγος Διατροφολόγος από το 1993 με Μεταπτυχιακές Σπουδές και Εξειδίκευση στην Διατροφική και Ψυχολογική αντιμετώπιση διαταραχών (Master Practitioner inEatingDisorders & Obesity) όπως η Νευρική Ανορεξία, η Νευρική Βουλιμία και η Ψυχογενής Παχυσαρκία από τον Εθνικό Οργανισμό για τις Διατροφικές Διαταραχές της Μεγάλης Βρετανίας - NCFED.

Την περίοδο 2006-2007 διετέλεσε υπεύθυνος του Διαιτολογικού Τμήματος της Μονάδας Εφηβικής Υγείας του νοσοκομείου Παίδων Αγλαΐα Κυριακού και από το 2007 παραμένει τακτικός εξωτερικός συνεργάτης και σύμβουλος της μονάδος.

Είναι πρόεδρος στο Ινστιτούτο Διατροφικών Μελετών & Ερευνών www.insr.gr, Αντιπρόεδρος του Επιστημονικού Κέντρου Μελισσοθεραπείας. και μέλος της Ελληνικής Εταιρείας Παχυσαρκίας.

Είναι τακτικός συνεργάτης ενημερωτικών εκπομπών τόσο της κρατικής αλλά και ιδιωτικής τηλεόρασης. Μέχρι και τον Οκτώβριο του 2002 ήταν πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Διαιτολόγων - Τεχνολόγων Διατροφής και από τον Ιανουάριο του 2010 είναι πρόεδρος στο Ελληνικό Ινστιτούτο Διατροφικών Μελετών και Ερευνών.

Από το Δεκέμβριο του 2010 είναι διευθύνων σύμβουλος του Κέντρου Εκπαίδευσης και Αντιμετώπισης Διατροφικών Διαταραχών - ΚΕΑΔΔ www.keadd.gr το οποίο είναι ο αποκλειστικός συνεργάτης με τον Εθνικό Οργανισμό για τις Διατροφικές Διαταραχές της Μεγάλης Βρετανίας NCFED www.eating-disorders.org.uk για τις πιστοποιημένες εκπαιδεύσεις MasterPractitionerστην αντιμετώπιση των διατροφικών διαταραχών.

Πέρα από τις ακαδημαϊκές του γνώσεις στην επιστήμη της Διατροφής, έκανε σπουδές και σε άλλους τομείς όπως Επιχειρησιακό Management, Δημόσιες σχέσεις, Διαφήμιση και Ψυχολογία.

Έρευνες και μελέτες του με θέμα τη Παχυσαρκία και τη Διατροφή, έχουν παρουσιασθεί σε Ελληνικά και Παγκόσμια συνέδρια Διατροφής.

Άρθρα του έχουν δημοσιευθεί στα περιοδικά «Διατροφή και Υγεία», «Vita», «Δίαιτα και Διατροφή» «Αρμονία» «FAQ», «AthensVoice» καθώς και σε άλλα περιοδικά και εφημερίδες πανελλήνιας κυκλοφορίας.

Με το συνάδελφό του Μανώλη Μανωλαράκη ιδρύσαν το 1997 την επιστημονική ομάδα Διατροφή - Εφαρμοσμένα Προγράμματα Διατροφικής Αγωγής και Υποστήριξης με αξιόλογους συνεργάτες σε όλη την Ελλάδα. Από τον Οκτώβριο του 1999 είναι εκδότες του επιστημονικού περιοδικού Διατροφή Health & Welnessκαι υπεύθυνοι ύλης του επιστημονικού site www.diatrofi.gr και του ηλεκτρονικού περιοδικού e-foodforthought.

Με το συνάδελφό του Μανώλη Μανωλαράκη είναι συγγραφείς του Οδηγού Καθημερινής Διατροφής υπό τον γενικό τίτλο «Τι καλό θα μαγειρέψεις …σήμερα μαμά;» από τις εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα με θέμα την οργάνωση της διατροφής της Ελληνικής οικογένειας συνοδευόμενο με όλες τις παραδοσιακές συνταγές μαγειρεμένες με ελαφρύ τρόπο που έγινε το απαραίτητο βιβλίο για κάθε οικογένεια ξεπερνώντας τα 20.000 αντίτυπα μέχρι σήμερα..

Τον Απρίλιο του 2009 εκδόθηκε το 2ο προσωπικό του βιβλίο «Διατροφική Νοημοσύνη – η απάντηση στη βουλιμία, την πολυφαγία και την παχυσαρκία» που πολύ γρήγορα αγαπήθηκε από χιλιάδες αναγνώστες που βρήκαν μια ανακουφιστική μέθοδο για να καταπολεμήσουν τη διαταραγμένη σχέση με το φαγητό. Το βιβλίο εκδόθηκε αρχικά από τις εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα και μετέπειτα σε 3η έκδοση από τις εκδόσεις Μεταίχμιο.

Τον Μάιο του 2010 εκδόθηκε το 3ο προσωπικό του βιβλίο «Σεφ… στο παρά πέντε- διατροφή, ιδέες & συνταγές για πολυάσχολους» αρχικά από τις εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα και μετέπειτα η 2η έκδοση από τις εκδόσεις Μεταίχμιο.

Από νεαρή ηλικία έχει διατελέσει αθλητής της ομάδας μπάσκετ εφήβων του Sporting και έχει επίσης ενασχοληθεί με τις πολεμικές τέχνες και την κολύμβηση Από τον Μάιο του 2004 είναι μέλος του κολυμβητικού αθλητικού συλλόγου Μεταμορφώσεως όπου τον Ιούνιο του 2005 κατέκτησε αργυρό μετάλλιο στα 400mελεύθερο σε αγώνες παλαιμάχων του κολυμβητικού Ομίλου Παλαιού Φαλήρου.

Από το 1995 εργάζεται ως ελεύθερος επαγγελματίας στο προσωπικό του γραφείο στην Νέα Ιωνία.

Μπορείτε να κλείσετε ραντεβού με τον κύριο Ζουμπανέα είτε τηλεφωνικά στο 2102718360 είτε μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας κράτησης ραντεβού από την ιστοσελίδα: NowDoctor στο link http://www.nowdoctor.gr/ezoumpaneas